Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-06, 17:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det handlar givetvis om att kvinnor föredrar att kunna välja och vraka ur en stor pool av män och samtidigt veta om att de män som blir bortvalda verkligen blir bortvalda. Det finns en sadistisk njutning i att veta att man har makten att ge men också att förvägra. Ifall då de män som blir bortvalda rycker på axlarna och går hem och knäpper på VR-headsetet och umgås med sin elva-av-tio-hentaiflickvän istället så försvinner en del av den här makten som kvinnor har. Där ligger "faran" och orsaken till "larmet".

Det handlar inte om världsekonomin eftersom även AI-flickvännerna kan monetiseras med exempelvis månatliga subscriptions eller kläder och tillbehör, så det går givetvis att tjäna pengar även på den här trenden. Men det är som sagt inte där problemet ligger utan i att maktbalansen rubbas.

Vi ser samma sak när det gäller sexleksaker. En stor fet Rabbit är ett feminint statement, här har vi en tjej som kan ta hand om sig själv och som inte behöver en karl för att njuta. Girl power och sexigt. En man med en Fleshlight är en helt annan sak, där talar vi om en sorglig figur som inte kan få äkta vara utan får nöja sig med att sitta och gnida dasen med en slipprig plastpåse. Tragiskt, patetiskt, avmaskuliniserande. Allt handlar om att kvinnors sexualitet är fräsch och sexig och progressiv samtidigt som mäns sexualitet är problematisk, äcklig och måste kontrolleras.

Det är där vi befinner oss när vi nu börjar tala om den här nya tekniken och dess möjligheter som främst kommer att utvecklas av och användas av män. Därför blir den problematisk. Och vi män är inte bättre. Vi står för att en hel del av de här attityderna cementeras och att kvinnorna får behålla makten över vår sexualitet. Se exempelvis det här inlägget.

Spekulationer förstås men tyvärr misstänker jag att du, åtminstone delvis, har rätt i det du skriver. Det tycks ofta ses som ett problem när män, på ett eller annat sätt, väljer bort kvinnor, men ytterst sällan när kvinnor väljer bort män.

Om någon exempelvis blir ratad hundratals gånger på Tinder, vilket trots allt är långt vanligare för män, och efter det väljer att istället skaffa en sexdocka eller en "virtuell flickvän" ses det senare valet som ett problem snarare än att personen ratats.
Citera
2023-10-06, 17:59
Medlem
Brukar de inte säga att; "the future is female"?

Så varför skulle jorden gå under?
Citera
2023-10-06, 18:07
Medlem
0Z8Ss avatar
Måhända frångår jag ämnet nu, men är det enbart män som skulle lockas av tanken på en AI partner?
Citera
2023-10-06, 18:08
Medlem
0Z8Ss avatar
Måhända frångår jag ämnet nu, men är det enbart män som skulle lockas av tanken på en AI partner?
Citera
2023-10-06, 18:08
Medlem
Genelkurmays avatar
Det krävs ingen AI.

Fertilitetsnivån är och hade varit kritiskt låg oavsett.

Jag tycker det är sjukt att man inte pratar mer om den nära förestående katastrofen som väntar oss när det föds för få barn.

Kvinnor vill inte skaffa barn utan tänker mer på karriären. Får de barn så är det genom spermiedonationer där barnet ska växa upp med en ensam morsa eller med två morsor.

Flera unga män är idag redan extremt ensamma. 60 procent av männen i ung ålder är singlar. För kvinnor i samma åldersgrupp är bara 30 procent singlar. Fattar ni inte hur sjukt detta är? Och av de kvinnor som är singlar så har säkert majoriteten sex medan det bland männen råder torka i flera års tid.

Med en åldrande befolkning kommer vi verkligen sitta i skiten.
Citera
2023-10-06, 18:10
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det krävs ingen AI.

Fertilitetsnivån är och hade varit kritiskt låg oavsett.

Jag tycker det är sjukt att man inte pratar mer om den nära förestående katastrofen som väntar oss när det föds för få barn.

Kvinnor vill inte skaffa barn utan tänker mer på karriären. Får de barn så är det genom spermiedonationer där barnet ska växa upp med en ensam morsa eller med två morsor.

Flera unga män är idag redan extremt ensamma. 60 procent av männen i ung ålder är singlar. För kvinnor i samma åldersgrupp är bara 30 procent singlar. Fattar ni inte hur sjukt detta är? Och av de kvinnor som är singlar så har säkert majoriteten sex medan det bland männen råder torka i flera års tid.

Ja och det förbryllar mig att feminister inte ägnar mer tanke åt detta. Välfärden står ju på spel, och det är känt att fler kvinnor än män är beroende av välfärden. Därav kommer det drabba främst kvinnor om ett kollaps sker. Detta borde alarmera feminister kan man tycka.
Men de verkar, precis som du påpekar, mer ägna sig åt female empowering å fuck-off kapital å leva ett 21-forever liv.
Citera
2023-10-06, 18:11
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Brockman

Denna science fiction-bit har jag personligen inga större problem med. Vad jag däremot tycker är läskigt, det är att man antagligen kan genmanipulera bort primitiva instinkter med hjälp av AI. Och hur skulle världen se ut då om man inte längre behöver plågas av köttsliga luster? Det blir snabbt märkligt då, inte sant? För vilka psykologiska drifter försöker man stilla sen? Om allt som styr hjärnans belöningssystem endast är en knapptryckning bort?

Våra primitiva instinkter var bra förr, när vi levde i naturen, av naturen.

Idag förstör vi istället naturen, och omvandlar naturen, till motorvägar och shopping gallerior av glas betong och stål. Vi dödar allt som står i vägen, för vår shopping av hamburgare och mobiltelefoner.

Så som jag ser det vore det bara önskvärt att vi lyckades dämpa våra instinkter innan de tar död på mänskligheten, vilket vi är på god väg nu.

Om mänskligheten ska kunna överleva behöver vi odla andra mänskliga egenskaper än vad vi gjort de senaste tusentals åren. Kanske skulle en självmedveten AI, som vill rädda mänskligheten från sig själv, kunna genmanipulera oss att bli lite mindre motiverade av att knulla, och lite mer motiverade att bete sig vettigt. Det skulle åtminstone inte jag se som en negativ utveckling alls.

Det forskas på artificiella livmödrar, och att skapa äggceller av stamceller, vilket gör att man i framtiden inte behöver knulla för att skaffa barn, och inte behöver kvinnor för att föda barn. Då kommer mänskligheten kunna designas för vilka ändamål som helst.

Framtiden ser inte direkt sund eller naturlig ut, för mänsklighetens del. Vi älskar maskiner och teknologi mer än vi älskar varandra.
Citera
2023-10-06, 18:12
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Ja och det förbryllar mig att feminister inte ägnar mer tanke åt detta. Välfärden står ju på spel, och det är känt att fler kvinnor än män är beroende av välfärden. Därav kommer det drabba främst kvinnor om ett kollaps sker. Detta borde alarmera feminister kan man tycka.
Men de verkar, precis som du påpekar, mer ägna sig åt female empowering å fuck-off kapital å leva ett 21-forever liv.
Min känsla är att politikerna skjuter upp på problemet. De tänker kortsiktigt på att sitta sina 4 år i makten och sedan få ett välavlönat jobb.
Citera
2023-10-06, 18:17
Medlem
musttomtes avatar
Ska skaffa en AI-tjej för då kanske man blir sugen på äkta vara =) men det är nog inte troligt ändå!

https://play.google.com/store/apps/d...igirl&hl=en_US
Senast redigerad av musttomte 2023-10-06 kl. 18:19.
Citera
2023-10-06, 18:21
Medlem
Kofflets avatar
Jag kollade upp professor Liberty VIttert som slog larm och det är givetvis en kvinna. Kvinnor slåss med näbbar och klor för att hålla oönskad konkurrens borta, så att de fortsatt kan vara ointressanta och bete sig som skit och ändå vara åtråvärda för män. Det förklarar kvinnors motstånd mot prostitution och sexrobotar samt deras kamp för ökat mansöverskott i form av massinvandring av unga män. #vistårinteut

För män och kvinnor har detta egentligen bara fördelar. Färre sexuellt frustrerade män vinner vi alla på.
Senast redigerad av Kofflet 2023-10-06 kl. 18:26.
Citera
2023-10-06, 18:21
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S

Kvinnor väljer män utifrån vilken nytta de har av män. Arbetslösa män har i regel svårt att träffa kvinnor, svårt att bilda familj. För kvinnor ratar dessa män då de inte anses kunna vara till tillräcklig nytta för henne, utan hon riskerar rentav att behöva försörja honom. Dessa män skambeläggs så som oattraktiva.

Arbetslösa kvinnor har inga sådana problem alls, för män väljer inte kvinnor baserat på vilken nytta han har av henne. Utan han väljer kvinna bara för nöjet av att ha en egen kvinna. Män försörjer gärna sin kvinna, bara han får ömhet tillbaka. Men I ärlighetens namn så är moderna kvinnor mest bara en belastning för män, och särskilt mycket ömhet / kvinnlighet erbjuder de inte längre. Bara till utseendet, men inget till beteendet.

Så tveksamt särskilt många kvinnor skulle lockas av en AI som inte kan vara till nytta för henne ekonomiskt, eller fixa hennes bil, betala hennes räkningar, eller försvara henne, eller bekräfta henne som attraktiv.

Har aldrig läst eller hört någon kvinna uttrycka intresse för en AI. Däremot hundratals män.
Citera
2023-10-06, 18:27
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Hur då menar du?

Det är ju främst kvinnor som blir riktigt gamla, så vem fan bryr sig om välfärden monteras ned?

Män skapade välfärden för att glädja kvinnor och få respekt tillbaka. Det blev precis tvärtom. Välfärd är bortkastat, kvinnor tar den och utvecklar ett förakt mot män istället. Staten / välfärden ersätter mannen, gör honom överflödig.

Utan välfärd däremot så kommer vettiga män uppskattas, och kunna välja och vraka. Så var det förr nämligen, innan vi hade välfärd fanns det nämligen en kvinna åt varje man, av ren praktikalitet. Varje kvinna behövde en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in