Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-08, 23:14
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Det bästa han kan se fram emot nu är att hampaodlingen var av den sorten med tillräckligt hög halt THC för att klassas som grovt narkotikabrott så han kan spendera vintern i finkan.
Annars är det bara en odling han inte anökt om tillstånd för, och det blir en böter som han aldrig kommer kunna betala.

Om Rebecka också ska på rättegång, tillsammans med resten av Doghouse-ligan, kan hon passa på att ta med Steppi hem. För självklart borde tysken ta på sig hela skulden för att få fängelsedom på minst 4-6 månader.

Som Jesus korsfästelse. Han tar på sig skulden för alla andras synder, och tar straffet ensam för att hans medmänniskor ska bli förlåtna.
Japp, medkänsla och att sätta sig själv i andra hand för något bättre är verkligen hans signum. 🤣🤪😀
Citera
2023-10-09, 10:05
Medlem
På tal om rättegång, var det 18:e eller 28:e den skulle vara? Norrtälje tingsrätt, yes? Hur får man reda på tiden?
Citera
2023-10-09, 10:07
Medlem
Treschows avatar
Citat:
På tal om rättegång, var det 18:e eller 28:e den skulle vara? Norrtälje tingsrätt, yes? Hur får man reda på tiden?
Mejla Norrtälje TR och fråga.
Citera
2023-10-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Mejla Norrtälje TR och fråga.
Den 18 oktober kl.13.00-16.00.
Citera
2023-10-09, 14:12
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Den 18 oktober kl.13.00-16.00.

Då borde det finnas ett komplett förundersökningsprotokoll tillgängligt nu, eller hur?
Citera
2023-10-09, 15:17
Medlem
skogs08s avatar
Tyskens plan verkar ju helt klart vara att försöka smita till Tyskland (som att det skulle hjälpa), och han fortsätter bara att tjata om ambassaden.....

https://youtu.be/nQS3KEb_IKk?si=MPPHQk20O6tx7ZXK
Citera
2023-10-09, 15:59
Medlem
Marknadsassistents avatar
Gubbfan har hållit på å ringt tyska ambassaden ett bra tag nu, nu har han fått hjälp av en diakon som ringt dit och lyckats "etablera en kontakt". Undrar om var trevlig när han själv ringde ??
Citera
2023-10-09, 17:06
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Då borde det finnas ett komplett förundersökningsprotokoll tillgängligt nu, eller hur?

Ja, men Norrtälje Tingsrätt vägrar lämna ut den digitalt om man inte kan uppvisa utgivningsbevis.

Ännu har ingen åkt till tingsrätten och tagit en kopia.

Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Gubbfan har hållit på å ringt tyska ambassaden ett bra tag nu, nu har han fått hjälp av en diakon som ringt dit och lyckats "etablera en kontakt". Undrar om var trevlig när han själv ringde ??

Man kan vara hur trevlig som helst. Att beställa pizza ingår inte i ambassadens diplomatiska uppdrag.
Citera
2023-10-09, 17:13
Medlem
Jag fick den mailad till mig, jag frågade bara.. Kan nog ladda upp den ikväll
Citera
2023-10-09, 17:16
Citat:
Jag fick den mailad till mig, jag frågade bara.. Kan nog ladda upp den ikväll

Snyggt!
Citera
2023-10-09, 17:24
Medlem
"Bert Peter säger att det inte handlar om att han inte vill prata. Bert Peter undrar vem som
säger att han inte vill prata. (Peter pekar med båda sina långfingrar mot förhörsledaren)."

Förhöret började bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om
Citera
2023-10-09, 17:41
Citat:
"Bert Peter säger att det inte handlar om att han inte vill prata. Bert Peter undrar vem som
säger att han inte vill prata. (Peter pekar med båda sina långfingrar mot förhörsledaren)."

Förhöret började bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om

Vilken teaser. Här kan du ladda upp spektaklet. https://delafil.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in