Citat:
Ursprungligen postat av
Vildblom
beneaththesurface: Ja jag tycker bara att först ratas de, sedan kommer silikondockorna och då stämplas de som perversa när de köper en sådan och nu kommer AI och då får de inte skaffa det heller. Kvinnor har blivit ägande och det plågar männen. De får inte ha några behov och de får inte heller försöka mildra sina behov. Får de ens finnas längre?
Jag förstår ditt resonemang, men jag ser det inte som en lösning på just det problemet överhuvudtaget.
Har dock inget emot att det erbjuds och det är upp till var och en om de vill ha det, personligen ser jag varken att en silikondocka eller en AI kan fylla det hålet, precis som jag inte tycker någon som är beroende av alkohol eller annan substans bör få subventionerad eller garanterad tillgång till sin drog, det är inte en lösning på problemet alls och det enda det gör är att fördärva livet än mer för de individerna även om de inte ser det själva.
Det är väldigt komplext och jag tror inte det är rätt att beskylla varken kvinnor eller män för situationen, det finns troligtvis kvinnor i samma situation också för den delen.
Men för att återgå till tråden så ser jag inte hur det skulle vara ett problem för världsekonomin för det med samma resonemang som ovan, bara för något finns tillgängligt innebär det inte att varenda kotte kommer syssla med det. Det har inte gällt något i världshistorien var sig det varit spel, droger eller något annat som går överkonsumera.
Tvärtom är jag helt övertygad om att den stora majoriteten av ensamma personer tvärtom inte blir hjälpt av det alls, för mig skulle det aldrig fungera eftersom jag vet det inte är på riktigt ändå och prata med folk kan man göra på många sätt som tex forum om man känner sig ensam, visst du knyter sällan några direkta nära kontakter på det sättet men man måste vara en självbedragare av rang för att tro att en AI vän skulle vara annorlunda i den aspekten.