Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-10, 14:15
Medlem
Hookes avatar
Det kan ju faktiskt vara judiska botox-myggor som ligger bakom Estonias förlisning. Ingen, säger ingen, har ju tittat på den teorin ännu.
Citera
2023-10-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
https://delafil.se/cd35b9ed97797d88/..._Aktbil_22.pdf

https://delafil.se/eb91da56add0208f/..._Aktbil_23.pdf

https://delafil.se/6e15ec6a781757b8/..._Aktbil_24.pdf

Förhöret med Punk-Mörten är i den första, aktbilaga 22. Mycket nöje!

Det var det roligaste förhöret jag läst i hela mitt liv. Känner mig helt tom av förundran.
Citera
2023-10-10, 14:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Det var det roligaste förhöret jag läst i hela mitt liv. Känner mig helt tom av förundran.
Helt klart och där var han ju fortfarande någorlunda med i tanken och kunde vara obstinat på ett någorlunda OK sätt från sitt eget perspektiv.

Motsvarande förhör idag vet jag i tusan om det ens skulle bli något överhuvudtaget...
Citera
2023-10-10, 15:42
Medlem
skogs08s avatar
Är det någon på FB som ringt församlingen kanske?

En kvinna från pastoratet har ringt tysken och ville bara säga att hon ska inte köra tysken till ambassaden och han bara skrattar.

https://www.youtube.com/watch?v=FWUi...terPl%C3%B6tze
Citera
2023-10-10, 17:21
Medlem
peterpanps avatar
En skön klassisk del av förhöret...

Du kommer att ha rätt att ta del av utredningsmaterialet när förundersökningen är klar om
det i den utsträckning som följer av 23:18§ RB

Peter säger att polisen inte själva vet vad som står där.

Fl: Har du förstått dina rättigheter?

Bert Peter säger att han vet vilka rättigheter han har utan att förhörsledaren måste läsa det för
honom.

(Fl): Har du förstått vad jag läste upp för dig?

Bert Peter uppger att han inte förstått.

(Fl): Vad är det du inte förstått?

Bert Peter undrar om man kan föra en dialog.

(Fl): Förhörsledaren upplyser om att det är ett förhör och delger Bert Peter misstanken
enligt ovan samt frågar om Bert Peter och advokaten vill ha en paus och prata om
misstanken.

Det behövs ingen paus.

(Fl): Har du något att säga om brottsmisstanken jag läste upp för dig?

Bert Peter uppger att det inte stämmer.

(Fl): Vad är det som inte stämmer?

Bert Peter uppger att inget stämmer, inte ens hans namn.

(Fl): Berätta om plantorna.

Bert Peter säger att det är fel från början. Det är någon sjuk som har kommit på det. Han
säger att polisen måste rättfärdiga insatsen och det går inte bara med några gram.

(Fl): Under tiden som du har befunnit dig här har man gjort en husrannsakan hemma hos
dig och man har hittat Cannabisplantor, både torkat och oskördat.

Bert Peter uppger att han har tillstånd.
Citera
2023-10-10, 18:18
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
En skön klassisk del av förhöret...

...
Bert Peter undrar om man kan föra en dialog.

[b](Fl): Förhörsledaren upplyser om att det är ett förhör
....

Nu har ju de flesta guldkorn redan postats men den här är ju verkligen skön. Det är ju mer buskis än förhör!
Fl verkar ju ganska luttrad och går inte i polemik med BP mer än absolut nödvändigt men man skulle gärna vilja se dennes ansiktsuttryck efteråt, måste ha varit rätt frustrerande! Bitr Fl verkar mer naiv, kanske någon junior och tror att man kan få nåt vettigt ur honom.
Nu har jag inte läst alla FUP som postats i år men den här borde ju verkligen ligga på humortoppen.

Det är ju också ett hårt slag för hans "master plan" att Gävlepolisen nu vill delge honom. Hur fick dom reda på att han hade en domstolsförhandling på gång? Sånt kanske syns om man gör en slagning, eller läser Gävlepoöisen också flashback?
Senast redigerad av Mula 2023-10-10 kl. 18:29.
Citera
2023-10-10, 18:36
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Nu har ju de flesta guldkorn redan postats men den här är ju verkligen skön. Det är ju mer buskis än förhör!
Fl verkar ju ganska luttrad och går inte i polemik med BP mer än absolut nödvändigt men man skulle gärna vilja se dennes ansiktsuttryck efteråt, måste ha varit rätt frustrerande! Bitr Fl verkar mer naiv, kanske någon junior och tror att man kan få nåt vettigt ur honom.
Nu har jag inte läst alla FUP som postats i år men den här borde ju verkligen ligga på humortoppen.

Det är ju också ett hårt slag för hans "master plan" att Gävlepolisen nu vill delge honom. Hur fick dom reda på att han hade en domstolsförhandling på gång? Sånt kanske syns om man gör en slagning, eller läser Gävlepoöisen också flashback?

Åhhh, du har så mycket snask att se fram emot. Skratt, glädje, förundran. Det där är bara halvbra i sammanhanget. Plöjde rubbet igår kväll. Känner lite för lobotomi så jag kan göra om det.
Citera
2023-10-10, 18:58
Medlem
Undringars avatar
Hur har det gått för Lisa och hennes barn? Har försökt söka i tråden men får typ 1000 träffar.
Citera
2023-10-10, 19:11
Medlem
Marknadsassistents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur har det gått för Lisa och hennes barn? Har försökt söka i tråden men får typ 1000 träffar.

Läs fup ..
Citera
2023-10-10, 19:14
Medlem
Marknadsassistents avatar
Verkar idag inte vara något nytt om diakonens "etablerade kontakt" med tyska ambassaden.
Han har fortfarande inta avslöjat vad han förväntar sig av ambassaden förutom att han har en vilja att komma till Tyskland.
Citera
2023-10-10, 19:31
Medlem
Enligt källor är tyska "ambrassaaden" INTE villiga att hjälpa honon, och meddelar att han måste söka sig till svenska myndigheter istället.

Vilken överraskning, heh
Citera
2023-10-10, 19:34
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Läs fup ..

Vilken av dom? Jag läser att hon är åtalad för narkotikabrott men just nu? Är barnet fortfarande omhändertaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in