2023-10-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Gissar att det är svenskt ambulansflyg som åker dit och hämtar. Troligtvis någon av dessa: SE-RVA, SE-RVB, SE-RVC, SE-RVD, SE-RVF.

Precis, tänkte skriva om det också. Alla dessa plan är kvar i Sverige enligt FR24, dvs inget är på väg till Thailand.

Kan förstås vara ett plan från något annat land.
Citera
2023-10-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Det här låter skumt också, från AB..

Att de ska upprätta en anmälan själva för att polisen ska utreda motsägs av många sidor på nätet.

Sen för skadade i trafikolyckor i Thailand så ska hjälp med sjukvård kunna erhållas enligt beskrivning på denna sida:

https://magnacarta.co.th/home/faq-se...im-protection/

Om hon var med om en olycka så skulle något av dessa sätt ersatt hennes sjukvårdsutgifter.
- Den som körde på henne eller dennes försäkringsbolag
- Försäkring för moppen hon körde, alternativt
- "Compensation fund", står längst ner på sidan i länken.

Den advokat i Thailand de enligt egen uppgift har haft kontakt med borde kunna detta.

Det luktar mer bluff för varje minut.

Du har verkligen inte koll på hur systemet fungerar i Thailand. Jag har jobbat inom resebranschen, bland annat i Thailand, under ett decennium. Så jag vet betydligt mer än du.

Skärpning nu alla här inne. Det är så mycket smutskastning och misstroende på helt lösa grunder.
OM det visar sig att detta är bluff så skulle jag bli ytterst förvånad. Har ni rätt så har ni dock rätt. Då kommer jag lägga mig platt.

Men håll käften och visa lite respekt tills motsatsen är bevisad.
Citera
2023-10-18, 18:37
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Starkt är kanske att ta i även om det finns oklarheter.

Är allt sant så har de väl annat att tänka på än att lägga upp bilder på sitt sjuka barn i sociala medier.
Då har du inte tagit till dig allt som redovisats som slår hål på familjens påståenden. Ganska lång lista vill jag nog säga. Ofattbart att folk skänker pengar så lättvindligt i dessa tider, men svensken är ju ökänd fär att vara godtrogen och naiv. Han tycker alltså att journalisterna inte gör sitt jobb. Där kan man ju vara överens men av olika anledning såklart. Han känner nog inget annat val än att spy ut sin galla för att inte hamna i en ännu sämre dager. Hade han varit smart kunde han presentera något som stänger igen käften på belackarna men det har han troligen svårt att prestera.
Citera
2023-10-18, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Du har verkligen inte koll på hur systemet fungerar i Thailand. Jag har jobbat inom resebranschen, bland annat i Thailand, under ett decennium. Så jag vet betydligt mer än du.

Skärpning nu alla här inne. Det är så mycket smutskastning och misstroende på helt lösa grunder.
OM det visar sig att detta är bluff så skulle jag bli ytterst förvånad. Har ni rätt så har ni dock rätt. Då kommer jag lägga mig platt.

Vi får spekulera och gräva hur mycket vi vill här inne.
Vi har presenterat våra bevis på varför vi tror att det är bluff. Nu är det deras tur att presentera bevis på att det inte är bluff.
Citera
2023-10-18, 18:41
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:

Ska man vara lite källkritisk, så är väl den enda bekräftade uppgiften att F befinner sig i Thailand?

Inga andra påståenden har väl bekräftats?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2023-10-18, 18:41
Medlem
Citat:

Angående ditt sista stycke. De flesta här skulle nog sluta tvivla om familjen visade något bevis. Men det har de inte gjort än trots att de alltså är medvetna om den här tråden och att flera tvivlar på sanningshalten.

Och hur ska det presenteras bevis på att det ev inte är en sann historia om inte folk ifrågasätter?
Citera
2023-10-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
"Jag blir så jäkla (ursäkta språkvalet) besviken varje gång en historia för utrymme i media utan att vi får belysa den andra sidan av myntet."

Det här är för komiskt. De vet att diskussionen pågår här, då kan väl de ta chansen och beskriva sin version här också för det finns oändligt med utrymme på FB för det.

Nej det visar bara att de inte kan presentera något konkret som visar att olyckan och sjukvården är verklighet.
Citera
2023-10-18, 18:44
Medlem
Zloths avatar
Jag tvivlar starkt på att detta var påhittat. De kan inte vara så dumma. Det är omöjligt.

Just därför så tror jag att det måste vara på riktigt.
Citera
2023-10-18, 18:45
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag tvivlar starkt på att detta var påhittat. De kan inte vara så dumma. Det är omöjligt.

Just därför så tror jag att det måste vara på riktigt.

Tror inte det är påhittat jag heller. Men mamman ljuger det första hon gör. Det sänder inga bra vibbar.
Citera
2023-10-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Enligt tidigare uppgifter i tråden har Felicia vistats i Koh Samui sedan oktober 2022.
Hon sökte också jobb där med en annons där hon uppgav att hon bodde där och var utbildad frisör.

https://www.instagram.com/p/Cj8ROVSN...RlODBiNWFlZA==

20 oktober 2022 delar hon en bild från Thailand och skriver ”Well..somehow I ended up in Thailand, check out my new content”

Och alla bilder efter det verkar vara i Thailand.
Citera
2023-10-18, 18:47
Medlem
Citat:

Jag hänvisar till en advokatfirma i Thailand medan du anonymt säger att det fel med påstådd erfarenhet i Thailand. Får man gissa att du är en som skickat pengar och inte vill tänka sig möjligheten att du kan ha blivit lurad?
Citera
2023-10-18, 18:47
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiccaz
De kan FORTFARANDE redovisa räkning etc från sjukhus, samt transport till Sverige som stärker summan! Det lilla kan man göra. Sjukt att folk donerar utan några som helst bevis.

Det kommer inte att ske.

Mamman och morbrodern kopierar samma text igen på alla sina konton i sociala medier. Det framgår inte heller nu vem som skrev den. Mamman har samma hottext under insamlingen.

Samma sak hände innan Kim Wadström raderade alla kommentarer. När läsare började ifrågasätta storyn gick tangenthjärtapersoner till kraftiga angrepp och svartmålade Flashback. Partiska Kim Wadström, som inte kollade upp någonting, tog familjens parti och intygade att F bara var tillfällig turist som backpackar i Thailand. Gång på gång så fort någon ifrågasatt. Sedan raderade Wadström allt och började spamma andra saker för att folk skulle glömma hennes inlägg.

Familjen ifrågasätts även på sitt stallkonto:
https://www.instagram.com/p/CyYFRIoruRe/

När man gör valet att gå ut offentligt ingår att uppgifter granskas. Mamman, morbrodern och brodern har hängt ut den här tjejen, till synes utan hennes medgivande. Om de hade kostat på sig att betala själva hade inte Fs ekonomi, narkotika strafföreläggande, domar, kronofogdeskulder, sexliv, OF konto etc offentliggjorts och därmed finnas nätet för alltid sammankopplat med Fs namn. Familjen värnade inte Fs integritet. De valde istället att utnyttja henne i ekonomiskt syfte, med noll tanke på hur det påverkar dottern i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in