2023-10-20, 16:30
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Nu måste jag nog ändå säga att jag blir väldigt förvånad.

Jag har hela tiden återkommit till att krishanteringen från familjens sida är en katastrof både för de själva men främst för Felicia och att de borde insett vikten av att kommunicera och vara lite smidigare med tanke på Felicias leverne. Samtidigt kan man ju inte begära att människor i kris är rationella eller är professionella PR-chefer. Här måste jag erkänna att jag had fel!

Daniel ÄR en kommunikationsexpert med lång och gedigen erfarenhet på stora bolag såväl som statliga institutioner och kommuner. Han har också mycket god kunskap inom IT. Allt enligt hans linkedin.
https://www.linkedin.com/in/danielce...ls/experience/ Noterar också att en av uppdragsgivarna är/var Bangkok Bank i Thailand, förvisso en bland många men ändå en rätt udda kund för en mysig kille från Sollentuna. Jag blir faktiskt väldigt förvånad. En man med hans kommunikations-skills borde agerat annorlunda. Something is not right here. Börjar tro att det är mycket, mycket värre än en isolerad moppe-olycka på Koh Samui det hela handlar om.

Känns nästan mer troligt att hennes kriminella bedragare till pojkvän bankat skiten ur henne. GFM lär väl täcka samtliga sjukvårdsavgifter + Felicias skulder nu när hon tvingas hem till Sverige igen. För någon motorcykelolycka verkar i alla fall inte ha skett som dom har beskrivit det. Väntar spänt på uppdateringar...
Citera
2023-10-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Undrar om man kan återvandra på dagen och få skattefinansierad vård så fort man blir allvarligt sjuk? Det vore ju lite konstigt egentligen att kunna undvika betala skatt men sen ändå få svensk vård för miljoner ifall det behövs bara man flyttar hem.

Det tar tid innan man är tillbaka i systemet. Vet att Carina Bergfeldt (Svt) flyttade tillbaka till Sverige när hon var gravid. Då berättade hon om hur det gick till när man utvandrat och sen skulle in i systemet igen och det tog tydligen tid för hon visste inte om det skulle vara klart innan hon skulle föda.
Citera
2023-10-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon har haft en relation med Carl-Aksel från norska PH som är en dömd bedragare.
Ok, vad är han dömd för ?
Citera
2023-10-20, 16:38
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, vad är han dömd för ?

Googla hans namn kanske är en bra start:

https://www.expressen.se/noje/polise...a-pa-miljoner/
Citera
2023-10-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Googla hans namn kanske är en bra start:

https://www.expressen.se/noje/polise...a-pa-miljoner/
Kanske Felicia blivit lurad av honom ?
Citera
2023-10-20, 16:45
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Och sen lurade han hela släkten och där står vi i dag….
Citera
2023-10-20, 16:46
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Finns inget som tyder på det just nu. Vi vet inte vilken inblandning pojkvännen har haft i det hela, förutom att mamman nämnde att det var han som ringde dom och hörde av sig angående "olyckan". Jag tror dock han är inblandad på något sätt, men exakt hur är för tidigt att säga med säkerhet. Det ringer dock en varningsklocka att en sådan person är inblandad i detta ärende med så många andra saker som skapar frågetecken...
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-20 kl. 16:48.
Citera
2023-10-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Undrar om man kan återvandra på dagen och få skattefinansierad vård så fort man blir allvarligt sjuk? Det vore ju lite konstigt egentligen att kunna undvika betala skatt men sen ändå få svensk vård för miljoner ifall det behövs bara man flyttar hem.

Jag håller med dig. Vad jag har förstått så har du rätt till vård som svensk medborgare. Om du inte är folkbokförd i Sverige så får du betala en högre summa per dygn än någon som är folkbokförd här, typ 1200 kr/dygn. Och du måste söka vård i samma region där du var folkbokförd innan du skrev ut dig. Söker du i en annan region får du betala fullt pris vilket ruinerar de flesta inom ett par dygn. Jag vet faktiskt inte var Felicia var senast folkbokförd, tycker mig minnas att det var i Stockholm.

Sen finns det kanske undantag till det hela som jag inte har koll på.
Citera
2023-10-20, 16:50
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på det just nu. Vi vet inte vilken inblandning pojkvännen har haft i det hela, förutom att mamman nämnde att det var han som ringde dom och hörde av sig angående "olyckan". Jag tror dock han är inblandad på något sätt, men exakt hur är för tidigt att säga med säkerhet. Det ringer dock en varningsklocka att en sådan person är inblandad i detta ärende med så många andra saker som skapar frågetecken...

Har för mig att det hette att pojkvännens mamma hade hört av sig via messenger till Felicias mamma. Det öppnar ju i sig upp för lite frågor. Varför hörde inte pojkvännen av sig själv? Ligger väl nära till hands att tro han har haft något med det hela att göra, annars hade han väl hört av sig själv till sin tjejs familj? Eller han kanske inte kunde höra av sig själv? Skadad? Sitter hos polisen? Gömmer sig?
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-20 kl. 16:56.
Citera
2023-10-20, 16:51
Medlem
Citat:
Är dom fortfarande ihop alltså ? Var han med i Thailand ?
Citera
2023-10-20, 16:54
Medlem
Det här osar långa vägar, nu är det inga nya inlägg från karolinska, dom flyttade henne mellan 2 olika flygplan när vittnet peter såg 10 personer ta in någon i respirator, bara det är en enorm risk.

Vem flyger inte hem sitt barn i ett ambulansflyg? varför utsätta för fler risker.

Men kort och gott, det här drevet hade kunnat undvikas genom transparens från gåvo mottagarna
Citera
2023-10-20, 16:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Vet vi med säkerhet att det rör sig om den sk PH stjärnan och bedragaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in