Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-22, 23:03
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Tror det är det beryktade skynktet
Yes! Har vi länk till mammans facebook? Hittar inte med sökfunktionen
Citera
2023-10-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Jo håller fullständigt med dig, sen förstår jag att de i början var stressade etc med allting som har hänt. Man kan verkligen förstå den känslan men när man ser att de sitter och uppdaterar saker och ting så borde de inte vara svårt att visa typ kvitto, överföringar eller något.

Jag menar nu har folk hjälpt dem med en stor andel pengar då de verkar som att de inte har lagt ut något från egen ficka (Kan aldrig vara säker) Då borde ju en öppenhet att visa va pengarna ha gått till vara väldigt hög.

Dom delade med sig i början dock, sen slutade det med att dom kom till Sverige, en bild på karolinska som är från deras arkiv
Citera
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Tänkte på den andra sajten med filmer som förmodligen har helt annat upplägg på ersättning.

Har inte sett någon info gällande det, men misstänker inga stora summor. Filmerna vi hittade var "reklam" för hennes OF + leaks tror jag. Mest korta klipp. Typ som den hemmagjorda filmen med Norrbaggen/bedragaren på 1 minut~
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Precis, och nu går det inte att backa bandet. Då riskerar dom att pengarna från insamlingen fryser inne samt polisanmälan.
Plus att hela Felicias liv hängts ut.

Ja, de är ju lite så att de själva har gjort de värre för sig själv. Hade de varit öppna från början så hade inte de lagt så stor fokus på hennes skulder, domen som hon har etc.

De har ju bara grävt gropen djupare själv så att säga med deras beteende
Citera
2023-10-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Vart kan man läsa på facebook? Hittade bara pappans(?) facebook, och där verkade allt lugnt. Han hade bland annat bild på dottern från flyget.

Sus*nn* C*d*rgr*n (a,e) bilden där F leder en grå häst.

Det är morbrorn som du hittat. Pappan vet ingen nånting om. Om han ens lever.
Citera
2023-10-22, 23:07
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Både Aftonbladet, Sydsvenskan (om jag minns rätt…), Expressen och P4 Stockholm har haft reportage om detta INNAN Felicia flögs hem. Varför inget fortsatt reportage som till exempel:

”Felicia hemma i Sverige! -tack vare donationer kunde hon flygas hem från Thailand. Familjen vill tacka alla som bidragit ekonomiskt och stöttat dem efter den svåra mopedolycka på Koh Samui 8 oktober. Felicia fortsatt i koma på Karolinska i Solna”

????
Citera
2023-10-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Precis, och nu går det inte att backa bandet. Då riskerar dom att pengarna från insamlingen fryser inne samt polisanmälan.
Plus att hela Felicias liv hängts ut.

Jo, jag menar tror inte fokuset hade varit på att hon hade haft skulder, haft en dom på sig etc om de nu hade bara varit transparenta från början med allting och va som egentligen har hänt och va de behövde pengarna till.
Citera
2023-10-22, 23:14
Medlem
Nu är jag rätt ny i att läsa om detta (missade dock inte artiklarna i kvällspressen) men tycker att det är väldigt intressant med det jag ändå nu hunnit läsa igenom här och om detta nu stämmer att det är en stor bluff typ och hur de målat upp en bild av en egentligen helt annan tjej än den Felicia var i Thailand så är ju det sjukt upprörande.
Det skulle vara rätt intressant om någon haft möjligheten och orken att kanske tipsa någon hungrig grävande journalist om det som kommit fram och vad som spekuleras om här (jag känner mig fortfarande för lite insatt och har dessvärre ingen anonym email för ärendet för att göra det själv). För om nu detta stämmer hade ju åtminstone jag om jag var journalist tyckt att det hade varit ett rätt hett avslöjande att ha fått gjort.
Citera
2023-10-22, 23:14
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Det är hon, hon sa upp sin lägenhet men har en c/o-adress.

Oh jävlar vad deppigt område, ser ut som ett kommunalt äldreboende?!
Citera
2023-10-22, 23:16
Medlem
Rätta mig om jag har fel! Men brukar inte heller vara mopeder utan oftast klassade som motorcyklar.

Hade hon inte MC kort till att börja med så hade försäkring inte hjälpt henne iallafall.
Citera
2023-10-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Både Aftonbladet, Sydsvenskan (om jag minns rätt…), Expressen och P4 Stockholm har haft reportage om detta INNAN Felicia flögs hem. Varför inget fortsatt reportage som till exempel:

”Felicia hemma i Sverige! -tack vare donationer kunde hon flygas hem från Thailand. Familjen vill tacka alla som bidragit ekonomiskt och stöttat dem efter den svåra mopedolycka på Koh Samui 8 oktober. Felicia fortsatt i koma på Karolinska i Solna”

????

Tror dom blaskorna vill ha ryggen fria nu
Citera
2023-10-22, 23:17
Medlem
Tänk om det faktiskt är som dom säger att dom pga nån rättsprocess i Thailand inte kan säga nånting?

Fast det är väl inget som hänger ihop med ett uppdatering för insamlingen?

Nån som har koll på hur det funkar i Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in