2023-10-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
på svar om familjeförhållande. Hade nog en sambo..

Den här killen kommer förlora allt med all rätt. Mördare som jag hoppas får en jävla massa år i fängelse.

Han har sambo och ett 4 årigt barn
Citera
2023-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsen
Han har sambo och ett 4 årigt barn
Han sa väl i förhör: "hade sambo" vill jag minnas, vilket tyder på att hon kanske dragit!?
Citera
2023-10-31, 09:21
Medlem
Lustigt man släpper honom fri, å kan han slippa allt om han vill. fyfan
Citera
2023-10-31, 09:25
Medlem
Om idioten har druckit på jobbet så är Trygg Hansa delaktigt i att ett barn har förolyckats. Om jag vore förälder skulle jag söka skadestånd. Sen kan man undra om idiotens försäkring på Trygg Hansa finansierar hans rättshjälp.
Citera
2023-10-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Då tar vi hastigheten.

Vi har 3 uppgifter:
1. Den som han körde om = 150-200
2. Den som han mötte = Körde fort som en "blådåre"
3. Han själv = Fortare än 40, 50 , 60

Uppgiften om 100 är ju mycket senare och irrelevant för olyckan.

Så 2 samstämmiga uppgifter om han kört för fort och sannolikt alldeles för fort och han själv dementerar dem inte.

Det kommer inte komma fram så mycket mer i utredning och till huvudförhandling. Varför? För det spelar ingen roll vid oaktsamhetsbedömningen. Han har nämligen redan varit oaktsam när han stupfull sätter sig och kör. Att han då kört 100, 150 eller 200 förändrar då inte oaktsamhetsbedömningen. Möjligen straffvärdet, men enbart i mindre omfattning.

Uppgiften om 100 km/h kommer från vittnet TK som beskriver hastigheten vid kollisionen. D tänker nog på väktaren, som gör sin observation senare.

Det är självklart relevant med hastigheten och huruvida han varit oaktsam eller vårdslös. Då är hastigheten relevant, inte bara rattfyllan. Till detta kommer också andra omständigheter så som ljus, vägbanan, trafikens omfattning osv. Och huruvida han varit vållande till själva kollisionen. Just nu talar det mesta för att han varit grovt oaktsam och att han varit vållande, men det återstår att se.
Citera
2023-10-31, 09:35
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerd2
Om idioten har druckit på jobbet så är Trygg Hansa delaktigt i att ett barn har förolyckats. Om jag vore förälder skulle jag söka skadestånd. Sen kan man undra om idiotens försäkring på Trygg Hansa finansierar hans rättshjälp.
Ja vore intressant att veta ifall han får rättshjälp av sin arbetsgivare.

Trygg Hansa kanske har nån försäkring som gäller ifall deras anställda super/använder droger och sen kör ihjäl barn.
Citera
2023-10-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Själv då, vad tror du?

Strålkastare i ansiktet, halka, punktering, hål i vägen i samband med att de andra bilisterna och mopeden körde illa kanske?

Vad jag tror håller jag för mig själv. Det viktiga, tycker jag, är att inte uttala sig allt för tvärsäkert om skuld och klandervärdhet i ett så tidigt stadium. Utredningen får visa vad som stämmer.
Citera
2023-10-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Själv tycker jag att det är fråga om solklart likgiltighetsuppsåt. För att på fyllan köra bil i tät trafik … Ja, då är man likgiltig för följderna för andra människors hälsa, liv och egendom.

Det skulle aldrig hålla enligt dagens praxis att försöka få det till ett uppsåtligt brott. Nu är han heller inte misstänkt för ett sådant utan vållande till annans död (bl.a.), vilket är ett oaktsamhetsbrott. Hade han kört rakt in i en folkmassa, då hade det möjligen kunnat gå att ändra brottsmisstanken och åtala för mord/dråp eller försök till sådant och använda likgiltighetsuppsåt som uppsåtstyp. Men som saken nu ser ut talar inget för att han skulle varit likgiltig inför följden att en person avlider.
Citera
2023-10-31, 09:45
Medlem
FoxHounds avatar
Vilket jävla avskräde till människa, borde få livstid.
Citera
2023-10-31, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han sa väl i förhör: "hade sambo" vill jag minnas, vilket tyder på att hon kanske dragit!?

Menar du att hon skulle dragit innan händelsen?

För att hon skulle dragit efter händelsen kan inte veta något om då han säger det. Däremot är det säkert något han fruktar ska ske givet vad som hänt.
Citera
2023-10-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Lustigt man släpper honom fri, å kan han slippa allt om han vill. fyfan
Kan tänka mig att det är nog inte så jäkla kul att komma hem heller och visa sig ute, alla, grannar o alla vet ju vad han gjort!
Citera
2023-10-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Menar du att hon skulle dragit innan händelsen?

För att hon skulle dragit efter händelsen kan inte veta något om då han säger det. Däremot är det säkert något han fruktar ska ske givet vad som hänt.
Han kanske menade att han förväntade sig att hon skulle dra eftersom han sa så? Ingen aning faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in