2023-11-05, 10:57
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför "tyvärr"? Det är väl bra om de egendomar han ev. har kan behålla värde som kan behövas för att pynta skadeståndet till största delen själv istället för att Brottsofferfonden ska behöva ta ansvaret för den biten?
Hur mycket tror du att de ska få i skadestånd? Det här är Sverige.
Citera
2023-11-05, 11:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Nä, det är väl ganska lite relativt sett, speciellt om det är barn som inte anses ha försörjningsbörda. Men det blir inte mer för att försäkringsbolagen skulle måsta börja ta sanering av fasad från ägg och krossade rutor. Det är lite trasiga passiv uppmaning från dig, är du inte för gammal för att vara afa ligist?
Citera
2023-11-05, 12:01
Citat:

Föräldrarna till killarna som Lovisa körde ihjäl utanför Sundsvall fick väl ingen ersättning, endast ett syskon till en av de avlidna samt knubbsälen som satt i framsätet.
Var ju ingen alkohol inblandad i den olyckan, så möjligt att det kan bli annan dom i det här fallet.

Båtflyktingen som körde ihjäl flickan i Orsa fick väl 28 månader och han smet ju från olyckan också så jag tror inte han blev fälld för rattfylleri?
Citera
2023-11-05, 13:28
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, det är väl ganska lite relativt sett, speciellt om det är barn som inte anses ha försörjningsbörda. Men det blir inte mer för att försäkringsbolagen skulle måsta börja ta sanering av fasad från ägg och krossade rutor. Det är lite trasiga passiv uppmaning från dig, är du inte för gammal för att vara afa ligist?
I vissa fall önskar man en GM allt ont. Detta är ett sånt fall.
Citera
2023-11-05, 13:41
Citat:
I vissa fall önskar man en GM allt ont. Detta är ett sånt fall.
Det håller jag med om.
Jag hyser noll respekt för en så ryggradslös besserwisser som endast tycker synd om sig själv.
Citera
2023-11-05, 13:47
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
Är han vid liv?
Denne storslagna narcissist lär nog tyvärr inte "kasta in hatten" på eget bevåg i första taget.
Utåt sett så lär han säkert fortsätta att oja sig över hur förstört hans eget patetiska liv är!
Citera
2023-11-05, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Denne storslagna narcissist lär nog tyvärr inte "kasta in hatten" på eget bevåg i första taget.
Utåt sett så lär han säkert fortsätta att oja sig över hur förstört hans eget patetiska liv är!
Var det inte någon som filmade gripandet? Han ska ha varit aggressiv, vore intressant att se
Citera
2023-11-05, 14:58
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det håller jag med om.
Jag hyser noll respekt för en så ryggradslös besserwisser som endast tycker synd om sig själv.
Det är nåt så försvarslöst över en skötsam 16-åring på moped som blir nermejad bakifrån utan att ens ha sett faran komma. En vuxen som ger sig på en ungdom med ett 2,5-tons dödligt vapen.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-11-05 kl. 15:00.
Citera
2023-11-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det håller jag med om.

Typisk alkis! Tycker synd om sig själv och allt som hänt på fyllan har han svårt att förstå att det har hänt. Nu vill han bara att bakruset ska lägga sig och att alla ska glömma allt så han kan fortsätta som vanligt att supa sig full regelbundet och roa sig. Är väl antagligen för rubbad i huvudet för att förstå vad han ställt till med. Förstås släppt på fri fot direkt så han kan gå ut och köra ihjäl fler barn på fyllan...
Citera
2023-11-05, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
Typisk alkis! Tycker synd om sig själv och allt som hänt på fyllan har han svårt att förstå att det har hänt. Nu vill han bara att bakruset ska lägga sig och att alla ska glömma allt så han kan fortsätta som vanligt att supa sig full regelbundet och roa sig. Är väl antagligen för rubbad i huvudet för att förstå vad han ställt till med. Förstås släppt på fri fot direkt så han kan gå ut och köra ihjäl fler barn på fyllan...
Det ska bli intressant att ta del av provsvaren över hur marinerad han var.
Någonting säger mig att han inte kommer leva fram till rättegång.
Detta var knappast en engångsföreteelse..

Kan man se tidigare bilägareuppgifter någonstans?
Det kanske har skrotats lite bilar genom åren, pga "viltolyckor".
Citera
2023-11-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Huset skrivs säkert över på någon annan i familjen ändå så ingen kommer åt att begära kvarstad på bostaden.
Här tycker jag allmänt att samhället är för långsamt när det gäller att frysa möjlighet till lagfarts förändringar. Speciellt efter att någon begått grovt brott där BO, FB , myndigheter kan kräva skadestånd.
Fast gåvor som uppenbarligen är till för att hindra kvarstad är väl inte giltiga?
Citera
2023-11-06, 11:22
Medlem
dex1s avatar
Det jag inte förstår är varför i helvette han kör som en jävla blådåre hemmåt i extremt höga hastigheter när han druckit?? Då är ju risken att åka fast typ 100%. Har man druckit så håller man väll hastigheten och följer alla regler så är risken minimal att bli gripen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in