Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-07, 16:07
Medlem
Sonny00s avatar
Förhoppningsvis är han omhändertagen på något sätt. Eller också ligger han med lunginflammation i ett kallt och fuktigt tält
Citera
2023-11-07, 16:08
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Tror som skelter nämde tidigare så är nog enda sättet att någon som ej är spärrad ringer o kollar läget
Jag är tyvär spärrad annars skulle jag gärna göra det
(Trodde han spärrat upp mig tidigare)

Nummer så ringer jag
Citera
2023-11-07, 16:16
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Nummer så ringer jag

Direkt till röstbrevlådan men testar lite då och då så får vi se....
Citera
2023-11-07, 16:47
Medlem
Hans mobil var avstängd så vi får avvakta tills den sätts på igen
Citera
2023-11-07, 16:51
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Förhoppningsvis är han omhändertagen på något sätt. Eller också ligger han med lunginflammation i ett kallt och fuktigt tält

Troligtvis det senare dessvärre. Finns det verkligen ingen här i tråden som bor i Väsby som kunde ta en promenad i och runt centrum, runt tågstationen samt upp mot Hammarby Kyrka förbi Gamla Apoteket? För är han ute tror jag han håller till i samma trakter.

Det är värt ett försök iaf. jag hade gjort det om jag bodde i trakten, går ju att fråga runt också exempelvis kyrkogårdsvaktmästaren om han/hon sett till en tysk med hund senaste dagarna.
Citera
2023-11-07, 17:47
Medlem
Sonny00s avatar
Bodde jag i närheten så skulle jag absolut ta en promenad och se om jag hittar honom.

Jag funderar på om man skulle skicka ett sms till äldsta dottern. Å andra sidan har han väl sagt att han inte har någon kontakt med henne. Vete fan vad som är rätt sak att göra!
Citera
2023-11-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Troligtvis det senare dessvärre. Finns det verkligen ingen här i tråden som bor i Väsby som kunde ta en promenad i och runt centrum, runt tågstationen samt upp mot Hammarby Kyrka förbi Gamla Apoteket? För är han ute tror jag han håller till i samma trakter.

Det är värt ett försök iaf. jag hade gjort det om jag bodde i trakten, går ju att fråga runt också exempelvis kyrkogårdsvaktmästaren om han/hon sett till en tysk med hund senaste dagarna.

Kan han ha blivit efterlyst i samband med att han inte dök upp på sin rättegång gällande narkotikabrott? Då kan han ju sitta i häktet nu.
Citera
2023-11-07, 18:00
Medlem
Hookes avatar
Man kan sitta anhållen max 3 dagar. Senast på den 3e dagen efter man blivit arresterad måste en åklagare lämna in en häktningsansökan till en tingsrätt.
Citera
2023-11-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Man kan sitta anhållen max 3 dagar. Senast på den 3e dagen efter man blivit arresterad måste en åklagare lämna in en häktningsansökan till en tingsrätt.

Precis, och med tanke på att han står åtalad för ett ganska stort innehav av narkotika så tror jag inte att det är någon svår uppgift för åklagaren att få honom häktad med tanke på att han inte dök upp till den första rättegången.
Citera
2023-11-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Bodde jag i närheten så skulle jag absolut ta en promenad och se om jag hittar honom.

Jag funderar på om man skulle skicka ett sms till äldsta dottern. Å andra sidan har han väl sagt att han inte har någon kontakt med henne. Vete fan vad som är rätt sak att göra!

Det kan vara ett sätt att få redan på vad som hänt honom. Ett annat kan vara att ringa och kolla om han blivit häktad. Jag tror att han kanske börjat tjafsa med ordningsvakter eller polis och eftersom han ej dök upp på rättegången så blev han kanske häktad i väntan på rättegång.

Kan varit att de bett han att flytta på tältet eller
Att han såg misstänksam ut o så kollade de hans uppgifter
Det är enda jag kommer på …. Jag bor på södra delen av Stockholm så att snurra runt i Väsby har man ingen större lust med
Citera
2023-11-07, 18:34
Medlem
Citat:
Det kan vara ett sätt att få redan på vad som hänt honom. Ett annat kan vara att ringa och kolla om han blivit häktad. Jag tror att han kanske börjat tjafsa med ordningsvakter eller polis och eftersom han ej dök upp på rättegången så blev han kanske häktad i väntan på rättegång.

Kan varit att de bett han att flytta på tältet eller
Att han såg misstänksam ut o så kollade de hans uppgifter
Det är enda jag kommer på …. Jag bor på södra delen av Stockholm så att snurra runt i Väsby har man ingen större lust med

Jag kan ringa Södertörns och Sthlm tingsrätt imorn o kolla ifall gubben är häktad
Citera
2023-11-07, 18:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Jag kan ringa Södertörns och Sthlm tingsrätt imorn o kolla ifall gubben är häktad

Tror du inte att det är Norrtälje tingsrätt som har hand om detta? Det var ju där som rättegången skulle hållas. Om du vill så kan jag skicka dig hans personnummer. Det underlättar säkert vid kontakt med tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in