2023-10-30, 10:02
Medlem
Hej!

Jag har hrt talas om en produkt som heter Sidr honung eller Sidr honey vldigt lnge.

Det r ett speciellt honung frn Yemen som tas frn bin som lever vid sidrtrden i Hadramout regionen i Yemen.

Det ska tydligen vara ett medicinskt honung med antibakteriella, antibiotika och antifungiska egenskaper och kan anvndas till mnga syften som smnbesvr och smrtstillande m.m sg endel studier p det ocks frn diverse universitet men honungen r dyr som attans.

Jag har en hel del problem med smrtor i kroppen och diverse andra problem bland annat lss i hret.

Har bestllt hem en burk 250 gram nu och ska testa s tnkte uppdatera lite i veckan, vldigt svrt att f tag p d det bara finns i ett omrde en gng om ret men hittade en burk i Danmark s den lr vl dyka upp nsta vecka.

Om ngon provat skriv grna i trden d jag r vldigt intresserad.
Senast redigerad av WeedGrower 2023-10-30 kl. 10:04.
Citera
2023-10-30, 10:41
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Kom ihg att bara ta lite t gngen fr att se vad det r. Det r verkligen viktigt att ta lite bara eftersom det r mer n stt och nyttigt i vilken mngd som helst. D blir det mirakel.
Citera
2023-10-30, 11:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
bland annat lss i hret.
Det kommer honungen inte att bota.
Citera
2023-10-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Kom ihg att bara ta lite t gngen fr att se vad det r. Det r verkligen viktigt att ta lite bara eftersom det r mer n stt och nyttigt i vilken mngd som helst. D blir det mirakel.

Har du tagit det frut? Hur va det isfall, snlla bertta r sjukt fascinerad. Har ju bars 250g rcker en tesked om dagen cirka 5 gram. Br rcka i 2 mnader d.
Senast redigerad av WeedGrower 2023-10-30 kl. 11:10.
Citera
2023-10-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det kommer honungen inte att bota.

Har annat till det men tnkte nd smeta ut en tsk innan dusch. Om inte annat fr hret.
Citera
2023-10-30, 22:57
Medlem
Du borde mer kolla upp propolis som ocks kommer frn bin och som ska vara antibakteriellt. Kolloidalt silver kan ocks vara vrt att kolla upp.
Citera
2023-11-01, 02:37
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag vet inget om just den dr Sidrhonungen, men all honung har antifungiska egenskaper, ven svensk sdan..
Du har rtt, men mnniskor vill att det ska finnas fantastiska mirakelmediciner.

Ofta r det exotiska produkter frn andra sidan jorden som pratas upp.
Och det finns sljare som vill tjna pengar genom att hitta p att just deras produkt arr en super-medicin.

Vi borde vara stolta ver de fina naturmedicinska vxter och produkter vi har i Sverige istllet fr att inbilla oss att grset r grnare p andra sidan jordklotet.
Citera
2023-11-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du har rtt, men mnniskor vill att det ska finnas fantastiska mirakelmediciner.

Ofta r det exotiska produkter frn andra sidan jorden som pratas upp.
Och det finns sljare som vill tjna pengar genom att hitta p att just deras produkt arr en super-medicin.

Vi borde vara stolta ver de fina naturmedicinska vxter och produkter vi har i Sverige istllet fr att inbilla oss att grset r grnare p andra sidan jordklotet.

Sant det du sger men Sidrhonungen ska vara speciell, har fr mig att det gjorts studier ocks lste det nnstans. Ska frska hitta dom.
Citera
2023-11-01, 15:22
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Sant det du sger men Sidrhonungen ska vara speciell, har fr mig att det gjorts studier ocks lste det nnstans. Ska frska hitta dom.

Att det finns studier p honung frn ngra stllen i vrlden, som Jemen, Nya Zeland eller Himalaya, det sger inget om Svensk honung.

Gjordes studier p Svensk honung skulle vi finna liknande resultat.

Honung anvndes av flt-lkarna (som d hade titeln fltskr) i Sveriges arme under 30-riga kriget p 1600-talet.
Krigsskadade svenska soldater kunde f kroppsdelar amputerade utan antibiotika (den var inte uppfunnen), men tcktes sren med honung s blev ingen infektion.
Citera
2023-11-06, 18:35
Medlem
Nu har jag provat Sidr honung. Det jag mrkt hittills r att man sover underbart gott och blir vldigt trtt om man tar en sked. Liten dos verkar bttre n strre dos r allt jag kan sga just nu iaf. Knner lite andra effekter men skriver om det senare. Ltt vrt iaf!
Citera
2023-11-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion

Har mrkt detta att jag fr bttre effekt om jag bara tar pyttelite n om jag tar en hel sked, hur kommer det sig?
Citera
2023-11-10, 05:44
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Har mrkt detta att jag fr bttre effekt om jag bara tar pyttelite n om jag tar en hel sked, hur kommer det sig?

Samma som att ett glas vin eller tv till kvllen ger ett starkt hjrta men en parkbnkslodis som super ihjl sig kan aldrig fatta det. Dosen r medicinen eller giftet. Mindre ppnar upp vrlden fr lngsiktiga och riktiga resultat ungefr som att man lever och det inte hnde ngot. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in