2023-11-20, 21:58
Medlem
Poddes avatar
Har inte riktigt frsttt mig p allt med lampan nnu, men tycker spelet r roligt n s lnge.

Vad r vitsen med att plantera en seed fr att f resting point? (Innan frsta riktiga bossen Pieta?) Finns det shield med 100% pyshical block?
Citera
2023-11-21, 06:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Har inte riktigt frsttt mig p allt med lampan nnu, men tycker spelet r roligt n s lnge.

Vad r vitsen med att plantera en seed fr att f resting point? (Innan frsta riktiga bossen Pieta?) Finns det shield med 100% pyshical block?
I NG inte mer n att gra s att det blir en kortare vg att springa om du dr. Det r rtt glest med riktiga vestiges. Spelar du sen NG+ s kommer det bli nnu glesare och man fr frlita sig p seed-vestiges mer och mer.

Ingen skld med 100% vad jag vet. Frmodligen medvetet d mekaniken att man kan f tillbaka HP finns om man blockerar slag.
Citera
2023-11-22, 18:25
Medlem
Nihennas avatar
Why "Dark Souls 4.5" Is ONE OF THE SUPRISE HITS OF THE YEAR (Lords of the Fallen 2023)

fr den som fortfarande har svrt att bestmma sig kring spelet.

Jag har inte s lngt kvar av spelet tror jag, and I absolutely love it. Kmmer hem frn utlandet p lrdag s d blir det att lira klart det och genast hoppa p en ny runda Elden Ring s att man har en gubbe redo i NG fr DLCt.
Citera
2023-11-22, 22:00
Medlem
Poddes avatar
Helt sjukt att det r 34% rea p spelet bara en dryg mnad efter release.

Tror det hade gtt bttre ifall de slppt spelet nr det inte fanns s mnga andra AAA spel att spela.

Jag rekommenderar det i.a.f. riktigt roligt spel.
Citera
2023-11-22, 23:34
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:

Tror det hade gtt bttre ifall de slppt spelet nr det inte fanns s mnga andra AAA spel att spela.

Spelet r ju en besvikelse. Alls besvikelser hamnar p rea tidigt.
Kolla FC 24
Citera
2023-11-22, 23:37
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Why "Dark Souls 4.5" Is ONE OF THE SUPRISE HITS OF THE YEAR (Lords of the Fallen 2023)

fr den som fortfarande har svrt att bestmma sig kring spelet.

Jag har inte s lngt kvar av spelet tror jag, and I absolutely love it. Kmmer hem frn utlandet p lrdag s d blir det att lira klart det och genast hoppa p en ny runda Elden Ring s att man har en gubbe redo i NG fr DLCt.

Du r ju helt besatt i skiten. Enormt mnga har sgat det men du fortstter lyfta upp det som om det vore ett msterverk.
Spela Baldurs gate 3, det r vrt all praise!

Hller med dig om Elden Ring.. Brjat kolla p mer playthroughs igen. Funderar p att brja om!
Citera
2023-11-23, 14:58
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Du r ju helt besatt i skiten. Enormt mnga har sgat det men du fortstter lyfta upp det som om det vore ett msterverk.
Spela Baldurs gate 3, det r vrt all praise!

Hller med dig om Elden Ring.. Brjat kolla p mer playthroughs igen. Funderar p att brja om!
Gillar man ett spel tenderar man att vilja diskutera det. Spelet r inget msterverk, men det r ett bra spel som just nu ligger nnstans och svvar mellan en stark 7a och en svag 8a fr mig. Jag kan raljera och diskutera spel som ELEX, Greedfall etc. lika mycket, trots att de heller inte r ngra msterverk utan bara bra spel.

Som jag skrev sist:

Citat:
Citat:
Kontrollknsla? Hgst subjektivt. Men visst, det knns inte som Dark Souls, utan har en egen knsla.

"noll kreativitet nr det kommer till monster"
Tja, skulle vilja sga att en manisk psykopat med en spikhatt p huvudet som frsker ramma en eller bonka en med skallen r rtt s kreativt. Men visst, fiendevariationen hade kunnat vara bttre vilket jag ven nmnt. Dock s r de fiender som finns roliga att slss mot. Det finns iaf en varierande arsenal av fiender som man fr slss mot p olika stt.

"Bara det faktum att det ingen skillnad p vad du har fr vapen och frmga att anvnda dessa diskvalificerar hela spelet."
Fast det dr stmmer inte. Finns helt klart vapen som delar animationer, men lngt ifrn s ofta att man stter p det p varje vapen man provar. Ett spjut har inte samma attacker som ett enhandssvrd t ex, men dremot kanske ett enhandssvrd delar animation med en enhandshammare i ngra (inte alla) attacker, vilket inte ter sig s otroligt d man svingar bda i luften.

Att Angry Joe ger det en 4a betyder bara att han inte gillar spelet, och det r okej. Recensioner r subjektiva sikter. Man ska inte ta recensenter som allvetande gudar, utan det man ska gra r att leta efter recensenter som har s nra smak som en sjlv. D brukar man f bra rekommendationer p spel som man frmodligen gillar. Jag brukar flja Fextralife just pga att bde han och jag r RPG-nrdar somgillar "riddare i rustning"-spel. S nr han skarpt rekommenderar spelet s lyssnar jag. Inte fr att han objektivt r den bsta recensenten, utan fr att vr smak i spel r vldigt lika, och chansen r stor att jag kommer gilla spel som han rekommenderar.

Att det finns fans som gillar spelet mycket finns det bevis p i att dess sub p Reddit r levande och livlig p diskussion, samt andra forum s som GameFAQs. Det hr r inget spel som bara kom och gick, utan diskussioner om builds, pvp, lore osv. r aktiva.

Frstr fortfarande inte varfr du lgger s mycket tid p att diskutera ett spel som du uppenbarligen inte gillar. Visst fr att man r fri att diskutera i ett forum, men r la mer produktivt att diskutera spel man faktiskt r intresserad av n att spamma trdar med "H DET R S DLIGT, LYSSNA P MIG!!!!!"?

https://www.reddit.com/r/LordsoftheFallen/ hr ser du hur ktivt communityt r. Det bildas inga communityn med s aktiv diskussion om folk genomgende tycker r skit. Det finns en skara mnniskor, dribland jag, som gillar spelet riktigt mycket. ven hr i trden har det p sistone kommit i ett par nissar som ocks gillar spelet.

Baldur's Gate 3 r bra, riktigt bra och en av mina favoriter i r. Men bara fr att jag gillar det ocks behver det inte betyda att jag gillar detta mindre.

Hela den hr diskussionen brjar knnas som den hr memen: https://www.reddit.com/media?url=htt...8a36a906bd29a7
Senast redigerad av Nihenna 2023-11-23 kl. 15:57.
Citera
2023-11-23, 15:10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Frvnad ocks d det slt riktigt bra fr att vara ett spel frn en ny studio i denna stilen. 1 miljon frsta 10 dagarna. Jag tror dock att det frmodligen r fr att f in nnu fler spelare som fortfarane r oskra och har svrt att punga ut. 70 dolares r nd rtt mycket pengar, och att d ge det en chans p en AA-studio gr nog att mnga vntar med att kpa spelet.
Citera
2023-11-26, 22:23
Medlem
Nihennas avatar
D var spelet avklarat

Spelet slutar p en svag 8a fr min del. Har vl egentligen redan skrivit vad jag tycker om det. Sista bossen var dremot en rtt s stor besvikelse. Den var mer ett revarv frn bossen innan som var betydligt mer utmanande och rolig.

Nvl, dags fr ngot annat men jag r riktigt glad ver att ha spelat detta. Ska bli riktigt spnnande att se vad utvecklarna kommer med hrnst, fr ven om spelet r bra s r det inte perfekt, och det ska bli kul att se vad de lr sig av erfarenheten frn detta.
Senast redigerad av Nihenna 2023-11-26 kl. 22:31.
Citera
2023-11-27, 18:34
Medlem
Citat:
D var spelet avklarat

Spelet slutar p en svag 8a fr min del. Har vl egentligen redan skrivit vad jag tycker om det. Sista bossen var dremot en rtt s stor besvikelse. Den var mer ett revarv frn bossen innan som var betydligt mer utmanande och rolig.

Nvl, dags fr ngot annat men jag r riktigt glad ver att ha spelat detta. Ska bli riktigt spnnande att se vad utvecklarna kommer med hrnst, fr ven om spelet r bra s r det inte perfekt, och det ska bli kul att se vad de lr sig av erfarenheten frn detta.

r ju lite olika med endboss beroende p slut.
r inne p newgame +0 s en restart med samma stats och gear fr att fortstta mot platinum.
tminstone tv quests tar ut varandra och mnga av npcerna mste d fr att man ska kunna f dda alla bossar trophyn. Det mesta dr som flugor med min jttestora hammare som man fr frn han i frra lords of the fallen-spelet.
Men ja, 7.5-8 lter rimligt.
Citera
2023-11-27, 18:38
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
r ju lite olika med endboss beroende p slut.
r inne p newgame +0 s en restart med samma stats och gear fr att fortstta mot platinum.
tminstone tv quests tar ut varandra och mnga av npcerna mste d fr att man ska kunna f dda alla bossar trophyn. Det mesta dr som flugor med min jttestora hammare som man fr frn han i frra lords of the fallen-spelet.
Men ja, 7.5-8 lter rimligt.
Ah, det r olika slutboss ocks? Makes sense med tanke p storyn, men trodde det var som i DS1 att det r samma slutboss oavsett slut.
Citera
2023-11-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ah, det r olika slutboss ocks? Makes sense med tanke p storyn, men trodde det var som i DS1 att det r samma slutboss oavsett slut.

S jag frsttt det i varje fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in