Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Jag sätter på en laddning popcorn till, eftersom jag inte tror att fackföreningarna släpper den Svenska modellen så enkelt.
Det slutar nog snarare med att Tesla lämnar Norden.
Visst. Så kan det bli, men det innebär en enorm
prestigeförlust för facket. Folk börjar såklart undra om maffiaryktena är sanna och sakliga. Plus 50000 Teslaägare lär sprida etter i media och sociala plattformar.
Frågan vanligt folk kommer ställa sig blir, typ ” Vad är facket bra för, 12 gubbar som strejkar i Umeå, nu står min bil utan service i Skåne ”. Vara med i facket blir ett sämre alternativ för en ungdom som vill framåt.
Och i förlängningen blir det mer diskussioner, typ Alecta där över 70 Miljarder är i riskzonen. Styrelsen består av 1 person som har ekonomisk utbildning, resten är ditsatta muppar. 20 miljarder försvann i bankkrascher i usa. Det är jobbarnas pengar…. Tänk på det.
Ju mer media belyser konflikten, ju mer diskuteras den. Vilket är bra, då vi lever i en demokrati. Facket har dock svårare visa sina fördelar. Facket borde få sälja in sitt koncept som vilket försäkringsbolag som helst. KA utan tvång, helt ok. De utan KA kan ju köpa egna försäkringar, och sköta eget sparande på bank eller typ ISK.
Hans ” Hoffa” Eriksson visade med brännvin och cigarr hur en fackpamp beter sig. Bara tanken sköta sitt eget sparande och försäkringar gör en varm inombords. Nytt jobb är enkelt att ordna om man är lite framåt.
https://chef.se/36-hasse-hans-ericso...-kanarieoarna/
De som hellre går i grimma kan med fördel ha KA och låta andra tänka åt sig.