Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-12-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Arg? Hur ser du p min text att jag r arg?

Ok. Om det nu pgr en REA (Det ni hyreshoror/Avanzamiljonrer i trden vntat slnge p) varfr lser vi inget i trden om alla klipp och fynd som ni har gjort? Det r ju REA?

Du benmner mnniskor som bor i en hyresrtt som hora. Det lter aggressivt. r nkan Mrta som varit lngtidssjukskriven efter sin operation en hora? Eller drar du grnsen ngonstans? Va inte s arg, det r dligt fr din egna hlsa.
Citera
2023-12-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Att granarna sljer bra kanske bara r ett tecken p att folk stannar hemma, och inte ker utomlands ver julen.
Det sgs finnas en parallell med snabbmat: att McD gr bra i kristider. Folk skippar d finmiddag, men vill "lyxa" med "comfort food". Lr synas en systembolagseffekt ocks, att folk vill krka p lite extra imrkret, men spar in p krogbesk.. etc..

Mnga skilsmssor efter nyr kan jag tnka mig
Citera
2023-12-20, 17:04
Medlem
DaveMirras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Du benmner mnniskor som bor i en hyresrtt som hora. Det lter aggressivt. r nkan Mrta som varit lngtidssjukskriven efter sin operation en hora? Eller drar du grnsen ngonstans? Va inte s arg, det r dligt fr din egna hlsa.
Okej. r man "arg" om man kallar en spade, fr spade ocks? Eller drar du grnsen ngonstans?

Tror du ska satsa p ngot annat, n att stlla humrsdiagnoser ver Flashback bste Dr.Phil.
Citera
2023-12-20, 18:00
Medlem
Citat:
Jajaja. Vi har lst Slembgs, och dom andra patetiska hyreshorornas dravel lnge nu.

I 10 rs tid, har man frutsptt en "krasch" var tredje mnad. Den kommer inte.

Rntan har varit hg, i MER n ett r nu. Hade det varit s sm marginaler i bostadsgarnas ekonomi, hade vi sett erat "blodbad" fr 8-9 mnader sedan.

Wake the fuck up, hyreshora. Det blir ingen REA denna gngen heller.

Snittrnta (Handelsbanken)
december 2022: 3,13
november 2023: 4,79 (+53 % mot dec 22.)

Det r frst i Aug den passerade 4,5 %.
Citera
2023-12-20, 18:03
Medlem
Citat:
Jajaja. Vi har lst Slembgs, och dom andra patetiska hyreshorornas dravel lnge nu.

I 10 rs tid, har man frutsptt en "krasch" var tredje mnad. Den kommer inte.

Rntan har varit hg, i MER n ett r nu. Hade det varit s sm marginaler i bostadsgarnas ekonomi, hade vi sett erat "blodbad" fr 8-9 mnader sedan.

Wake the fuck up, hyreshora. Det blir ingen REA denna gngen heller.

Hr r en tabell med alla transaktioner frn lgenheter p samma gata, i samma omrde, med samma storlek och planlsning. Allts vldigt likvrdiga objekt frutom renovering som kan variera ngot. Variation efter vningsplan r inte ens synlig i slutpriserna s det r antaget inte en relevant faktor i detta omrde. Vissa av priserna avser samma objekt som omsatts flera gnger i tidsperioden.

https://ibb.co/xMqW5kB

Diagram ver utvecklingen, dr pris / vs r r plottat i X/Y och dr rnta vs prisfrndring r plottat som linjediagram med tv olika skalor.

https://ibb.co/4PnvHVx

Citera
2023-12-20, 20:54
Medlem
DaveMirras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Snittrnta (Handelsbanken)
december 2022: 3,13
november 2023: 4,79 (+53 % mot dec 22.)

Det r frst i Aug den passerade 4,5 %.
Ja? 4 mnader sedan den passerade 4,5%...

Enligt Avanzamiljonrerna i studentbostder, skulle ju i stort sett varenda bostadsgare g i personlig konkurs, frra ret typ. Nu har 4 mnader passerat, domedagsprofessorerna i hyresettorna flyttar stndigt fram kraschen/blodbadet/Ullaredsrean 3 mnader. Har varit s i 10-15 r nu.

terigen, vart r alla fynd och klipp ni hyreshoror skulle gra fr 3 mnader sedan? Ni har ju till och med ftt 4 mnader p er nu.

Skynda, fynda! Lnka till era klipp.
Citera
2023-12-20, 20:59
Medlem
spx700s avatar
Funderar p att flytta nrmare huvudstaden, men min nuvarande bostadsrtt har cirka 120 lgenheter (1or/2or) och ungefr 10% av dem r till frsljning utan framgng. Det ger inte direkt ngon inspiration. Tnker att nr ungdomarna flyttar ut ngon gng, skulle dessa vara perfekta fr frstagngskpare. Ingen vidare introduktion i bostadsmarknaden fr min del..
Citera
2023-12-20, 21:06
Medlem
Citat:
Du talar av egen erfarenhet? Var det drfr du fick bli hyreshora och skaffa tonrsbostad? Frugan tog kken?
Mnga som skiljer i Januari och efter semestern p sommaren. I dessa nr pengarna tryter hos BLTs s tar relationen stryk nr Thailands resan byts mot Bda camping och granne med Flanders bygg som hjlper folk att lgga trall. Vissa har dock inte rd att skiljas utan kvarvarande blankoskulder till 8%? Som ska amorteras p 10r.

God jul i skillsmssostugorna i orterna runt Stockholm dr husen tappat 2-3M sen ATH.
Senast redigerad av Niklas86 2023-12-20 kl. 21:08.
Citera
2023-12-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ah. Dina inlgg r humor p hg niv.

Du r s dlig s det blir pinsamt.

Du ger inga bostder Niklas. Det vet alla. Det du gr i denna trden, kan liknas vid detta:

Jag r avundsjuk p folk som har dyra bilar. Drfr gr jag in i den stora Maybach-trden p Flashback. Dr skriver jag om hur halvdana bilar det r. Och att jag ska kpa p mig 2-3 stycken till, nr tillflle ges. Dom r ju sdr halvdliga. Men ska kpa fler, bara fr att jag kan. Men det r ju bttre med en Nissan Micra, om man nu hade velat ha en sn. Bra bilar! Men jag har 8 Maybach! Dom r sdr allts...

Fattar du inte hur genomskinlig och dlig du r? 🤣

Studentbostad. Nissan Micra. Timanstllning. Niklas86.

"Kper man en bostad, som i mitt fall fr 500k r 2013, som idag r vrd ca 1.5 miljoner, s har man bott gratis i mnga r om man sljer idag."

Hg svansfring fr att bo i en sunkig liten BR i nn smort, typ Rvhult, med socfall och babbar. Du fr nog vara glad om du kan f 1m idag, vilket inte rcker till ngot i en "storstad" i Sverige. Utan hgskolepong eller ktid har du dessutom varken rd eller mjlighet till en fin-HR i Stockholm.

En som totalt misslyckats med bostadskarriren borde vl snarare nska ett strre fall p marknaden s du slipper bo kvar i knarkarkvarten i Rvhult?
Citera
2023-12-20, 22:39
Medlem
Citat:
Jag r avundsjuk p folk som har dyra bilar. Drfr gr jag in i den stora Maybach-trden p Flashback. Dr skriver jag om hur halvdana bilar det r. Och att jag ska kpa p mig 2-3 stycken till, nr tillflle ges. Dom r ju sdr halvdliga. Men ska kpa fler, bara fr att jag kan. Men det r ju bttre med en Nissan Micra, om man nu hade velat ha en sn. Bra bilar! Men jag har 8 Maybach! Dom r sdr allts...
Det gr bra nu?
Senast redigerad av londonlondon 2023-12-20 kl. 22:47.
Citera
2023-12-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ja? 4 mnader sedan den passerade 4,5%...

Enligt Avanzamiljonrerna i studentbostder, skulle ju i stort sett varenda bostadsgare g i personlig konkurs, frra ret typ. Nu har 4 mnader passerat, domedagsprofessorerna i hyresettorna flyttar stndigt fram kraschen/blodbadet/Ullaredsrean 3 mnader. Har varit s i 10-15 r nu.

terigen, vart r alla fynd och klipp ni hyreshoror skulle gra fr 3 mnader sedan? Ni har ju till och med ftt 4 mnader p er nu.

Skynda, fynda! Lnka till era klipp.

Igen, kolla den hr registerdatan frn booli. Det r samma omrde/gata.
Precis likadana objekt till storlek och planlsning. Se p utvecklingen.

Citera
2023-12-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Igen, kolla den hr registerdatan frn booli. Det r samma omrde/gata.
Precis likadana objekt till storlek och planlsning. Se p utvecklingen.

Vad vill du ha sagt? Kan du inte bara sammanfatta det i ett inlgg istllet fr ett be lsarna scrolla genom massa nonsens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in