Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 05:38
  #13
Medlem
Jag brukar alltid handla precis när butikerna har öppnat.

Då är det nästan helt blattefritt.
Citera
2023-12-22, 06:51
  #14
Medlem
Många invandrare verkar gilla när det är mycket folk så även om vi tycker det är logiskt att göra saker när det är lite folk om vi arbetar udda tider eller inte arbetar så gäller inte det dem. De vill träna på gymmet under rusningstid, de vill handla när det är mycket folk osv.

Den här skillnaden blev väldigt tydlig under invasionskrisen. Massvis av dem hade möjligheten att få bo i små pittoreska underbara orter, landet, småstäder men många vägrade det utan krävde att bo i större städer. Svenskar bor i städer för jobb, med mer arbetsplatser/möjligheter på landet/i småstäder så hade betydligt färre av oss velat bo i städer. De hade inte det här problemet utan kravlöst bidrag oavsett, de ville ändå till städer.
Citera
2023-12-22, 07:23
  #15
Medlem
lone stars avatar
Många invandrare tycker, även om det blivit bättre, att vi har bedrövliga öppettider affärer i Sverige. Det där med att affärer stänger 17-18 är inte så vanligt i många länder. Förmodligen kör de enligt hemländernas dygnsrytm.
Citera
2023-12-22, 07:27
  #16
Medlem
Detta är ett fenomen som inte vara är i affären. Går du ut på cafe, lekplats, strand osv så är det i stort sett invandrfritt fram till 1200, därefter börjar de gradvis bli fler och efter 17-18 så är det de dominerande inslaget. Förmodligen är det som många andr säger att de har en förskjuren dygnsrytm, dels av kulturella skäl, dels av arebtslöshet.

Bir du i Helsingborg så är gröningen ett praktexempel på detta. Nästan bara araber efter 17 (på sommaren).
Citera
2023-12-22, 07:28
  #17
Medlem
53280s avatar
Lättare att stjäla varor på kvällen, då man har mindre personal i tjänst.
Citera
2023-12-22, 07:30
  #18
Medlem
I en självransakan är en intressant sak att fundera över varför du gång på gång slås av samma sak, någon gång borde väl ditt antagande om situationen bli bekant? En lätt tanke är du delar fler skäl än du inte delar med de andra som är i butiken just där och då.
Citera
2023-12-22, 07:43
  #19
Avstängd
grungewhores avatar
Pensionärer och andra sysslolösa borde göra samma sak. Fattar inte varför folk som inte har nåt att göra om dagarna ska ut och skräpa i rusningstid.
Citera
2023-12-22, 07:51
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kom nyss hem från Ica Maxi och det slår mig varje gång när jag handlar sent kvällen att det alltid kryllar av blattar som ska handla strax innan stängning.
Hur kommer det sig?
Har dom en annan dygnsrytm än en vanlig hederlig svensk medborgare?

Ja. Jag handlar också ofta på kvällen, men det som främst skiljer invandrare från svenskar klockan tio är att svenskar aldrig har en massa ungar i släptåg vid den tiden. Hur orkar de upp till skolan?
Citera
2023-12-22, 08:02
  #21
Medlem
Snusfris avatar
Inga sandloppor på Ica maxi där jag bor. Däremot på Willys. Är som att vara i ett arabland.
Citera
2023-12-22, 08:20
  #22
Medlem
Jag brukar köra bil på nätterna ibland och har genom årens stannat till vid ganska många Mc Donalds, dom flesta ganska sömniga med ett fåtal gäster om ens någon, sen körde man förbi Rissne (nära Rinkeby) på den tiden det var dygnet runt öppet, totalt tjockt med folk och största "lunchrusningen" 01.00-02.00.
Citera
2023-12-22, 08:31
  #23
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja. Jag handlar också ofta på kvällen, men det som främst skiljer invandrare från svenskar klockan tio är att svenskar aldrig har en massa ungar i släptåg vid den tiden. Hur orkar de upp till skolan?

PISA-resultaten säger något om det
Citera
2023-12-22, 08:33
  #24
Medlem
Cameltotems avatar
De är större än så.

Invandrare är generellt ute och fixar saker sent på kvällarna.

Precis som på morgonen, de är inte ur huset innan kl 12.

Testa besök en strand på sommaren, staden på förmiddagen. Finns knappt invandrare. Sen testar ni göra samma sak på eftermiddagen/kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in