2024-01-04, 00:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Det var den regeln som tillmpades mot Klbo nr han diskades frn 5-milen mot ryssen.

Jag tror inte att FIS ser detta som en passering eftersom man inte vet vad som komma skall i spurten, det r nt som sker innan passeringsfasen r pbrjad. Klbo-fallet skedde efter sprbyte nr man nrmade sig sida-vid-sida-lge.

I samma msterskap skedde vl en annan incident som franledde tjafs om vem som gjort fel, jag tnker p teamsprinten 2017 dr Iversen hamnade i knt p Niskanen strax fre upploppet. Hur bedmdes den incidenten, minns du?
2024-01-04, 00:53
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I samma msterskap skedde vl en annan incident som franledde tjafs om vem som gjort fel, jag tnker p teamsprinten 2017 dr Iversen hamnade i knt p Niskanen strax fre upploppet. Hur bedmdes den incidenten, minns du?

Det kan inte ha varit 2017, femmilsdisken var vem 2021. Men hur iversen-niskanen incidenten bedmdes minns jag ej.

Edit: jo det var vi i lahtis 2017. Jklar vad tiden gr.
Senast redigerad av Diversifierat 2024-01-04 kl. 01:03.
2024-01-04, 00:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Iversen tog ju p sig skulden fr den incidenten.
2024-01-04, 00:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Med raskeste menes at hun har hyest toppfart og er raskest p et opplp. Se lpene om igjen, s vil du selv se det alle andre ser.

Okej s man kan kallas raskare n vriga kare om man r det bara p upploppet, men inte genom hela loppet, eller i en uppfrsbacke exempelvis. Ska jag tolka det s?

Fr min egen del s vljer jag att kalla den som vinner fr raskast oavsett om den var mindre rask i trettio meter av loppet.
2024-01-04, 00:57
Medlem
gofigurs avatar
"Kristine Stavs Skistad skickade en hlsning till Sverige under onsdagskvllen.

Hem och trna. Medan svenskarna hller till i juryrummet, skriver hon p Instagram."

https://www.aftonbladet.se/sportblad...llet-inte-okej

"Emma Ribom skrek fan allts, det hr r inte okej och var i trar efter semifinalen."

Inte okej...?
r Emma ingen dam av verord?
2024-01-04, 01:01
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det r samma p norska som p svenska, att det finns mngder med ord som har med grundbetydelsen snabb att gra. Det jag sger r att om man vill beskriva tv olika egenskaper hos ordet snabb, d ska man inte anvnda samma ord fr det. Det gller bde p svenska och norska.

Hur som helst kvarstr krnfrgan om KSS bde r snabbast p att vxla tempo och att hlla hg fart ver ett upplopp. Jag tror inte det.

Snabb betyder vl ungefr: utrtta viss uppgift p kort tid. Men ett jas39gripen r snabbare n en nyrsraket, ven om raketen accar snabbare frn 0-100. Raskere, som jag uppfattat att man beskriver fenomenet i Norge.
2024-01-04, 01:02
Moderator
Hjv9s avatar
Jaha, det r Skistad som tnkt sig st fr tjejhetsen i rets tour. Men ingen vill vara med och leka.

S. Smith visar klass. Se upp Milla.

Emma och Jonna fr trsta varann med lite mys ikvll.
2024-01-04, 01:06
Medlem
Svenskar bombarderar Skistads insta likt hur Balkanfolken brukar fightas med varandra p sociala medier.

Det ryker mindervrdskomplex om hela Sverige.
2024-01-04, 01:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det kan inte ha varit 2017, femmilsdisken var vem 2021. Men hur iversen-niskanen incidenten bedmdes minns jag ej.

Ah d mindes jag fel, tnkte inte att 5-milaren var spass nyligen.

Citat:

Jag far mest efter hur det bedmdes den gngen oavsett vad Iversen tyckte sjlv.
2024-01-04, 01:08
Moderator
Hjv9s avatar
Mste spara totalen fr damerna.

1, Jessie Diggins
2, Linn Svahn +33
3, Jonna Sundling + 1.22
4, Emma Ribom + 1.27
2024-01-04, 01:09
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:

Citat:

Norge blev inte diskade iaf ser jag i resultatlistan. Ingen uppgift ang gult kort.
2024-01-04, 01:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Snabb betyder vl ungefr: utrtta viss uppgift p kort tid. Men ett jas39gripen r snabbare n en nyrsraket, ven om raketen accar snabbare frn 0-100. Raskere, som jag uppfattat att man beskriver fenomenet i Norge.

Det jag sger r att rask (oavsett norska eller svenska) inte, i samma beskrivning, bde kan betyda ha hgst toppfart och ha bst spurtfrmga. Det r helt enkelt tv olika egenskaper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in