2024-01-04, 15:08
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Men samtidigt handlar det ju om hur juryn/reglerna stter ribban fr vad som r tilltet. Om det bedms ok att kra som KSS s kommer karna att frhlla sig till det.

Man undrar ju om FIS-juryn verkligen menade s. Heltokigt i min vrld.

Ja jag undrar detsamma.
2024-01-04, 15:09
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Man kan absolut ifrgastta ledningen fr en hel del saker, men Frida vljer sina egna sprintheat och Frida valde sjlv att ka p blanka skidor. Du r pinsam.

D r det ett fullstndigt katastrofalt ledarskap om man skyller beslut p karen. Vuxendagis.
2024-01-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Inte en chans att Diggins tar Sundling och Svahn p en sprintbana.
n inte om de ska kra sakta fram till spurten. D kommer jessie redan vara i ml.
2024-01-04, 15:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Fy fan vilken trkigt jvla skittvling det r i rets jvla tour. Jvla fittarrangrer. Allt r ju avgjort redan nu - men det r ju s de vill ha det IDIOTERNA p FIS. Hela jvla sporten r s jvla trkig och kommer frsvinna med de jvla drarna.

Och fattar inte hur jvla verskattad Poroma r. Hur kan han ens f stlla upp nr han r s jvla dlig. Och s pissdlig taktik med de skidorna i snt hr vder. Landslagsledningen borde ha stoppat honom - men det r klart - de vill ju att det skall g t helvete fr Sverige.

S jvla trkigt nr det bara r dopade jvla kuk-Norge p pallen och de har alltid bra skidor. Varfr kan de och inte vi? Vad gr idioterna i Sveriges vallabuss. AVG ALLA

OBS: ironi

Jag satt inloggad i mte hela herrloppet och gick in hr fr att lsa ikapp och f en verblick kring hur herrarnas lopp hade varit. Tack fr den mlande sammanfattningen
2024-01-04, 15:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det gr vl att applicera p var och varannan FB-anvndare.

Ngon skulle ju vnta p Skistad i Falun skogarna.

Haha japp med en stege redo att klttra uppfr
2024-01-04, 15:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedinaren
Frstr inte gllande Diggins. Hon var ju totalt krd i brjan. Sedan kommer hon ikapp och r med topptrion in i ml? Vi svenskar har vldigt starka misstankar om detta skulle lt oss ponera vara en ryska eller kare frn vrig nation. Men varfr vgar vi inte ta bladet frn munnen gllande Diggins? Pannben fr all del. Men det dr r inte bara pannben. Att som 33 ring pltsligt ta och bli det bsta jaget, njae jag vill inte tro p den fullt ut. Hr vill jag mena att ngot misstnkt ligger bakom. Jag tror med vertygelse att ngot misstnkt ligger bakom det dr verdrivna smilet hon gr omkring och br p hela tiden.
Aldrig haft ngon srskild sikt om Diggins, varken bra eller dlig mer n att hon verkar ha en vilja av stl och aldrig ger sig. Det dr leendet r inget som har kpt mig men tycker inte illa om det. Tror att det bara r sn hon r s det r naturligt fr henne - men ett stort leende sger egentligen inte mycket alls om hur en mnniska har det inombords.

Trkigt med dopingmisstankar - tycker nog att man fr frutstta att hon r ren. Inget har kommit fram om ngot annat.
2024-01-04, 15:28
Medlem
Ett tag sg det ut som Bergane var p vg mot en pallplats, men frst kom stora stygga Diggins och kte frbi och sedan fler kare.

Men nst bsta resultatet i vrldscupen blev det idag fr min favoritnorska.
2024-01-04, 15:30
Medlem
FNLSs avatar
Burman var frbi dnnestad vid 1,6, s han fick chansen att g med tget
2024-01-04, 15:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Hugo "Luigi" Lapalus, mycket bra i Alpe Cermis gr fram till att vara en stark pallkandidat. Kul!

Sedan tror jag det kan bli en rysare i damklassen. Diggins hller fortfarande guldgreppet fast lr tappa lite av det p masstarten. Niskanen, Weng och Frida deltagare i den kampen nr fyra blir tre. Stadlober, Hennig och Brennan alltfr lngt efter fr att utmana om pallen.

Lite synd att Brennan r s lngt efter fr hon lr inte vilja kra hrt sjlv (?) fr att gynna Diggins konkurrenter. Blir till att lita till Niskanen och tyskorna med farthllningen fr i frsta hand Fridas del. Dessutom r det ju bonussekunder p etappen.
Senast redigerad av katw 2024-01-04 kl. 15:42.
2024-01-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det gr vl att applicera p var och varannan FB-anvndare.

Ngon skulle ju vnta p Skistad i Falun skogarna.

Skistad ker vl bara sprinten nd, s de fr nog vnta lnge-med dumstrut p.
2024-01-04, 15:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Burman var frbi dnnestad vid 1,6, s han fick chansen att g med tget

Slpp tanken nu.
2024-01-04, 15:45
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Fjortisarna i svenskgnget pallar inte trycket. De r inte mn n. De r slynglar som hnger lpp nr saker gr emot dem.

Tacka vet jag Wassberg och Gunde
Gunde sket i brallan, men inte fan slutade han ka fr det!

Det R ett vuxendagis. Gunde och Wassberg sktte allting sjlva. Mindre kockar bttre soppa. Det r s det skall vara. Den hr soppan som finns i landslaget stjlper alla former av resultat. Det skall skrdas nu..och maximera prestationer och resultat. Det grs inte pga det inte r vloljat..pga fr mnga viljor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in