Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-05, 00:32
  #1
Medlem
Ja, det var väl inte så komplicerat, rubriken säger förhoppningsvis allt. Vem ligger runt mest bland artisterna i dansbandssvängen? Har vi några gamla veteraner som bör nämnas i sammanhanget?

Själv har jag ingen aning men ska jag gissa drar jag till med den där Älvdalingen som hoppade av Larz-Kristerz. Han verkar vara en riktig spelevink.

Motivera gärna lite så inte tråden åker i korgen och så klart är alla roliga anekdoter varmt välkomna.
Citera
2024-02-05, 01:38
  #2
Medlem
OneTaps avatar
en kompis farfar jobbade som buss chaffis o han sa att gert lengstrand i streaplers alltid hade med sig minst 1 nytt kjol tyg in i turné bussen efter varje spelning :P
Citera
2024-02-05, 06:10
  #3
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Kasper i Arvingarna skulle jag gissa på.

Annars kanske Olle Jönsson. Han har väl turnerat land och rike i en evighet och under den tiden, teoretiskt sett, hunnit lägra åtskilliga mindre fagra damer i turnebussen.
Citera
2024-02-05, 10:04
  #4
Avstängd
Liftade för många år sen, efter en utekväll, med Lars Kristerz buss från grillkiosken på medis till Uppsala - impuls deluxe - under surret sa nån av dom att trummisen, va han nu hette, fick "ligga redan vid första soundchecket"...

Snodde plansch o fick autografer av dessa o gav till morsan när hon fyllde 60.
Varken ja eller morsan lyssnar på sånt men kul grej åtminstone.

Även jobbat ett par gånger via gamla kneget med en från black jack appropå ingenting...
Citera
2024-02-05, 10:09
  #5
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Lars Kristerz är ju riktiga hoe-magnets. Märkte jag redan i Malung för en 20 år sedan. Riktigt nice att spela några dängor och sen sätta på en svettig styrdansbrud som röker blåa Kent. Fyfan man skulle valt en annan karriär här i livet...
Citera
2024-02-05, 12:57
  #6
Medlem
Fittmagnetens avatar
Jag tror nog att det är Ingmar Nordström. Jäklar vad liv det är i den gubben!
Citera
2024-02-05, 15:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Kasper i Arvingarna skulle jag gissa på.

Annars kanske Olle Jönsson. Han har väl turnerat land och rike i en evighet och under den tiden, teoretiskt sett, hunnit lägra åtskilliga mindre fagra damer i turnebussen.

Det var en sekvens i TV4 dokumentären om Luziano (stavning?) där han pratade med Olle och han drog fräckisar som en riktig snuskfarbror. Faktiskt inte så klädsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Lars Kristerz är ju riktiga hoe-magnets. Märkte jag redan i Malung för en 20 år sedan. Riktigt nice att spela några dängor och sen sätta på en svettig styrdansbrud som röker blåa Kent. Fyfan man skulle valt en annan karriär här i livet...

Jasså var dom i gång redan för 20år sedan. Var dom erkända och ansågs tillhöra dom bättre redan innan det där tv-programmet dom var med i? Får en känsla av att det bandet verkar vara ganska uppdelade i ett gäng som går och lägger sig i tid och ett som kanske är uppe lite längre på kvällarna?

Har du varit mycket i Malung förresten? Har man som vanlig svenne-banan något att hämta där eller är det mest par som rest dit tillsammans och ser dansen som ett pass på friskis och svettis?
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-02-05 kl. 15:57.
Citera
2024-02-05, 15:59
  #8
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jasså var dom i gång redan för 20år sedan. Var dom erkända och ansågs tillhöra dom bättre redan innan det där tv-programmet dom var med i?

Har du varit mycket i Malung? Har man något att hämta där eller är det mest par som rest dit tillsammans och ser dansen som ett pass på friskis och svettis?
Då var dom doldisar, tror dom drog igång runt 2001 eller början av 2002. Det intressanta var att det var fri jakt på fruntimmer från deras sida både under och efter spelning. Dom gled ut framför scen när dom spelat klart och högg fruntimmer till höger och vänster som inte var sena att följa med på vad jag bara kan tolka som sexuella akter i avskiljd bodel 😅

Jo är tyvärr där rätt frekvent, är mer för lite mindre intima styrdansgolv i typ Västerbottens inland eller runt Kalmartrakten. Malung är rätt lamt och har varit det sen millenieskiftet i min mening, men nu när man lagt på sig både år och bukomfång är det rätt najs att grilla, sitta och njuta i solen med en iskall och sen dansa av sig allt. Plus i kanten för det obligatoriska nattdoppet när man känner att man fått nog. Vet inte exakt vad du söker, men vill du supa, vråla, dansa och knulla kan jag verkligen rekommendera Vilhelmina och campingarna runt om kring.. Där är det bra fart på banden, publiken, alkoholflödet och generösa öppettider. Malung är kul om man vill träffa nytt folk, men många mainstreamers där som bara testar på också och inte förstår charmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in