Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 14:18
Medlem
Fiskmos14s avatar
Har inte följt tråden eller deras youtube sen dom vräkte från huset. Vad har hänt under der senaste året? Någon som kan ge mig en sammanfatta?
Citera
2024-02-02, 15:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Har inte följt tråden eller deras youtube sen dom vräkte från huset. Vad har hänt under der senaste året? Någon som kan ge mig en sammanfatta?

Tysken skulle vandra till Kirkenes i nordligaste Norge. Där skulle han träffa Putin och fixa fred i Ukraina. Han kom dock bara till Gävle. Där bodde han i en husvagn ett tag innan ägaren tröttnade och kastade ut honom.

Så småningom hamnade han i en källare i Märsta där han bodde några veckor innan polisen grep honom för cannabisodlingen i Herräng. Nu har det varit rättegång och han är fortfarande häktad. Domen kommer den 6 februari.
Citera
2024-02-03, 03:36
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tysken skulle vandra till Kirkenes i nordligaste Norge. Där skulle han träffa Putin och fixa fred i Ukraina. Han kom dock bara till Gävle. Där bodde han i en husvagn ett tag innan ägaren tröttnade och kastade ut honom.

Fast häremellan var Mört-Bert, visserligen per tåg, faktiskt och besökte den vältalige Fritjof Persson
https://www.youtube.com/watch?v=sepNIASqcz8
https://swebbtube.se/w/tVmfCz2jNaLAJgPygxp5mD
i Blattnicksele, rätt långt norrut i vårt avlånga land.
https://www.google.com/maps/@65.2161...8192?entry=ttu

Citat:
Så småningom hamnade han i en källare i Märsta där han bodde några veckor innan polisen grep honom för cannabisodlingen i Herräng. Nu har det varit rättegång och han är fortfarande häktad. Domen kommer den 6 februari.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-02-03 kl. 03:42.
Citera
2024-02-03, 08:38
Medlem
Det skulle kunna vara han https://www.di.se/nyheter/man-kastad...fys-reception/
Citera
2024-02-03, 08:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1

Den händelsen har nämnts tidigare här. Det kan inte vara Bert eftersom han redan var häktad då detta inträffade.
Citera
2024-02-05, 07:45
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:

Fast det rörde sig väl bara om laglig hampa, som kan användas till diverse material?
Är det olagligt att så hampafrön
-
"
Citat:
högvärdigt protein och hälsosamt fett
"
-, som kan köpas i vilken, kundorienterad, livsmedelsbutik som helst? Fåglar älskar hampafrön, fast kanske hellre solrosfrön. Det säger väl något?
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2024-02-05 kl. 07:51.
Citera
2024-02-05, 11:31
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Fast det rörde sig väl bara om laglig hampa, som kan användas till diverse material?

Enligt förundersökningen rörde det sig enbart om plantor av typen ”drogcannabis”.

Citat från FUP:

Vid kontakt med NFC, Zanna Gorenco framkom att det inte är halten i växten som avgör om det är industrihampa eller drogcannabis.
Det som är avgörande är förhållandet mellan cannabinoiderna, CBD och THS. Detta görs redan i grundanalysen.
I detta ärende är allt material drogcannabis
.”
Citera
2024-02-05, 23:32
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag fick veta att det är först efter domen har fallit som ljudfilerna blir allmän handling. Det kommer alltså att dröja upp till en vecka till. 😿

Är det någon som har bevakning på domen, ljudfilerna, osv?
Citera
2024-02-05, 23:46
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1

Citat:
Den händelsen har nämnts tidigare här. Det kan inte vara Bert eftersom han redan var häktad då detta inträffade.

Tyskar har seglat upp som den verkliga kaosgruppen i landet nu.
Citera
2024-02-06, 06:46
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Enligt förundersökningen rörde det sig enbart om plantor av typen ”drogcannabis”.

Citat från FUP:

Vid kontakt med NFC, Zanna Gorenco framkom att det inte är halten i växten som avgör om det är industrihampa eller drogcannabis.
Det som är avgörande är förhållandet mellan cannabinoiderna, CBD och THS. Detta görs redan i grundanalysen.
I detta ärende är allt material drogcannabis
.”
Vad är THS? Det heter väl THC?
Hur kan inte halten (av vad?) vara avgörande, för den som åtalas för det aktuella brottet?
Finns något analysprotokoll presenterat?
Citera
2024-02-06, 08:22
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Vad är THS? Det heter väl THC?
Hur kan inte halten (av vad?) vara avgörande, för den som åtalas för det aktuella brottet?
Finns något analysprotokoll presenterat?

Ingen aning om detta. Jag kopierade texten direkt från förundersökningsprotokollet.

Några riktiga klassiker från FUP:

Har du någon fundering?
Hela detta projektet är en del i ett stort projekt. Missförstånd mellan mig och polisen. Vill föreslå något att jag vill avsluta den där Ukraina konflikten. Det ingår i detta ärende är ni inte intresserade.
Ingår inte i utredningen och vi håller oss till det här, har du något säga?
Avslutningsvis, hampa är en naturväxt, heroin är en syntetiskt tillverkad drog som investor har patent på.”

Bild sid 5, hall övervåning leder till Lisas och Josefs sovrum.
Antagligen samma, all hantering skedde på mitt tillrop. Jag körde mitt race sa jag till Lisa och Rebecca. Trevligt med så mycket grönt.

Förhör med Rebecca:

Hur har ni vetat hur ni ska göra för att få fram textilier och den här mäsken?
Det har vi läst oss till. Vi vill leva av det vi själva odlar, få fram textilier för att sy kläder av mm. Leva på ett mer hållbart sätt.
Har ni fått fram textilier?
Nej så långt har vi inte kommit, vi är väl bara i provstadiet. Vi har lånat böcker om hur man levde förr, på vikingatiden och så.
Jag har lånat böcker om hampa på Herrängs bibliotek, en doktorsavhandling bland annat.”
Senast redigerad av Sonny00 2024-02-06 kl. 08:37.
Citera
2024-02-06, 12:56
Medlem
Domen kommer 13.30.

Sådet blev:
RB villkorlig
LÅ samhällstjänst mm
BÅ 1 år 8 mån fängelse

Mao som förväntat.
Senast redigerad av Violinisten 2024-02-06 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in