2023-04-13, 19:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Det finns mer intensiva Kremlschills men Aftonbladet kulturs & Fokus jourhavande hemmafru Anna ”hatar Annie Lööf” Björklund har under året som gått faktiskt hunnit med att både småflirta med Putler och att så smått håna såväl Sanna Marin som kvinnliga Ukrainska soldater på sociala medieplattformar. ”Men höhöhöhö asså, det är väl bara på skämt, va?”

Rent generellt så har jag lite svårt för de som vill inskränka kvinnors fri- och rättigheter i största allmänhet och kvinnors tillgång till ekonomiska resurser och säkerhet i synnerhet. Men det finns de som vill ha det mer åt det hållet och de har alltid haft sina röster i debatten, även i vanliga medier. I vår tid är de skickligare än någonsin genom att vara mer prövande, mer ifrågasättande och mer deskriptiva än direkt agiterande även om grundläggande narrativ och slutmål är det samma som det alltid har varit.

Denna Anna Björklund får ju faktiskt tycka precis vad hon vill, skriva vad hon vill och leva sitt liv hur hon vill ihop med en snubbe som det inte går att se fram och bak på och som är draperad i något stort tygstycke. Jag önskar emellertid att just jag hade sluppit få henne upptryckt i ansiktet. Jag vill inte ha henne, varken i text, tal eller bild, lika lite som jag vill ha kulturdirektören Johannes Klenells ”nepobabies” och medföljande debatt om dessa. Men det är som sagt lite svårt att undkomma allt det här genomtänkta, sluga och påflugna bruset.
Twitter konton som man kan misstänka tillhöra typ Putilov och om det kanske var Mira Aksoy började sprida hennes artiklar för ett par år sedan. vilket jag tyckte var konstigt.
Jag tror faktiskt hon verkligen är avlönad av Moskva.
Citera
2023-04-13, 21:21
Medlem
Yayois avatar
Den 8 mars i år skrev Myra Åhbeck Öhrman i Arbetet om sk tradwives. https://arbetet.se/2023/03/08/tradwi...-incel-myntet/ En för mig då okänd högerextrem aktivist med uppenbara skrivsvårigheter, Izabella Nilsson Jarvandi, togs upp i artikeln och Myra Å Ö har också kritiserat Evelina Hahne. Jag skulle ju gärna se att även Anna Björklund granskades på samma sätt. Hon är visserligen inte rasist vad jag vet, men i synen på såväl kvinnors liv och förespråkad livstil som i flirten med Putler så överlappar hon ändå en hel del med de här kvinnorna från NMR och AfS och med åsikterna i deras kretsar. Anna Björklund kommer dock undan kritik och granskning, antagligen eftersom hon anses tillföra bredd i debatten. Jag vill inte ha henne men hon tvingas ju på folk via medier till både höger och vänster.

Sen tycker jag hon har jävligt skitigt hemma för att vara en sån där rund och gemytlig liten hemmafru som hon vill ge sken av att vara. Men det kanske är så i Ryssland där det inte finns lika mycket fungerande avlopp som i Svärje. Då blir det väl svårare att hålla rent även om man har all jävla tid i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Twitter konton som man kan misstänka tillhöra typ Putilov och om det kanske var Mira Aksoy började sprida hennes artiklar för ett par år sedan. vilket jag tyckte var konstigt.
Jag tror faktiskt hon verkligen är avlönad av Moskva.

Ja, hela hennes livstil är åtminstone ett enda stort ryskt blöjeksem.

Intressant iakttagelse om twitterkonton. Putilov är ju Kremls filial i Sverige så man kan nog tänka sig att han både betalar andra shills och får idioter att jobba gratis. Svårt att veta vad som gäller just i fallet med Anna Björklund, kanske både och.

Ärligt talat så äcklas jag av henne och jag vill inte ge henne mer uppmärksamhet. Såna som hon lever av både negativa och positiva reaktioner i kommentarsfälten. Tycker dock att det är bra att det är fler än jag som märkt att hon agerar som en Kremlshill av och till.
Senast redigerad av Yayoi 2023-04-13 kl. 21:57.
Citera
2023-06-08, 17:52
Medlem
Är det inte märkligt att Anna Björklund kallar sig själv högutbildad i sin senaste podd (senaste avsnittet). Hon har väl ingen utbildning, hon har väl ingen examen?
Citera
2023-07-11, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Är det inte märkligt att Anna Björklund kallar sig själv högutbildad i sin senaste podd (senaste avsnittet). Hon har väl ingen utbildning, hon har väl ingen examen?

Nej om ryktena stämmer så blev hon väl avstängd från psykologprogrammet pga sekretessbrott (?). Detta hindrar dock inte henne från att i tid och otid uttala sig som expert, "när jag gick på psykolåååågprogrammet så..."
Har hon någon utbildning överhuvudtaget? Varför får hon leka journalist när hon knappt kan skriva eller formulera en konkret åsikt?
Citera
2023-07-13, 00:38
Hon är så underbart söt Anna så därför man man inte annat än gilla henne oavsett om man inte sympatiserar med allt hon tycker och skriver. Hennes säckiga kläder är man van vid att se henne i. Vad hon vill dölja med sina pösiga och säckiga kläder vet bara hon själv. Kanske inget
Senast redigerad av BMH 2023-07-13 kl. 01:12.
Citera
2023-07-13, 01:11
Medlem
zombie-nations avatar
Kul att ha en alkismamma.
Citera
2023-07-13, 13:46
Hon är så söt Anna Björklund så därför kan man inte annat än gilla henne
Citera
2023-08-18, 01:53
Hon är så hatisk Anna
Citera
2023-08-18, 12:18
Medlem
Om jag hade varit en kvinna hade jag hatat Feminism. Det har verkligen inte lett till att kvinnor på något sätt är lyckligare. Feminismen har snarare lett till att demonisera allt som gör kvinnor lyckliga, som tex att finna kärleken i ett bra förhållande med en man, skaffa barn osv. Att utbilda sig och arbeta för ett meningslöst företag under tiden då de har som störst chans att hitta en bra man som de kan bilda familj med, leder ofta till att kvinnor förblir singlar och barnlösa för resten av sina liv. I vissa fall leder det till att de skaffar barn med en man men förhållandet tar snabbt slut, och de blir ensamstående mammor.

80% av alla kvinnor i väst, framförallt i USA, jagar 5% av männen, vilket ger dessa män riktigt många möjligheter, och därmed ett stort övertag. Feminism leder till att en liten minoritet av män vinner, vilket troligtvis var dessa mäns agenda hela tiden.

Anledningen till att Feminism sattes igång på 60-talet, var för att Rockerfeller ville ha fler arbetare och mer skatteintäkter. De ville också att mer pengar skulle hamna i kvinnors händer då kvinnor shoppar mycket mer än män och spenderar mycket mer pengar på olika typer av ytliga status-prylar, som tex skor, väskor, byxor, smink, smycken osv. Det är därför USA:s rättsliga system går ut på att kvinnor får hälften av alla pengar vid en skilsmässa. De stora företagen vill ha det så därför att de pengar som dessa kvinnor får när de skiljer sig från männen, kommer snart att hamna i händerna på de som äger företagen. De rika företagarna använder alltså Feminism för att kunna lägga beslag på mäns pengar.

De vill också att så många kvinnor som möjligt ska vara singlar, då ensamhet leder till att de mår sämre, vilket leder till att de shoppar mer. Företag gör ständigt undersökningar kring sånt här, framförallt sedan internet kom igång. Via internet och sociala medier kan de verkligen undersöka alla typer av beteenden hos människor, och vad som gör att de spenderar mer pengar, på vad de spenderar pengarna osv. Människor som mår dåligt spenderar oftast mer pengar på olika saker. Spel, alkohol och narkotika är vanligt bland män som mår dåligt, och olika typer av status-grejer (väskor, klockor, kläder) är vanligt hos kvinnor som mår dåligt.

Kvinnor har sedan 60-talet haft precis samma rättigheter som män, och ändå har feminism ältats i medierna konstant. Framförallt under de senaste 20 åren. Feminism, eller rättare sagt "tredje vågens feminism", har aldrig handlat om kvinnors rättigheter eller om att bekämpa något slags förtryck. Det har enbart handlat om pengar och makt. Företagen tjänar mycket mer pengar på det, och vänster-partier får mer röster och stöd, då den feministiska rörelsen är vänster. Kommunister vill krossa familjen, och feminism är ett väldigt effektivt sätt att göra det på.
Citera
2023-09-01, 17:20
Medlem
E nog många som känner så. Feminismen e en god idé men ibland shame:ar den kvinnor för val de frivilligt gör. Vill man vara hemmafru, vara beroende av ngn man, bry sig om sitt utseende o annat typiskt kvinnligt får man väl det.
Citera
2023-09-10, 11:54
Medlem
Feminismen har tagits fram för att rika män tjänar pengar på det. Kvinnor spenderar mycket mer pengar på skit än män, och kvinnor som är singlar spenderar mest av alla. Det är därför systemet i USA ger kvinnor 50% av mäns pengar vid skilsmässa. Rika företagare vill helt enkelt att kvinnor ska ha pengarna, därför att de i slutändan kommer att ge dem till dessa män.

Många män som är singlar spenderar en massa pengar på kvinnor (onlyfans, sugarbabes osv), och kvinnor som är singlar spenderar en massa pengar på skit (väskor, kläder, smink, smycken, you name it). Genom att se till att så mycket pengar som möjligt hamnar i kvinnors händer, ser de till att pengarna till slut hamnar i deras händer.

Feminism handlar om kapitalism. Det handlar om att förvandla kvinnor till materialistiska deprimerade människor som spenderar en massa pengar på skit för att kortsiktigt må lite bättre. Allt som är kopplat till "body positivity och lösaktighet" handlar om att förstöra kvinnor och se till att de mår så dåligt som möjligt. Ju sämre de mår, desto mer pengar spenderar de.

Feminismens vinnare är rika män, samt män som ser bra ut och vill ligga runt. Alla andra är förlorare. Framförallt kvinnor. Feminismen sattes igång av Rockerfeller, och tom CIA har varit inblandade gällande marknadsföringen av det. Det hela handlar om att rika män tjänar stora pengar på det. Inget annat.
Citera
2024-02-07, 02:16
Anna Björklund är rätt modig eftersom hon tycker det är okej att vara hemmafru, om jag uppfattat henne rätt. Sen vet man inte hur mycket hemma hon är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in