Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Norden kampen är en bra start på en landslagskarriär. Som vinterturnen i fotboll eller uero hockey tour.
Formatet funkar inte. Man har försökt med diverse harar och krafs men kommer inte vidare

Slopa lagtävlingen och kör ett nordiskt mästerskap med lite prispengar
Citera
2024-02-10, 01:21
Medlem
Niskalaukauss avatar
Lyon, Frankrike 10.2.2024
60 m aj: 1) Elmo Lakka Suomi 7,67 Struligt med startanordningen han hade tydligen fått 0,085 ett antal gånger men även arrangören måste ha tyckt något var konstigt.

1500 m: 1) Marta Zenoni Italia 4.08,92 3) Nathalie Blomqvist Suomi 4.10,05 (kkk) NB tyckte hon hade mycket krafter kvar på slutet. Senast i Stockholm kändes det som det var ett varv för mycket nu tyckte hon att det kändes som hon kunde ha fortsatt.

60 m aj: 1) Xenia Benach Espanja 8,06 3) Nooralotta Neziri Suomi 8,08. Neziri har tydligen varit förkyld o inte helt återställd än.

3-loikka: 1) Tugba Danismaz Turkki 14,10 4) Senni Salminen Suomi 13,82.
Citera
2024-02-10, 09:25
Medlem
46,94 av Oskar Edlund i går kväll. Nytt svenskt årsbästa. Sexa i Sverige genom alla tider.
Citera
2024-02-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Är ingen vits att ordna denna landskamp längre. Finland ställer inte heller upp men nära på bästa laget
Klar skillnad ändå. Finland har visserligen en del borta också, men inte alls i samma utsträckning som Sverige och Norge. All heder åt Finland. Hoppas det betalar sig och leder till finländska segrar i kampen.
Citera
2024-02-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Klar skillnad ändå. Finland har visserligen en del borta också, men inte alls i samma utsträckning som Sverige och Norge. All heder åt Finland. Hoppas det betalar sig och leder till finländska segrar i kampen.
Vad yrar du om?
De bästa herrlöparna på sprint och distans är borta Samuli Samuelsson, Elmo Lakka, Samuel Purola, Topi Raitanen. Bästa hopparen Lipsanen saknas

På damsidan saknas Kemppinen, alla häcklöpare, Lehikoinen, Määttänen, Richardsson, Murto, Lampela, Mäkelä, Salminen, Junnila
Citera
2024-02-10, 12:27
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?
De bästa herrlöparna på sprint och distans är borta Samuli Samuelsson, Elmo Lakka, Samuel Purola, Topi Raitanen. Bästa hopparen Lipsanen saknas

På damsidan saknas Kemppinen, alla häcklöpare, Lehikoinen, Määttänen, Richardsson, Murto, Lampela, Mäkelä, Salminen, Junnila
Inte alla du nämner har väl tävlat i vinter? Finns gott om svenskar som inte tävlar inomhus som jag skulle kunna tillägga. Men OK, det var värre för Finland än vad jag först såg. På herrsidan är dock bortfallen för Sverige betydligt fler och betydelsefulla.
Citera
2024-02-10, 12:50
Medlem
Citat:
Inte alla du nämner har väl tävlat i vinter? Finns gott om svenskar som inte tävlar inomhus som jag skulle kunna tillägga. Men OK, det var värre för Finland än vad jag först såg. På herrsidan är dock bortfallen för Sverige betydligt fler och betydelsefulla.
Purola och Lampela har väl ännu inte tävlat något. Övriga anser sig för bra för Nordenkampen
Citera
2024-02-10, 13:02
Medlem
Citat:
Purola och Lampela har väl ännu inte tävlat något. Övriga anser sig för bra för Nordenkampen
Richardsson och en del av de kvinnliga häcklöparna har väl inte heller tävlat inomhus. Finns inte med i årsstatistiken åtminstone. Men inget att bråka om, även de finländska lagen är försvagade. På damsidan kanske minst lika mycket som det svenska. På herrsidan, med råge, tvärt om.
Jag kommer dock fortfarande att följa tävlingarna på SVT. Inte för kampen mellan nationerna, utan för kamperna i de individuella grenarna.
Citera
2024-02-10, 13:05
Medlem
Emilia Sjöstrand 6.39 i Albuquerque (hög höjd).

Ida Breigan vann på 6.52 - nytt norskt inomhusrekord. Kanske en riktig plusvariant på höjd, men hon är ännu inte 20 år fyllda och hade fem hopp över 6.39 i går.

Angel Richmore 8.70 (PB) på 60 m häck i Chicago kan väl också nämnas då hon är en Salming light till profilen. Kvalade in till huvudtävlingen där hon springer i samma heat som Maunsbach.
Citera
2024-02-10, 13:09
Medlem
Citat:
Richardsson och en del av de kvinnliga häcklöparna har väl inte heller tävlat inomhus. Finns inte med i årsstatistiken åtminstone. Men inget att bråka om, även de finländska lagen är försvagade. På damsidan kanske minst lika mycket som det svenska. På herrsidan, med råge, tvärt om.
Jag kommer dock fortfarande att följa tävlingarna på SVT. Inte för kampen mellan nationerna, utan för kamperna i de individuella grenarna.
Neziri tävlade senast igår. Och Hurske tävlande i Tourun i veckan (brakade in i tredje häcken efter en överlägsen start). Richardsson har inte tävlat inomhus men är i rekordform baserat på landsvägsresultaten
Citera
2024-02-10, 13:19
Medlem
Citat:
Neziri tävlade senast igår. Och Hurske tävlande i Tourun i veckan (brakade in i tredje häcken efter en överlägsen start). Richardsson har inte tävlat inomhus men är i rekordform baserat på landsvägsresultaten
Jag ville bara påpeka att de som valt bort inomhussäsongen kan man inte betrakta som frånvarande från Nordenkampen. Sen må de vara hur bra som helst i landsvägslopp.
Citera
2024-02-10, 13:45
Medlem
Citat:
Jag ville bara påpeka att de som valt bort inomhussäsongen kan man inte betrakta som frånvarande från Nordenkampen. Sen må de vara hur bra som helst i landsvägslopp.
Hon sprang finskt rekord på 3000m inomhus för mindre än ett år sedan, får stöd från förbundet och är bevisligen i form. Ställer man då inte upp i Nordenkampen för att prioritera annat tycker jag det räknas in här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in