När man ska summera gäddåret 2023 så tycker jag att Nyårsraketen #183 bör lyftas igen. Han håller på med klassisk känslomässig utpressning i chatten.
"Jaha ???? Vart blev du av
Lektion nr 1: Lämna aldrig en
kille som visat dej kärlek o du
hetsat upp så han fått stånd
,,
vad gör du
Tack för att du lämnade mig här
Hallå vad gör du
Vad har hänt . Du bara drog ?"
När barnet svara att hon somnade på soffan svarar gäddan
"Jösses"
Barnet säger förlåt.
"Gör bara det jag vill ska du få något fin
Du sa ju att du skulle va snäll
Bejbi <3
Har du glömt bort mig
Gott nytt år
Jaha så du så upp tagen
Ja trodde du var sugen ?
Ville du inte ses eller vad håller du på med
Till slut svarar barnet: "Hej gott nytt år"
Gäddan:
"Åhh du lever .. Vad har du gjort senaste dygnet
God fortsättning"
Barnet svarar att hon firat nyår.
Gäddan:
"Jag men . Vi män kan göra mer saker samtidigt"
Herregud! Vilken high maintenance jävla bitch! Det är nyårsafton och han förväntar sig att få barnets uppmärksamhet då. Tänk er om det vore två vuxna som hookat i en datingapp och de aldrig ens har träffats och en av dem börjar hålla på så där. Röddflagg! Kontrollerande jävla psykfall. Block direkt! Och hur han skuldbelägger henne, säger att hon lovat att vara snäll och att män minsann kan göra flera saker samtidigt. Vilket jävla as.
Och den där lektion 1... Wtf? Jo, man har all rätt att ångra sig även om man har hetsat upp nån. Oavsett om det är IRL eller på nätet. Man måste inte fortsätta med nåt man tyckte var kul först och sen ångrar. Gäddjävlen har barn själv, har han lärt ut samma sak till dem tro?
Vad är det här för daterat tankegods? Det är 2023, inte 1923. Och vi vet att män inte är djur och att de kan kontrollera sig själva. Alla friska människor, oavsett kön, är dessutom noll intresserade av att övertala nån till sexuella aktiviteter.
Nyårsraketen är typexemplet på gäddan som skammar barnet, talar om för det att det inte är snällt, blir kränkt, vill ha bekräftelse och uppmärksamhet, jobbar med känslomässig utpressning osv. Fy fan!