Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-14, 08:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
En av de bttre dokumentrerna tillsammans med frsta Paradise Lost.

Str mig dock p en sak, dokumentren gr en stor pong av att det inte var ngot blod i omrdet dr kropparna hittades och freslr att de mrdats ngon annanstans och dumpats i Robin Hood Hills.

Det utfrdes ett luminol-test i Robin Hood Hills och det hade varit massor med blod verallt. Det hr testet fick inte anvndas i rttegngarna av ngon anledning s om man bara lser om rttegngen s kan man tro att det inte var ngra blodrester men det r fel:

http://callahan.mysite.com/wm3/luminol_dsmith.html

(med brasklapp fr att jag varken r kemist eller amerikansk jurist)
Tack fr intressant information!

Ja, i dokumentren mlades avsaknaden av blod i nrheten kring brottsplatsen upp som ett argument fr att de tre dmda killarna var oskyldiga. De hade knappast kunnat mrda pojkarna p en annan plats och sedan transporterat dem dit. Det r en varningsflagga kring dokumentrernas eventuella tendentisa vinklingar.

Om jag har frsttt saken rtt s fanns det rikligt med blod just dr Jessie Misskelley hade erknt att morden gde rum.
Citera
2020-07-14, 19:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
En av de bttre dokumentrerna tillsammans med frsta Paradise Lost.

Str mig dock p en sak, dokumentren gr en stor pong av att det inte var ngot blod i omrdet dr kropparna hittades och freslr att de mrdats ngon annanstans och dumpats i Robin Hood Hills.

Det utfrdes ett luminol-test i Robin Hood Hills och det hade varit massor med blod verallt. Det hr testet fick inte anvndas i rttegngarna av ngon anledning s om man bara lser om rttegngen s kan man tro att det inte var ngra blodrester men det r fel:

(med brasklapp fr att jag varken r kemist eller amerikansk jurist)

Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tack fr intressant information!

Ja, i dokumentren mlades avsaknaden av blod i nrheten kring brottsplatsen upp som ett argument fr att de tre dmda killarna var oskyldiga. De hade knappast kunnat mrda pojkarna p en annan plats och sedan transporterat dem dit. Det r en varningsflagga kring dokumentrernas eventuella tendentisa vinklingar.

Om jag har frsttt saken rtt s fanns det rikligt med blod just dr Jessie Misskelley hade erknt att morden gde rum.

Jag har tvrtom lst att det varken fanns synligt blod i ngon utstrckning eller att luminoltestningen gav resultat som bekrftade att det funnits. S finns det en trovrdig klla hr?
Citera
2020-07-15, 08:56
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har tvrtom lst att det varken fanns synligt blod i ngon utstrckning eller att luminoltestningen gav resultat som bekrftade att det funnits. S finns det en trovrdig klla hr?
Den hr rapporten indikerar att de fann spr av blod dr offren frmodligen attackerades:

Citat:
(5) On the east bank of the stream bed were a pile of sticks and a depression in the soil
where luminol tests showed a concentrated area of positive reaction.

(7) North of the point #6 near some tree roots, another large area of concentration of the
luminol reaction was noted.

The areas (5) and (7) indicate activity prior to recovery of the victims and relate to
activity to the victims when perhaps they were being attacked.

I vrigt verkar spr av blod kunna kopplas till rddningsaktion och dit kropparna flyttades efter att de hade tagits upp ur vattnet.

Oaktat det ovan nmnda s r jag fortfarande osker p vem som genomfrde de bestialiska handlingarna, Hobbs, Bojangles, WM3 eller ngon annan.
Citera
2023-03-19, 11:42
Medlem
SmokeFrees avatar
Det hr fallet frn Skottland liknar detta fallet mycket https://www.flashback.org/p80734233#p80734233
Luke Mitchell blev dmd till livstid fr mordet p sin 14 rige Jodi Jones flickvn utan DNA mordvapen mm. Media skyllde p att han Goth och dyrkade Satan och lyssnade p Marilyn Manson. Han har suttit inne sen 2004. Hr finns en ny lt som sammanfattar hela fallet https://www.youtube.com/watch?v=FKrQDxuC85o
Samma som West Memphis Three s tror experterna att de r en familjemedlem som har ddat Jodi. Fr veckor innan mordet hade hennes bror misshandlat och dragit henne i hret under en psykos. Mentalsjukhuset hade varnat familjen att lta hennes bror komma hem. Han var schizofren paranoid och gick runt med knivar och anvnde droger. Senare p sommaren den 30 juni 2003 hittades Jodi knivskuren p flera stllen med hr avdraget.
Citera
2023-07-15, 17:28
Medlem
Avsaknaden av blod helt och hllet r vl ganska naturligt? Som jag uppfattade det i Paradise Lost s blev de "endast" ihjlslagna.
Efter dden hade diverse djur kommit och rivit/krafsat/bitit/tit av kropparna, och efter dden s blder man vl inte? S ven om det var stora skador p kroppen r det vl inget som skulle lmna blod p platsen?

Min gissning r att de blev ihjlslagna i nrheten dr de hittades.
Av vem vet jag verkligen inte, har bara sett PL frn HBO, s det ska bli spnnande att kika p alla lnkar och boktips i denna trd.
Citera
2023-10-11, 16:58
Medlem
Gurotesukus avatar
Terry Hobbs deposition, 09-07-21
https://youtu.be/1VpoaxbdslY?si=nSfvKjJhFWi38cKF

Han verkar inte ha varit en srskilt omtyckt person. Vilket inte r s konstigt. Han beter sig vldigt mrkligt, vldigt arrogant och obrydd.
Citera
2023-10-23, 01:51
Medlem
OrmurinLanges avatar
Viss fakta tas inte med i dokumentrerna. Tex Damien Echols brottsregister innan morden. Han var dmd flera gnger fr slagsml, pyromani och t om att han bitit klasskamrater med syfte att suga deras blod.

Han hade ven dokumenterade psykiatriska problem. T ex varit inlagd p psyket vid tre tillfllen innan morden. Han beskrivs ha starka tankar om ilska, mrda mnniskor och sjlvmord. Under sina sessioner med psykologen talas det ofta om Damiens tankar om dden. I Januari 1993 tar han med en dikt. Den handlade om dden och makt. Dr han beskriver att han fr sin makt genom att dricka blod frn andra mnniskor. Men oftast av en partner.

Han berttar ven att han och sin flickvn planerar att f barn med syfte att offra den.

Under en tid han satt i hktet attackerar Damien en annan intagen och biter honom i halsen med syfte att suga hans blod.

Det beskrivs att han har extremt dligt omdme och absolut ingen insyn i sitt psykotiska sjukdomstillstnd.

Hans egna frldrar beskriver att dem var rdda fr Damien. Att de trodde han kunde skada dem eller andra barn. Damien har frklarat att han har en andebesittning vid namn Rosey.

Innan han greps fr morden har flera flickor senare vittnat om att Damien skrytigt om att han begtt morden. Damien som senare kommenterat hndelsen: bortfrklarade den med att han bara pratade strunt.

Misskelley erknde morden fr sin egen advokat vid tv tillfllen. En gng fr klagaren. Flera tillfllen till medfngar och polistransportrer. Misskelley beskriver att han var kraftigt berusad av whiskey vid tillfllet. Whiskysorten han sade sig ha druckit hittades i nrheten av brottsplatsen.

2010 pstr Damien att han enbart hade beskt West Memphis fr att handla och liknande triviala saker. Han pstr sig inte ens ha knt till Robin Hood Hills. 1994 pstd han dock att han brukade beska Robin Hood Hills tre eller fyra gnger i veckan.
Hos Larry King berttar han om att han aldrig bott nrmare n 2 mil ifrn West Memphis. Fast sanningen r att Damien t om bott i West Memphis innan morden. I en husvagn 3 km ifrn brottsplatsen. Han var ett vlknt ansikte i stadsbilden.

Ni kanske har bilden att West Memphis r ute p vischan iom dokumentrerna. West Memphis r dock en frort till Memphis. I stadens storstadsomrde bor det drygt tv miljoner mnniskor. Mao ett samhlle i storlek med Stockholm.

Damien skriver senare i livet att hans mor och syster aldrig beskte honom i fngelset. Enligt fngelseprotokollen beskte dock han mor honom varje vecka,- och systern varannan.

Damien hade ven knnedom att pojkarna hade urin i magsckarna innan polisen berttat detta.

Allt detta r dokumenterad fakta.

Men med anledning att detta skedde i sydstaterna och under "The Satanic Panic"; samt att all den information jag nmnt antingen helt uteblivits eller enbart hastigt nmnts i media, filmer och dokumentrer. S blev den allmnna opinionen att dessa killar var falskt anklagade och ditsatta av en hysterisk poliskren i den orationella sdern.

Dem har ven aldrig friknts frn morden. Utan dmdes terigen; till ett straff p 18 r. Men det hade dessa redan suttit av - drfr slpptes dem. Men allmnheten sg det som en bekrftelse p att dem friknts. Med massivt std frn pressen och alla filmer som gjorts fr deras skull s gr dem fria idag utan hat frn samhllet eller personliga skuldknslor.

Damien Echols r idag god vn med personer som Johnny Depp, Eddie Vedder och Marylin Manson.

Mordet beskrivs som att:
Tre ttariga pojkar lurades den femte maj 1993 in i skogen av Damien och sina kumpaner. Pojkarna sodomiserades i munnen (vilket Misskelley har erknt). De urinerades in i deras munnar. Pojkarna misshandlades med pkar och en blev knivhuggen mnga gnger. Bands fast och kastades ner i ett krr.

Med anledning av Damiens historik och ven erknt stora knnedom av det ockulta s antogs mordmotivet ha varit en offerritual. Dr keltiska mnniskooffer gjordes p ett liknande vis. klagaren drev dock ett satanistiskt motiv.
Senast redigerad av OrmurinLange 2023-10-23 kl. 02:35.
Citera
2024-02-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Viss fakta tas inte med i dokumentrerna. Tex Damien Echols brottsregister innan morden. Han var dmd flera gnger fr slagsml, pyromani och t om att han bitit klasskamrater med syfte att suga deras blod.

Han hade ven dokumenterade psykiatriska problem. T ex varit inlagd p psyket vid tre tillfllen innan morden. Han beskrivs ha starka tankar om ilska, mrda mnniskor och sjlvmord. Under sina sessioner med psykologen talas det ofta om Damiens tankar om dden. I Januari 1993 tar han med en dikt. Den handlade om dden och makt. Dr han beskriver att han fr sin makt genom att dricka blod frn andra mnniskor. Men oftast av en partner.

Han berttar ven att han och sin flickvn planerar att f barn med syfte att offra den.

Under en tid han satt i hktet attackerar Damien en annan intagen och biter honom i halsen med syfte att suga hans blod.

Det beskrivs att han har extremt dligt omdme och absolut ingen insyn i sitt psykotiska sjukdomstillstnd.

Hans egna frldrar beskriver att dem var rdda fr Damien. Att de trodde han kunde skada dem eller andra barn. Damien har frklarat att han har en andebesittning vid namn Rosey.

Innan han greps fr morden har flera flickor senare vittnat om att Damien skrytigt om att han begtt morden. Damien som senare kommenterat hndelsen: bortfrklarade den med att han bara pratade strunt.

Misskelley erknde morden fr sin egen advokat vid tv tillfllen. En gng fr klagaren. Flera tillfllen till medfngar och polistransportrer. Misskelley beskriver att han var kraftigt berusad av whiskey vid tillfllet. Whiskysorten han sade sig ha druckit hittades i nrheten av brottsplatsen.

2010 pstr Damien att han enbart hade beskt West Memphis fr att handla och liknande triviala saker. Han pstr sig inte ens ha knt till Robin Hood Hills. 1994 pstd han dock att han brukade beska Robin Hood Hills tre eller fyra gnger i veckan.
Hos Larry King berttar han om att han aldrig bott nrmare n 2 mil ifrn West Memphis. Fast sanningen r att Damien t om bott i West Memphis innan morden. I en husvagn 3 km ifrn brottsplatsen. Han var ett vlknt ansikte i stadsbilden.

Ni kanske har bilden att West Memphis r ute p vischan iom dokumentrerna. West Memphis r dock en frort till Memphis. I stadens storstadsomrde bor det drygt tv miljoner mnniskor. Mao ett samhlle i storlek med Stockholm.

Damien skriver senare i livet att hans mor och syster aldrig beskte honom i fngelset. Enligt fngelseprotokollen beskte dock han mor honom varje vecka,- och systern varannan.

Damien hade ven knnedom att pojkarna hade urin i magsckarna innan polisen berttat detta.

Allt detta r dokumenterad fakta.

Men med anledning att detta skedde i sydstaterna och under "The Satanic Panic"; samt att all den information jag nmnt antingen helt uteblivits eller enbart hastigt nmnts i media, filmer och dokumentrer. S blev den allmnna opinionen att dessa killar var falskt anklagade och ditsatta av en hysterisk poliskren i den orationella sdern.

Dem har ven aldrig friknts frn morden. Utan dmdes terigen; till ett straff p 18 r. Men det hade dessa redan suttit av - drfr slpptes dem. Men allmnheten sg det som en bekrftelse p att dem friknts. Med massivt std frn pressen och alla filmer som gjorts fr deras skull s gr dem fria idag utan hat frn samhllet eller personliga skuldknslor.

Damien Echols r idag god vn med personer som Johnny Depp, Eddie Vedder och Marylin Manson.

Mordet beskrivs som att:
Tre ttariga pojkar lurades den femte maj 1993 in i skogen av Damien och sina kumpaner. Pojkarna sodomiserades i munnen (vilket Misskelley har erknt). De urinerades in i deras munnar. Pojkarna misshandlades med pkar och en blev knivhuggen mnga gnger. Bands fast och kastades ner i ett krr.

Med anledning av Damiens historik och ven erknt stora knnedom av det ockulta s antogs mordmotivet ha varit en offerritual. Dr keltiska mnniskooffer gjordes p ett liknande vis. klagaren drev dock ett satanistiskt motiv.

Jag r p din linje helt och hllet!

Att fallet r s svrt fr oss att stta oss ordentligt in i beror ju ocks att hela rttssystemet i USA r s olikt vrt. Regler kring frhr, dokumentation frn brottsplatser, vilken information som blir offentligt osv osv osv.

Hur mycket jag n lser om detta, med satanistiska undertoner eller ej, helt vertygad om att rtt personer har suttit fngslade fr detta.
Citera
2024-02-26, 22:22
Medlem
Rtt uppenbart att det r Terry Hobbs.
Citera
2024-02-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Sger inte du har fel (ven om jag inte tror samma)
Vad tycker du pekar t det hllet?
Att han sgs nra platsen? DNA spret (som kunde kommit hemifrn)

Jag anser det s otroligt logiskt att det var Damien och hans kumpaner
Tre tonringar som lurar ivg tre killar.
ven om pojkarna bara var 8 r gamla r barn (speciellt pojkar) kvicka och med bara en och till och med tv vuxna svra att hantera.ven med diverse hot.

Den liberala vapenkulturen fr mig ocks att tro att OM en vuxen skulle utfrt det s hade pojkarna skjutits ihjl

Nej..finner det s otroligt logiskt att Damien och hans lilla gngmed Damien som ledare och Misskelly som vakt/jgare utfrde morden.
Hur..och varfr skulle Misskelly erknna? Vad skulle han vinna? Trots sitt lga IQ (som dessutom r ifrgasatt om det verkligen var s lgt) stta sig sjlv p brottsplatsen??! Han hade ju bara kunnat namnge Damien som den skyldiga? Eller Hobbs? Eller vem Sren som helst om hans motiv var att ta sig ur frhrsrummet!

Rtt personer blev dmda..fast Damien borde ftt sin dom att hamna under jord.
Vn med Johnny Deppherregud som det skulle tala fr nn sorts oskuld i mordet..

Nej det fanns inga DNA bevis p att Damien utfrt detta mordmendet fanns INGA DNA-spr..s att deras spr inte fanns dr heller avgr ingenting fr migsnarare att platsunderskning och obduktion r utfrt fr jvla dligt (hej 90-talet i fattigt omrde i usa)

Tror dremot inte att Damien tnkte satanistiskt dda pojkarnaen skrmsellek tror jag som sprade urkanske nr Michael flydde och Misskelly jagade efter honom. Panik uppstod
Att dom alla tvrvgrar att ta p sig mordet vger inte in ngot alls fr mig. Vad skulle dom vinna p det??! Speciellt inte idag 30 r senare, inte d heller d de var dmda till dd eller livstid. De hade ALLT att vinna p att neka, ALLT.

Damien r kyligast under frhren..rr sllan en min i ngon riktning. Kolla p Jason, speciellt under tidiga frhr. Osar skuldoch jakanske faktiskt skuldknslor bakom den dr flackande blicken. Misskellyhr ni hur han upprepar allt? Lter nstan invat. Tror man hade kunnat banka i honom det ena och andra MEN ven han, med sin lga IQ frstod rimligtvis att man inte ska felaktigt ange sig fr att vara en del i ett brutalt barnmord.
Citera
2024-03-03, 04:16
Medlem
Det mest FRUSTRERANDE r att nr det nu finns BRA DNA-TEKNIK fr tex Damien.
Men eftersom han inte sitter inne lngre tnker tydligen ingen hjlpa honom!
Man sliter sitt hr.
Han/alla 3 har rtt att f st som oskyldiga nr det r just det dom r!!!!!!
Citera
2024-03-03, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

109% helt utan tvekan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto