Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-04, 18:31
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Bingo, dessutom kommer vi återfå problemet malaria i Sverige, även denguefeber och säkert några andra spännande virus som sprids av myggen när de får fantastiska inkubatorer i form av våtmarker som dikades ur för 150-200 år sedan bland annat just för att få…

Just precis. Det har dikats ur ofantliga områden i Sverige de senaste århundradena. Ofantliga.
Kolla gärna upp gamla kartor vart ni nu må bo, som läser i tråden.
En hint är att det inte är landhöjningen som orsakat att vi fått odlingsbar mark.

Dessa aktioner som klimataktivisterna utför är oftast totalt kontraproduktiva. Merparten av vanligt folk stör sig nåt oerhört på detta trams.
Citera
2024-03-04, 19:22
  #158
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Jag brukar elda lite bildäck & gammal motorolja på baksidan varje gång jag hör att såna här aktivistfascister varit i farten - för att försöka hålla ett slags "miljö status quo" typ.

Underbart! Önskar jag hade kvar mitt gamla torp med 2000 m2 tomt, där skulle jag elda så det ryker om det varje gång jag fått höra att dessa "aktivister" fjantar runt o tar sig själva på största allvar
Citera
2024-03-04, 19:33
  #159
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad skulle helt seriöst HÄNDA om våtmarkerna försvann?
Är inte jätteinsatt i just våtmarker men en värdefull kolsänka iaf, ” Våtmarker som bildat eller bildar torv spelar en viktig roll för klimatet eftersom torv innehåller stora mängder kol. Att skydda och restaurera kolrika ekosystem som torvmarker gynnar klimatet, då detta kan bidra till en minskning av växthusgaser och till och med en inbindning av kol.” saxat på naturvårdsverkets hemsida, vid utdikningen syresätts organisk material då börjar nedbrytningen och frigör kol, nu gillar jag iofs kol och växter som frodas gillar kol ännu mera!
Min fundering är mera utvinning av oljeskiffer, städer som aldrig sett solljus pga tex smog, gruvbrytning som lämnar oläkbara sår och utsläpp av ämnen som naturen inte rår på, plastrester i hav osv osv!
__________________
Senast redigerad av Conam 2024-03-04 kl. 19:36.
Citera
2024-03-04, 19:34
  #160
Medlem
Det skulle ge mer uppmärksamhet om de tände eld på sig själva, som den amerikanska soldaten utanför Israels ambassad i Washington DC gjorde nyligen.

Om de gjorde det skulle jag åtminstone googla vad som händer om vi blir utan dessa våtmarker.
Innan dess rör jag inte ett finger
Citera
2024-03-04, 20:03
  #161
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Från expressen, 20230417:


Han verkar inte själv inse vad ”fredligt” betyder..

Vet nån var denna tomte bor?

Han borde väl rimligen bo i skogen någonstans utan el och avlopp och lukt skunk både från kropp och mun?
Citera
2024-03-04, 21:23
  #162
Medlem
kalle55s avatar
----------------
Är de identifierade?

Låt säga att ens egna barn tränar i flera år och man står och väntar vid målgången
och de kommer in på spurten som ettor
och aktivister fäller dina barn, som tränat för detta, i flera år.

Är det inte dags att statuera exempel på aktivister på något sätt
så att de förstår konsekvenserna av sina attentat ?

Vilka är dessa aktivister ?
Namn ?
Bilnummer?
Bostad?

M
------------------
Citera
2024-03-04, 21:45
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hittade ingen tråd på Flashback om denna nyhet som först publicerades på Marcus Oscarssons fb-sida men som senare tycks tagits bort.

Sen har jag bara sett ett par filmer på twitter där aktivister liggande släpas av spåret av funktionärer.
Har tyvärr inga länkar så jag hoppas att någon snabbt kan rädda den här tråden eller startar en ny tråd om detta.

Min fråga är, tror klimatdårarna att de vinner sympati genom att sabba folkkära evenemang?
Klimatdårarna = Vattenmeloner
Gröna utanpå knallröda inuti...
Citera
2024-03-04, 22:00
  #164
Medlem
Jag tror att de bara handlar instinktivt från någon slags "masspsykos", som buasjukan eller häxprocesserna.
Citera
2024-03-04, 22:30
  #165
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
På nåt sätt har dom ju rätt, aktivisterna! Satan vad bilkörning det har gått åt bara för att dricka blåbärssoppa o äta kanelbulle, besökare från Tyskland o diverse länder.
Oavsett co halt å skit är det ett jätteslitage på vägar, däckslitage osv osv.
Förvisso, men det kan vi ta. Stäng en CocaColafabrik i inden så kan alla åka Vasaloppet tre gånger om året.
Citera
2024-03-04, 23:16
  #166
Avstängd
Kan det vara frågan om övervåld ifrån vakterna? Tyckte det såg ganska brutalt ut.
Citera
2024-03-04, 23:32
  #167
Medlem
Pink-Panters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle55
----------------
Är de identifierade?

Låt säga att ens egna barn tränar i flera år och man står och väntar vid målgången
och de kommer in på spurten som ettor
och aktivister fäller dina barn, som tränat för detta, i flera år.

Är det inte dags att statuera exempel på aktivister på något sätt
så att de förstår konsekvenserna av sina attentat ?

Vilka är dessa aktivister ?
Namn ?
Bilnummer?
Bostad?

M
------------------

Ja de är inte alls anonyma. Återställ våtmarkers aktivister är alltid öppna med namn och eftersom de vill bli gripna, så vet polisen mycket väl vilka de är.
Citera
2024-03-05, 00:52
  #168
Medlem
kalle55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pink-Panter
Ja de är inte alls anonyma. Återställ våtmarkers aktivister är alltid öppna med namn och eftersom de vill bli gripna, så vet polisen mycket väl vilka de är.

Varför i helvete kunde polisen inte ha visiterat dem och hittat deras skyltar och annan skit
och sedan placerat dem på säkert avstånd från målgången.

De skulle aldrig ha tillåtits stå så nära.

Det borde stiftas lagar att allmänheten har rätt att spruta pepparspray på sådana aktivister,
vid minsta misstanke.


M
------------
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in