Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 08:54
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Om det går över massa myrar, så finns dom alltså kvar.
Inget man har förstört?
Vet inte, förmodligen är dom intakt
Citera
2024-03-05, 10:56
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är inte sympati de är ute efter utan just det här, att det uppmärksammas i media och därigenom får fler upp ögonen för deras budskap.

Jag gillar speciellt klimataktivisten som åkte dieselbil till demonstrationen och sen inte ville svara på frågor om varför han använde det färdmedlet.

Deras aktioner är inte rätt sätt. Klimatproblemet löses inte genom att att jävlas med enskilda privatpersoner..................
Citera
2024-03-05, 11:07
  #183
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Snarare undervåld. Det ska vara uber-brutalt mot såna idioter.

Det ska vara i proportion till deras handling.
Citera
2024-03-05, 11:17
  #184
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Min fråga är, tror klimatdårarna att de vinner sympati genom att sabba folkkära evenemang?

Det är inte sympati dem är ute efter, det är uppmärksamhet.
Tack för att du bidragit till kampen
Citera
2024-03-05, 11:18
  #185
Medlem
Gabriel Knights avatar
-"Hvad vilja de?" som August Palm sa. Vad protesterade man mot den här gången? Plastmuggarna i Evertsberg?
Citera
2024-03-05, 11:59
  #186
Medlem
Jag trycker upp en t-shirt: "Bomba våtmarkerna"
Citera
2024-03-05, 12:11
  #187
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymmel
Jag trycker upp en t-shirt: "Bomba våtmarkerna"
Ja, fy fan vad dåligt vi ska ha det. Sicken myt folk gått på att våtmarker är viktigt, väck med det.
Citera
2024-03-05, 12:20
  #188
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hittade ingen tråd på Flashback om denna nyhet som först publicerades på Marcus Oscarssons fb-sida men som senare tycks tagits bort.

Sen har jag bara sett ett par filmer på twitter där aktivister liggande släpas av spåret av funktionärer.
Har tyvärr inga länkar så jag hoppas att någon snabbt kan rädda den här tråden eller startar en ny tråd om detta.

Min fråga är, tror klimatdårarna att de vinner sympati genom att sabba folkkära evenemang?

Ja, det tror de.
Om inte svensk polis var så vältränad skulle nån av galenpannorna ha blivit skjuten för länge sedan, man har ju ingen aning om vad en idiot som tjurrusar tänker ta sig för i dessa dagar med terrornivå 4 av 5.
Senast i förmiddags i ”Ring P1” var det en sympatisör som uppenbart inte fattat att sabotage är sabotage. Han menade att oljebolaget som sponsrar begår mycket värre brott. Han ifrågasatte också att sabotage för att skapa uppmärksamhet är straffbart ”eftersom man bara..”.
Putin jobbade en gång på en avdelning som sponsrade organisationer som kunde lockas till samhällsstörande verksamhet utanför Ryssland. Den verksamheten har inte upphört.
Vem drar i trådarna i den här sabotagegruppen som lurar ungdomar att man kämpar för miljön?
Citera
2024-03-05, 12:31
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Snarare undervåld. Det ska vara uber-brutalt mot såna idioter.

Jag tycker vi skall kolla på andra länder hur dom hanterar idioter.
Som tex USA's olika polismyndigheter.

Man påträffar en idiot, två konstaplar drar batong och skriker

- Stop resisting ! Stop resisting !

allt medan man matar batongslag efter batongslag

Mycket effektivt. Värdigt få skulle göra om en aktion igen. Kallas kroppsminne.
Citera
2024-03-05, 13:10
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är inte sympati de är ute efter utan just det här, att det uppmärksammas i media och därigenom får fler upp ögonen för deras budskap.

Det handlar inte särdeles mkt om ett budskap, utan mer att de gillar förstörelse och kaoz. Det finns liksom inget budskap
Citera
2024-03-05, 14:01
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ja det var rätt långsökt det.😁

Jävlar vilka kedjor man lär få till.

”Och dom där jävla bönderna, med sina kor, som släpper ut gas, så myrarna släpper ut ännu mer”

Det talas väldigt tyst om vilka enorma mängder utsläpp som jordbruket står för.
Citera
2024-03-05, 14:34
  #192
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Det handlar inte särdeles mkt om ett budskap, utan mer att de gillar förstörelse och kaoz. Det finns liksom inget budskap

Du ser bara kaoset eftersom du är för korkad för att kunna ta till dig av budskapet, du är dock inte ensam om det om man kollar runt i tråden här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in