Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-31, 06:21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det sldes fr minst 4 r sedan..

Nu i en kedja av andra hotel.

Men dom har behllt det scandinaviska konceptet .

Och jag har ftt fr mig att de gamla garna consultar lite fr att bibehlla det konceptet.

Jag t dr i Juni och maten hll samma kvalitet som innan.
Citera
2024-03-05, 08:57
Medlem
Bodde 3-4 ntter p Stable Lodge fr ett tag sedan. Ingen hjdare. Fick fel mat flera gnger, det funkade helt enkelt inte i kommunikationskedjan: kund (jag)- ordermottagare-kk. Jag frskte nd vara vertydlig nr jag bestllde fr jag har lrt mig att det kan bli fel d Thaiare sger att de frstr fast de inte gr det. Rummen slitna med dlig WiFi. Receptionisten bara trkig och trtt. Poolen skitig med lv fr jmnan. Nej, synd p ett annars frn utsidan trevlig stlle med bra lge. Definitivt inte vrt pengarna.
Citera
2024-03-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
Bodde 3-4 ntter p Stable Lodge fr ett tag sedan. Ingen hjdare. Fick fel mat flera gnger, det funkade helt enkelt inte i kommunikationskedjan: kund (jag)- ordermottagare-kk. Jag frskte nd vara vertydlig nr jag bestllde fr jag har lrt mig att det kan bli fel d Thaiare sger att de frstr fast de inte gr det. Rummen slitna med dlig WiFi. Receptionisten bara trkig och trtt. Poolen skitig med lv fr jmnan. Nej, synd p ett annars frn utsidan trevlig stlle med bra lge. Definitivt inte vrt pengarna.

Ja, det hr med att bestlla kan vara besvrligt fr vissa. Jag har nog tit dr ett hundratal gnger i alla fall, och har aldrig ftt fel mat.

Dremot hller jag med om rummen, har dock aldrig bott dr. Vi fr vl se om det blir ngon skilland med svensk manager.
Citera
2024-03-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ja, det hr med att bestlla kan vara besvrligt fr vissa. Jag har nog tit dr ett hundratal gnger i alla fall, och har aldrig ftt fel mat.

Dremot hller jag med om rummen, har dock aldrig bott dr. Vi fr vl se om det blir ngon skilland med svensk manager.

Fan va coolt att vissa har tit dr ett hundratal gnger....
Citera
2024-03-05, 17:39
Medlem
Antexs avatar
Citat:

Eller bara inte ftt fel mat hundra gnger..

Jag har tit dr mnga gnger ocks men hller inte rkningen.
Dock inte ftt fel mat ngon gng.
Citera
2024-03-06, 01:20
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jag fr typ aldrig fel mat. En gng blev det dock galet. Servitren som var frn Burma tar upp hela min bestllning p inledningsvis thailndska och sedan engelska. Jag avslutar bestllningen med and one, beer. med resten av maten kom ingen l utan poh pia vrrullar. Tyckte dock det var rtt rtt festligt eftersom det med lite fantasi lter lite lika.
Citera
2024-03-06, 02:26
Medlem
Citat:

Nej, inte vrst. Men att du misslyckats bestlla mat r rtt lustigt fr mig, eftersom jag aldrig har haft ngra problem med mina bestllningar s drar jag slutsatsen att det r du som har lite problem eftersom du ett flertal gnger ftt in fel mat.

Kanske en grundkurs i Engelska skulle kunna vara ngot infr nsta resa?
Citera
2024-03-06, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Jag fr typ aldrig fel mat. En gng blev det dock galet. Servitren som var frn Burma tar upp hela min bestllning p inledningsvis thailndska och sedan engelska. Jag avslutar bestllningen med and one, beer. med resten av maten kom ingen l utan poh pia vrrullar. Tyckte dock det var rtt rtt festligt eftersom det med lite fantasi lter lite lika.

Haha Om man r instlld p att ngon ska bestlla vrrullar, och "one beer" bestlls, och man som servitr tnker att utlnningen nog inte ar full koll p uttalet s

Det r besvrligt nr serveringspersonalen inte kan thai, speciellt nr man bestller thairtter, en del mste nstan bestllas p Thai, om man vill ha t.ex. en somtam som man bestller med tillgget "lot jat"
Citera
2024-03-06, 04:42
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Ska du ha kul ska du g till Why Not Bar, Sukhumvit 4.

Kul att du nmner den, jag har varit dr en hel del d jag brukade bo p Stable Lodge.
Men det r ju ingen knd eller speciell bar, direkt?
Citera
2024-03-06, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Kul att du nmner den, jag har varit dr en hel del d jag brukade bo p Stable Lodge.
Men det r ju ingen knd eller speciell bar, direkt?

Den r ju halvknd eftersom det r en av dom f ladyboybarerna...
Citera
2024-03-06, 12:43
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Den r ju halvknd eftersom det r en av dom f ladyboybarerna...

Jaha. S var det inte fr typ tta r sen, men ok.
Synd p en liten lugn och mysig bar.
Citera
2024-03-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jaha. S var det inte fr typ tta r sen, men ok.
Synd p en liten lugn och mysig bar.

Jod, jag gjorde nyss lite research p det hela, och den 2 Dec 2016 s laddade dom upp sin profilbild p Facebook fr "Why Not Ladyboy Bar".

Men det r helt ok att du sitter och myser med LBs, ven om det sklart kanske r trist att f reda p det shr p ntet 8 r senare....
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3482076

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in