2024-03-10, 15:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilken fråga?

Frågeställningen eller funderingen då.
Även om de skulle varit med har jag svårt att se vem som skulle kunnat besegra Frida igår.
Oavsett om du ställer det som en fråga eller inte så blir det en frågeställning som kan besvaras. Nu var det ju inga andra än deltagarna i loppet som var med så Johaug var väl inte en sämre fundering än något annat. I realiteten var det emellertid ingen som kunde slå henne, precis som det inte var någon som kunde slå Klæbo idag.
Citera
2024-03-10, 15:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Frågeställningen eller funderingen då.
Även om de skulle varit med har jag svårt att se vem som skulle kunnat besegra Frida igår.
Oavsett om du ställer det som en fråga eller inte så blir det en frågeställning som kan besvaras. Nu var det ju inga andra än deltagarna i loppet som var med så Johaug var väl inte en sämre fundering än något annat. I realiteten var det emellertid ingen som kunde slå henne, precis som det inte var någon som kunde slå Klæbo idag.

Jo eftersom Johaug inte är en aktiv åkare längre. Till skillnad från de avstängda ryskorna och exempelvis TUW och Kalvaa som är sjuka. Jag tänkte skriva med Johaug i ursprungsinlägget för att vara övertydlig nog men gjorde inte det. Jag ber så mycket om ursäkt.
Citera
2024-03-10, 15:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jo eftersom Johaug inte är en aktiv åkare längre. Till skillnad från de avstängda ryskorna och exempelvis TUW och Kalvaa som är sjuka. Jag tänkte skriva med Johaug i ursprungsinlägget för att vara övertydlig nog men gjorde inte det. Jag ber så mycket om ursäkt.

Du behöver inte be om ursäkt. Det intressanta är ju snarare om det under andra omständigheter finns någon som kunde ha slagit henne bland de som är aktiva och får delta. Kunde en Ebba Andersson i full form ha utmanat?
Citera
2024-03-10, 15:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Du behöver inte be om ursäkt. Det intressanta är ju snarare om det under andra omständigheter finns någon som kunde ha slagit henne bland de som är aktiva och får delta. Kunde en Ebba Andersson i full form ha utmanat?

Det gäller att vara övertydlig i överkant.
Utmanat ja men inte vunnit. Hon hade gått med Frida när hon gjorde rycket men förlorat likväl, i spurten om inte före.
Citera
2024-03-10, 15:24
Medlem
Citat:
Att Ryssland inte får vara med och att Norge har sjukdomsbortfall är knappast Sveriges fel. Även om de skulle varit med har jag svårt att se vem som skulle kunnat besegra Frida igår.
Jo Sverige och Norge är nog bland de mest drivande i att blocka ute ryssarna. Så delvis Sveriges ansvar är det nog
Citera
2024-03-10, 15:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det gäller att vara övertydlig i överkant.
Utmanat ja men inte vunnit. Hon hade gått med Frida när hon gjorde rycket men förlorat likväl, i spurten om inte före.

Okej, men det som bör tas med i diskussionen är att Ebba Andersson förmodligen gjort ett ryck mycket tidigare. Det är ju så hon åkt sina lopp när hon varit i form och vunnit.
Citera
2024-03-10, 15:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Okej, men det som bör tas med i diskussionen är att Ebba Andersson förmodligen gjort ett ryck mycket tidigare. Det är ju så hon åkt sina lopp när hon varit i form och vunnit.

Säkert så, ja. Men jag tror att Frida hade följt med i vilket fall.
Citera
2024-03-10, 15:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Säkert så, ja. Men jag tror att Frida hade följt med i vilket fall.

Märk väl att hon själv sade att hon var helt slut när hon kom i mål. Vi vet att det funnits lopp där hon inte hängt med EA.
Citera
2024-03-10, 15:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Märk väl att hon själv sade att hon var helt slut när hon kom i mål. Vi vet att det funnits lopp där hon inte hängt med EA.

Fattas bara att inte vara helt slut när man vunnit en femmil på det sätt Frida gjorde igår. Det hade nog Ebba varit också.
Citera
2024-03-10, 15:39
Medlem
gofigurs avatar
VEM sänkte Porris?
Citera
2024-03-10, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Damer har lättare kula och spjut än män. De fysiska förutsättningarna är olika. Varför förneka det?

Enkelt, han vägrar acceptera verkligheten.
Citera
2024-03-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
VEM sänkte Porris?

Hans käft antagligen.
Han tycker skidskytte är en beige sport men han åker endast skidor och lyckas ändå inte fullt ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in