Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 21:22
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Nästan alla som öppet rökte cannabis när jag var i tonåren är i princip losers idag utan fint jobb och familj, verkar även som om de alla har psykiska problem. Sen hade väl även alla av dessa lite taskigare uppväxt än oss från lite mera normala förhållanden.

Om det är kassa föräldrar eller cannabis som gjor dem till losers kan jag inte avgöra.

Kan vara kopplat till den låga åldern också. Att röka när man är ung (under 25 i princip) orsakar ändringar i hjärnans struktur. Det kan påverka uppväxten framöver. Osäkert rent konkret vad ändringarna gör men det är dokumenterat.
Citera
2024-03-05, 21:38
  #206
Medlem
Växte upp, och var vän med, folk från olika typer av bakgrund, familjekonstellationer och spridd intelligens. De som rökte på mycket fortsatte sen ofta med andra droger, eller bara ökad cannabisanvändning. Oavsett blev de passiva och osociala vilket ledde till en slags missanpassning som de har haft svårt att komma ur. Det är så fruktansvärt tråkigt att se sånna som en gång var intelligenta och roliga personer ha så svårt i livet nu. Går ju inte säga till 100%, men jag tror definitivt att det är kopplat till allt rökande. Hade andra vänner som var långt mer skadade/missanpassade/ointelligenta men som inte rökte på som tagit sig fram hyfsat väl här i livet.

Har dock en vän som rökte på dagligen under en period i livet som det sen gått riktigt bra för. Men han slutade iofs med det även om han tar några bloss då och då fortfarande.

Utifrån vad jag sett så gillar jag inte att det framställs som i princip ofarligt och till och med välgörande. Bullshit.
Citera
2024-03-05, 22:29
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Jag röker cannabis själv men det är bara att konstatera att grabbarna man växte upp med vi började kicka holkar när vi var cirka 15 allihop och många gick det åt helvete för vissa blev kriminella hamna på kåken, andra började med tyngre och är fast i den skiten, alla har psykiska problem av olika karaktär, någon har fått psykos, andra sitter på ett skitjobb dom hatar inga livsmål ingen ambition på förändring men kickar zutt på kvällarna för att inte dyka ner i depressionen. Känner inte en framgångsrik cannabisrökare bara losers i olika grad vet alkoholister som vunnit här i livet gällande pengar brudar etc även laddtorskar, tjackisar, benzoproppare men cannabisrökare lyser med sin frånvaro.

Vad tror ni det beror på? Är cannabis verkligen en så harmlös drog så som propagandan vill propagera att den är? Jag tvekar från att ha varit pro-ganja.

Den är inte harmlös för vissa människor... Om du inte är fokuserad eller inte har ambition i något så kan cannabis vara riktigt dåligt.

Jag har rökt sedan 13-års åldern, och jag har ganska mycket stabilt i mitt liv nu. Men jag ska ta ett längre break nu för att se hur jag blir. Jag blir väldigt skarp när jag inte röker, men jag kan inte riktigt slappna av då jag analyserar mycket och blir inte "trött" eller kan stänga mina tankar... Men mer driven blir jag när jag inte röker.
Citera
2024-03-05, 22:56
  #208
Medlem
Germanofils avatar
Min erfarenhet är att många av dem som började röka redan i tonåren "spårade ur" på ett eller annat sätt. Vissa gick vidare till tyngre droger. En dog.

De flesta av dem jag rökte tillsammans med under studenttiden och åren därefter har dock helt normala medelklassliv med (bra) jobb, vettig bostad och ofta även familj. Det ska dock sägas att dessa människor sällan eller aldrig rökte på dagtid och när de närmade sig 30 lade de mer eller mindre ner rökandet.

Cannabis är en lurig drog. Helt okej att använda i måttliga mängder som ung vuxen men linjen mellan bruk och missbruk är hårfin.
Citera
2024-03-06, 10:31
  #209
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du kommer inte skedmatas av kunskap från en artikel. Det gäller att du läser på lite mer detaljerat om ämnet ifråga, men vi har etablerat att det här är för komplicerat för dig, då du saknar kritiskt tänkande.

Det enda trollet här är du. Måhända att jag blandar ihop vilket parti som är inblandat i vilket steg, men det är på grund av politik i thailand som det svingat fram och tillbaka.

Finns en del om ämnet om man är villig att göra research.

Ex: https://www.youtube.com/watch?v=gwYP014LUx8

Du kan också gå till Thailandtråden på Flashback för att lära dig mer.
(FB) Thailand legaliserar marijuana! 2022-06-09

Men självklart, det är alltid enklare att länka artiklar man inte läser.
Om jag ska basera och avväga vad som är bäst och närmast sanningen, ett beslut som ett lands regering precis tagit eller en tråd på FB fylld med anonyma haschpundare, så känns valet ganska lätt.
Citera
2024-03-06, 12:00
  #210
Medlem
Tror inte det är pågrund av drogen. jag tror det är pågrund av lagen.

eftersom det är olagligt tvingas man in i kriminella miljöer redan från tidig ålder om man börjar så och samhället har en otroligt stark ambition för göra livet surt för knarkare.

Hade det vart lagligt hade inte barn behövas komma i kontakt med kriminella miljöer i så tidig ålder och mer människor hade haft ett ordnat liv.
Citera
2024-03-06, 13:43
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om jag ska basera och avväga vad som är bäst och närmast sanningen, ett beslut som ett lands regering precis tagit eller en tråd på FB fylld med anonyma haschpundare, så känns valet ganska lätt.

Som tur är så tar du inga beslut då du är en byfåne som alla pekar på och skrattar åt.

Och enligt din extremt korkade slutsats så skulle du fram till nyligen avväga vad som var bäst och närmast sanningen till fördel för cannabis då det fram till nyligen var lagligt där? Eller varför inte i absoluta majoriteten av länder i Europa där det fortfarande är avkriminaliserat eller lagligt?

Du pratar emot dina egna argument, och är inte ens påläst om ämnet... Hur korkad kan man vara?
__________________
Senast redigerad av dalavita 2024-03-06 kl. 14:05.
Citera
2024-03-06, 14:53
  #212
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Som tur är så tar du inga beslut då du är en byfåne som alla pekar på och skrattar åt.

Och enligt din extremt korkade slutsats så skulle du fram till nyligen avväga vad som var bäst och närmast sanningen till fördel för cannabis då det fram till nyligen var lagligt där? Eller varför inte i absoluta majoriteten av länder i Europa där det fortfarande är avkriminaliserat eller lagligt?

Du pratar emot dina egna argument, och är inte ens påläst om ämnet... Hur korkad kan man vara?
Nej, Thailands beslut förra året var fel och därför backar de nu. Det är ganska sällan som en regering backar så det måste varit allvarligt fel.

Om du tycker att Thailands regering tar ett korkat beslut så är det fritt fram. Säger en del om dig, t.ex att du bara måste ha ditt knark.
Citera
2024-03-06, 15:54
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, Thailands beslut förra året var fel och därför backar de nu. Det är ganska sällan som en regering backar så det måste varit allvarligt fel.

Om du tycker att Thailands regering tar ett korkat beslut så är det fritt fram. Säger en del om dig, t.ex att du bara måste ha ditt knark.

Det är du som är korkad. Thailands politik är inte särskilt intressant för mig överlag och det är inte ett föregångsland när det gäller cannabis (eller mycket annat heller för den delen) då de hade en alldeles för oreglerad marknad och sen velar fram och tillbaka på grund av deras parlamentariska läge. Finns mångs mycket bättre exempel om man nu ska jämföra, men det här kan göras i tråden om Thailand som jag länkade innan. Du är offtopic med ditt snack här.
Citera
2024-03-10, 19:05
  #214
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, Thailands beslut förra året var fel och därför backar de nu. Det är ganska sällan som en regering backar så det måste varit allvarligt fel.

Om du tycker att Thailands regering tar ett korkat beslut så är det fritt fram. Säger en del om dig, t.ex att du bara måste ha ditt knark.

det är en ny konservativ regering som gör denna lagändring, ingen som "backar". Det handlar om reglering först å främst , för många olicensierade handlare slog upp osv.
Citera
2024-03-10, 19:39
  #215
Medlem
Big.Bangs avatar
Jag tror cannabis är extra farligt för den utvecklande hjärnan. Tycker mig se ett sambandet där ju yngre en person börjar röka regelbundet, ju värre förutsättningar får den senare i livet.

Börjar röka ofta vid 12 år: Inte bra
Börjar röka ofta vid 16-17år: Risky
Börjar röka vid 20år: Oftast ingen skillnad
Börjar röka efter 25år: Cannabis har ingen påverkan till eller från.(Om personen röker för mycket kan den sluta och bli helt återställd)

Min vetenskapliga skala. 100% akademisk
Citera
2024-03-15, 22:18
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Jag röker cannabis själv men det är bara att konstatera att grabbarna man växte upp med vi började kicka holkar när vi var cirka 15 allihop och många gick det åt helvete för vissa blev kriminella hamna på kåken, andra började med tyngre och är fast i den skiten, alla har psykiska problem av olika karaktär, någon har fått psykos, andra sitter på ett skitjobb dom hatar inga livsmål ingen ambition på förändring men kickar zutt på kvällarna för att inte dyka ner i depressionen. Känner inte en framgångsrik cannabisrökare bara losers i olika grad vet alkoholister som vunnit här i livet gällande pengar brudar etc även laddtorskar, tjackisar, benzoproppare men cannabisrökare lyser med sin frånvaro.

Vad tror ni det beror på? Är cannabis verkligen en så harmlös drog så som propagandan vill propagera att den är? Jag tvekar från att ha varit pro-ganja.

Wow är du född på 50-60 talet?
För mig så är cannabisrökare dom enda som kommit nånstans i livet om man jämnför med dom som ängnat sig åt alkohol och tyngre droger.

Men jag ska inte störa dig när du sitter och kollar reefer madness och försöker bilda dig en uppfattning om cannabis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback