Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-17, 17:57
  #37
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Det faktum att det idag finns människor som står för jämställdhet mellan könen men samtidigt är emot aspekter av jämställdhet mellan könen är en oerhörd dubbelmoral. Extremfeminismen är starkt för att stärka kvinnornas position, men bara är det gynnar kvinnor. När jag och min karl exempelvis går på restaurang betalar vi i regel för oss själva och för mig är det en självklarhet. Det finns ingen som helst jämställdhet i att män ska betala enbart för att dom är män, och det stärker knappast kvinnas position i samhället.

Gör ni?

Hur länge har ni varit ett par då?
Citera
2024-03-17, 18:07
  #38
Avstängd
30DagarsKorts avatar
SR befinner sig väl o fritt fall och har tappat jättemånga lyssnare senaste åren, antagligen är det kopplat till att antalet flator som studerar genusvetenskap på Södertörns högskola inte är så många

Publicera service befinner sig i fritt fall och gräver sin egna grav på flera håll och kanter, till slut blir det inte motiverbart att ha ett radioprogram för 123 stycken sura flator
Citera
2024-03-17, 18:20
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
bygger på den ganska vanliga missuppfatning att det är män som väljer på samma villkor och principer som kvinnor väljer.

Nja, villkoren är ju inte samma men någonting får man ju välja bland. Säg att jag är en sjua, då går jag hellre ner lite och tar en 5-6 som gillar mig som jag är hellre än att behöva lägga massa pengar i mellan för att få en 8-9:a.
Citera
2024-03-17, 18:22
  #40
Medlem
Så här är det:

Vill du som man ha en tradititionell diskmaskin- eh..förlåt kvinna- så får du pynta den jävla notan och hålla käften.

Vill du ha en kvinna som är van att fixa sitt eget bacon kommer hon troligen inte ens att vilja att du tar notan. Inte minst för att män som gör det inte sällan tenderar att förvänta sig helt orealistiska saker av en första dejt och det är så tråkigt att behöva avfärda honom som ett creepo redan då.

Kan vi få behålla illusionen lite längre, snälla?
Citera
2024-03-17, 18:59
  #41
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Så här är det:

Vill du som man ha en tradititionell diskmaskin- eh..förlåt kvinna- så får du pynta den jävla notan och hålla käften.

Vill du ha en kvinna som är van att fixa sitt eget bacon kommer hon troligen inte ens att vilja att du tar notan. Inte minst för att män som gör det inte sällan tenderar att förvänta sig helt orealistiska saker av en första dejt och det är så tråkigt att behöva avfärda honom som ett creepo redan då.

Kan vi få behålla illusionen lite längre, snälla?

Jag förstår inte den här föreställningen att karlar vill komma till så snart det bara går.

Det kanske gäller om man ändå inte tänkt sig något mer än sex, men vi män måste också välja med omsorg, det blir för jävla mycket problem annars.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2024-03-17 kl. 19:04.
Citera
2024-03-17, 19:03
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Gör ni?

Hur länge har ni varit ett par då?
Fem år.
Citera
2024-03-17, 19:06
  #43
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Fem år.
Goddammit.
Jaha, ja jag är väl lättlurad, men jag propsar alltid på att bjuda nästan.
Citera
2024-03-17, 19:08
  #44
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nja, villkoren är ju inte samma men någonting får man ju välja bland. Säg att jag är en sjua, då går jag hellre ner lite och tar en 5-6 som gillar mig som jag är hellre än att behöva lägga massa pengar i mellan för att få en 8-9:a.

Glöm inte (ifrån den andra tråden ) att du skall kalkylera med lite analt i fortsättningen.
Lycka till 👍🏼
Citera
2024-03-17, 20:00
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du är inte överens med ts då?

Se mitt svar nedan.
__________________
Senast redigerad av Adamperr 2024-03-17 kl. 20:02.
Citera
2024-03-17, 20:01
  #46
Medlem
Är väl inte någon hårdnackad public service-motståndare precis men vad som motiverar existensen av P3 har jag väldigt svårt att se.
Citera
2024-03-17, 20:02
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nä. jag tycker inte det är viktigt eller oviktigt att diskutera vad mannen får.

principen är ju att kvinnor väljer vem de bjuder ut sig till, därefter får mannen välja bland de kvinnor som bjuder ut sig till honom att parbilda med.

vill p3-druid ha en livspartner med större värde än att hon har ett extra hål , så respekterar han att kvinnor väljer, män kan och ska kritiskt betrakta sigsjälva i syfte att vara ett bättre och mer attraktivt alternativ för kvinnor, brydde män bara omsigsjälva helt okritiskt så hade vi troligtvis bott i grottor (om ens det….)

edit: och det är väll där misstänker att jag och ts inte är överrens, eller där jag inte är överrens med jämstäldhetsivrarna....


Men samtidigt visar du som man att det är du som betalar. Det leder i sin tur att kraven på dig höjs. Jag ser det som ett test, om kvinnan förväntar sig att jag ska betala vill hon inte att vår relation ska vara jämställd.
Citera
2024-03-17, 20:04
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Finns inget mer patetiskt än män som blir kränkta av småsaker.

Finns inget mer patetiskt än en kvinna som inte kan betala för sig själv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback