Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-11, 16:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vill ej att det skall bli bortglmt.

Citat:
Ursprungligen postat av trasapan
Hej ke! Hoppas du mr bra. Jag bor i Storfors o r fdd mnga r efter.hndesen. men jag har tnkt s mkt p Ulla o Er familj. Fr jag lgga en blomma p graven till vren? Jag vill inte.att det som hnde ska.bli bortglmt. Mvh Camilla

Precis som med alla andra liknande detta mycket tragiska fall vill man att inget av dem skall glmmas bort. ven om det har gtt lng tid sedan det hnde.
Citera
2022-01-06, 14:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mordet vid Lillfors sgverk.

Frn SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"10 juni 1957. Ulla Andersson (1939.03.05) hittades strypt till dds vid Lillfors sgverk i Storfors i Vrmland. Motivet var att Ulla nekat grningsmannen en kyss. Kurt Viktorsson (1928.04.24-2012.03.01) dmdes till rttspsykiatrisk vrd."
Citera
2024-03-19, 20:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fler uppgifter.

Frn nya SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"Brottsoffer: Ulla Andersson, fdd 1939-03-05
Grningsman: Kurt Viktorsson, fdd 1938-04-24, dd 2012-03-01
Datum: 1957-06-10
Adress/ort: Kvarnbron, Storfors
Ln: Vrmland
Modus: Kvvning
Brottsrubricering: Drp
Dom: Straffrifrklarades och intogs fr vrd p sinnessjukhus
Hndelse: P vg hem frn en danstillstllning i Folkets park fick Kurt Viktorsson syn p sin granne Ulla Andersson. Viktorsson fljde efter Andersson och nr de ndde Kvarnbron vid Lillfors sgverk frskte han tvinga till sig en kyss. Nr Andersson protesterade blev Viktorsson rasande och strp henne medvetsls. Viktorsson slpade sedan den medvetslsa Andersson bakom ett skjul dr han fullbordade ddet genom att strypa henne till dds med hennes egen sjal."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in