Citat:
Ursprungligen postat av
korvstofft
Bra av Christian att våga sig till zigenarlägret och fråga vad dom gör där och skitar ner. Fyfan vad det ser ut. Hoppas många ser det och trycker på våra politiker att göra nått av all skiten. Sånt här kan man fan inte tillåta.
Kul när han börjar tjaffsa med tiggarbossen!
Bra Jornalistik!
Riktigt bra av Christian. Förjävligt att zigenare får lov att vara i Sverige när vi vet att allt de gör är att stjäla och tigga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Han kunde alltså rumänska, eller vad han nu pratade med ziggenarna på? Det var inte dåligt.
Jag skulle gissa mycket som låg där var stöldgods och i kombination med dålig renhållning så ser det ut så efter några månader.
Jag blev också imponerad av hans språkkunskaper.
Citat:
Ursprungligen postat av
StartGenealogy
Bra reportage!
Romerna och kommunen ska anmälas.
Citat:
Ursprungligen postat av
StartGenealogy
Vart är lägret? Och vem äger marken?
Att städa efter romer ska inte Trafikverkets budget gå till.
Järfälla styrs av Centern, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet frågan är om det är orsaken till att miljön fått förstöras och lägret fått vara kvar.
Länstyrelsen bör man kunna anmäla till, oavsett vem som äger marken.
Men frågan är vem äger marken och vilka är koordinaterna?
Många som värnar om miljön i Järfälla vet nog inte att romernas miljöförstörning finns där och att det är såna romer de ger pengar till och att det kostar mycket att sanera.
Ingen dum idé. Utan att veta exakt vart zigenarlägret ligger men iom att det sägs att det ligger mellan två motorvägar gissar jag på att kommunen äger marken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mad monk
Vilket ohygieniskt, normlöst folkslag. Bokstavligen smuts.
Zigenarna är riktigt vidriga och jag kan rekommendera att folk säker på "Lunik IX" på Google Maps och ser hur jävla vidrigt de har det i Slovakien. De slänger skräp rakt framför sin bostad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lun%C3%ADk_IX