Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-03-31, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Var -80 talet s att de vrsta av de vrsta var fot-boxare? Svrt att tro det ven om det var lugnare d.
Vet inget om personerna men det br vl funnits riktiga kriminella och inte smbarnsligister ven p den tiden.

Klart det fanns andra kriminella men dom sktte sitt medan smbarnsligisterna roade sig med att hoppa folk p stan. Sjlvklart upplevdes dom som farligare.
Men ven bland smbarnsligisterna fanns det betydligt vrre p den tiden n Paolo och Taekwandokillarna. Bland skinheadsen fanns det en del riktigt strda individer som var riktigt farliga, t ex killen som sen blev jrnspettsmannen i keshov.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollontjusare
Fokuserad och fokuserad, jag har aldrig sttt p att liten slr stor ute p gatan nr det rr sig om vuxna mn som slss p liv och dd, det r min erfarenhet.

Vi snackar 175 cm och typ 65kg som droppade snubbe efter snubbe i kungsan, jag har svrt och svlja det bara.

Vidare har pastakndarens historia mnga hl, han sprang allts runt med axellngt tjejhr i kungsan och krde drop kick efter drop kick p snubbar utan att det bekrftats? utan att han gripits? Utan att han har en enda dom?
Jag har jvligt svrt och se att basebolligan bara skulle ltit honom hrja nr dom slog ihjl hemlsa, hade basebolligan ftt nys om en liten pizzabagare som levde rvare hade dom varit dr och slagit ihjl honom.

Jag skulle nog sga att Paolo var rtt normalstor p den tiden, mnga var inte s mycket lngre n honom och det var rtt ovanligt att folk var tjocka eller biffiga. Dom flesta killar p den tiden var typiskt tonrssmala.
Bland skinheadsen var mnga inte srskilt lnga heller, men dr var fler lite biffigare.

Baseballigan var lngt innan kungsantiden, dom var borta p den tiden. Och dom fokuserade mest p hemlsa och fyllon. Dom hade tvrtom rtt bra relationer med "riktiga" kriminella.
Och Paolo var knappast unik, fanns gott om "pizzabagare" som levde rvare p 80-talet.
Citera
2024-03-31, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Paolo var en bttre fighter, och han backade aldrig fr en fight. Sga vad man vill om honom men feg var han inte och han gav inte upp om han verkligen inte var tvungen. Liam var mer en kille som kunde gra snygga sparkar. Han var aldrig srskilt tuff p gatan.
Nr det kommer till kriminalitet s gjorde Paolo inte srskilt mycket frutom att slss p stan. Han hoppade dessutom av allt tidigt nr hans kompisar brjade beg grvre kriminalitet. Liam begick ngra rn men jag skulle inte sga att han var srskilt farlig fr det.
Ingen av dom styrde ngot, p tiden d Paolo hll p fanns det inget att styra och Liam hll sig mest p sin kant som de flesta gjorde p den tiden.

Hller helt och hllet med om Paolo att han var en bttre fighter som aldrig fegade ur!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in