Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-01, 01:28
  #1
Avstängd
Är väldigt nostalgisk de senaste dagarna. Är lite över 30 och tittar tillbaka på mitt liv. Ända tillbaka till dagis. Men speciellt tonåren och framåt. Minns exempelvis högstadiet, när man spelade fotboll på rasten, när jag knullade en storbystad klasskamrat. När jag cyklade till sjön med min bror och vi simmade. När jag åkte trimmad cross och bröt mot lagen. När jag ryckte in på värnplikt som jägarsoldat i Arvidsjaur. En väldigt speciell snubbe som jag träffade och vi var med varandra (ultrakonservativ snubbe med extremt traditionella värderingar och könsroller). När jag tog bågen. När vi åt fältransoner.

Vill inte vara för specifik eftersom jag inte vill outa mig men dessa är bara några av jättemånga minnen som dyker upp i huvudet och får mig att längta tillbaka som fan.

Vad gör man? Jag lever att jävligt bra liv just nu. Det är inte det. Utan jag bara blir väldigt nostalgisk.

Jag kan ju inte gå tillbaka i tiden, så vad gör man?
Citera
2024-04-01, 01:39
  #2
Medlem
kodapans avatar
Upplever du att det är ett problem? Alla längtar förstås till viss del tillbaka till goda minnen. Att vara nostalgisk över påskledigheten låter inte särskilt oroande. Du är väl uttråkad bara.

Ät en glass och tänk på något annat om det är jobbigt.
Citera
2024-04-01, 01:40
  #3
Medlem
Har du bra minnen och lever bra nu,så är väl allt bra. Sluta grubbla,inte många har som du.
Citera
2024-04-01, 01:44
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Upplever du att det är ett problem? Alla längtar förstås till viss del tillbaka till goda minnen. Att vara nostalgisk över påskledigheten låter inte särskilt oroande. Du är väl uttråkad bara.

Ät en glass och tänk på något annat om det är jobbigt.

Inte ett problem direkt utan bara jävligt tråkigt liksom. Jag mår ju jävligt bra idag. Har det jävligt bra finansiellt osv. Däremot så känns det som att jag har fått hål i hjärtat när jag tänker tillbaka.

Inte jobbigt direkt.

Glass?
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Har du bra minnen och lever bra nu,så är väl allt bra. Sluta grubbla,inte många har som du.
Vad menar du?
Citera
2024-04-01, 01:44
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Så fint med din pojkvän, trots att han var ultrakonservativ ❤️
Han är som en bror till mig. Vi tjänstgjorde tillsammans din tölp.
Citera
2024-04-01, 01:48
  #6
Avstängd
Det finns ingenting jag ser tillbaka på och längtar till. Brukar aldrig tänka på människor och sådant ur det förflutna heller direkt. Känner ingenting. Omkring 30 skrev jag en bok däremot och gick igenom mycket.

Det är som så att när man är tonåring är allt nytt. Det är ju bara det. Du kan skapa de bästa stunderna nu också.
Citera
2024-04-01, 01:52
  #7
Medlem
Kantarellgudens avatar
Det du beskriver är de bra minnena, men du har säkert dåliga minnen också, saker du helst inte vill behöva uppleva igen, varför tänker du inte även på dessa? Du kan inte tänka tillbaka på en förskönad version av verkligheten som den var.
Citera
2024-04-01, 01:57
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det finns ingenting jag ser tillbaka på och längtar till. Brukar aldrig tänka på människor och sådant ur det förflutna heller direkt. Känner ingenting. Omkring 30 skrev jag en bok däremot och gick igenom mycket.

Det är som så att när man är tonåring är allt nytt. Det är ju bara det. Du kan skapa de bästa stunderna nu också.
Vad pratar du ens om?
Citera
2024-04-01, 01:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Det du beskriver är de bra minnena, men du har säkert dåliga minnen också, saker du helst inte vill behöva uppleva igen, varför tänker du inte även på dessa? Du kan inte tänka tillbaka på en förskönad version av verkligheten som den var.
Den är väl inte förskönad direkt, eller vad menar du? Jag upplevde lite sämre grejer under dessa tider också, men det var ju inte i närheten av det bra.
Citera
2024-04-01, 01:59
  #10
Medlem
kodapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KARIIIIIIMMMMM
Glass?

Glass är kalla grejer som finns i frysen i de flesta livsmedelsbutiker och kiosker. Det är skitgott.

Är du säker på att du haft det så bra? Du vet ju inte vad glass är.
Citera
2024-04-01, 02:00
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KARIIIIIIMMMMM
Vad pratar du ens om?
Omkring 30 gick jag igenom mitt liv och skrev en bok kring tonåren och barndomen och en hel del var nostalgiskt. Lyssnade mycket på musiken från när man var liten och sådant. Därefter släppte jag det och gick vidare med livet.

Du kan ha roligt och skapa nya minnen idag istället om du vill.
Citera
2024-04-01, 02:01
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Omkring 30 gick jag igenom mitt liv och skrev en bok kring tonåren och barndomen och en hel del var nostalgiskt. Lyssnade mycket på musiken från när man var liten och sådant. Därefter släppte jag det och gick vidare med livet.
Hur gammal är du idag? Hur ser du på ditt liv idag och då? Jämför?

Varför är du så antinostalgisk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in