Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 14:55
  #49
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
på vilket sätt är det svammel? det stämmer ju det jag säger om du tar en co2 molekyl och sätter drn tillsammans med andra molekyler "vilka det nu skulle vara" så blir ju co2 molekylen endel av en annan molekyl och därmed försvinner som ett eget ämne
Att man blandar två olika gaser betyder inte att det sker kemiska reaktioner mellan dem.
Citera
2024-04-02, 14:56
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag lovar att jag kommer att erkänna att jag har fel när jag har det.



Vi har hela tiden pratat om vätgas. På vilket sätt är enskilda väteatomer relevanta då?

Det tror jag inte du kommer att göra för du blandar och ger lite då och då. du har svårt att möta mina arg.
Citera
2024-04-02, 14:57
  #51
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
har inte pratat om vätgas hela tiden. Pratatom co2 och inget annat, det är ni som blandar in andra element i diss. har bara tagit H som exp och inget annat
Det här var konversationen:



Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur menar du att vätgas beter sig annorlunda?
vätgasen är mkt lättare än syre, då H är den minsta atom i universum. och den better sig inte på samma sätt som en co2 atom (som är en blandning av 2 kol och en syre atom = koldioxid. väte är bara en H och den binder sig bara med visa typer av atomer t.ex syre
Citera
2024-04-02, 14:57
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Att man blandar två olika gaser betyder inte att det sker kemiska reaktioner mellan dem.

Det har jag hellre aldrig sagt, flera olika typer av gaser kan samanföras utan att det händr något
Citera
2024-04-02, 14:58
  #53
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Det har jag hellre aldrig sagt, flera olika typer av gaser kan samanföras utan att det händr något
Då är det relativt oklart vad du menar med

Citat:
Citat:
Du antar att koldioxid lägger sig på marken under luften, när sanningen är att det blandas upp med övriga gaser i luften.

ja det har jag fattat, men då är ju inte CO2 längre utan en annan molekyl där co2 ingår. Då är ju hela den vetenskapen inte korrekt då det inte är co2 som är problemet utan en mix där co2 är inkl i. så jgg har rätt co2 i sig själv är tyngre men inte i molekylen där co2 ingår i.
Citera
2024-04-02, 14:59
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det här var konversationen:

Ja det var tack vare att du började prata om andra saker som inte har med co2 att göra. Håll dig till tråden så blir det bra
Citera
2024-04-02, 15:01
  #55
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Ja det var tack vare att du började prata om andra saker som inte har med co2 att göra. Håll dig till tråden så blir det bra
Jag medger att jag hade fel när jag trodde att jag hade de pedagogiska skills som krävs för att få dig att förstå. Det finns nog ett komvux nära dig om du verkligen vill lära dig.
Citera
2024-04-02, 15:06
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag medger att jag hade fel när jag trodde att jag hade de pedagogiska skills som krävs för att få dig att förstå. Det finns nog ett komvux nära dig om du verkligen vill lära dig.

när det kommer till co2 säger vetenskapen åxå att den moleklen är tyngre än luft. så långt kan vi nog vara överen, sen som du påstår/skriver så tas co2 molekylen upp av andra gaser/molekyler och bildar ett annat element. och detta medför att b.la co2molekylen blir lättare än luft och på så sätt då kan stiga upp i atmosfären. (där den bryts ner efter ca 100 år) . Nu kommer vi fram till fakrumet att den blandade molekylen mellan co2 och den hemliga beundraren, vilka molekyler blir det då?
Citera
2024-04-02, 15:11
  #57
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
när det kommer till co2 säger vetenskapen åxå att den moleklen är tyngre än luft. så långt kan vi nog vara överen, sen som du påstår/skriver så tas co2 molekylen upp av andra gaser/molekyler och bildar ett annat element. och detta medför att b.la co2molekylen blir lättare än luft och på så sätt då kan stiga upp i atmosfären. (där den bryts ner efter ca 100 år) . Nu kommer vi fram till fakrumet att den blandade molekylen mellan co2 och den hemliga beundraren, vilka molekyler blir det då?
Du har helt rätt. Forskningen har helt fel.
Citera
2024-04-02, 15:12
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du har helt rätt. Forskningen har helt fel.

detta får du fra via google:'
Gasen är tyngre än luft och kan samlas i sänkta utrymmen och orsaka syrebrist. Fritt flytande vätska kondenseras för att bilda extremt kall torris. Sönderfaller över 2000°C .

Detta säger lite om vad som är vad , sen att blanda in andra element för att få rätt blir ju inte heller rätt.
Citera
2024-04-02, 15:13
  #59
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
detta får du fra via google:'
Gasen är tyngre än luft och kan samlas i sänkta utrymmen och orsaka syrebrist. Fritt flytande vätska kondenseras för att bilda extremt kall torris. Sönderfaller över 2000°C .
Ja, jag säger ju det. Du har haft helt rätt hela tiden och vetenskapen vet inte ett skit.
Citera
2024-04-02, 15:15
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
detta får du fra via google:'
Gasen är tyngre än luft och kan samlas i sänkta utrymmen och orsaka syrebrist. Fritt flytande vätska kondenseras för att bilda extremt kall torris. Sönderfaller över 2000°C .

Detta säger lite om vad som är vad , sen att blanda in andra element för att få rätt blir ju inte heller rätt.

och som jag sa tidigare så kan du inte axla mina arg för det krävs en betydligt högre skola än vad vi gått skulle jag tro
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback