Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-02, 21:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset/ Philemon Arthur and The Dung -
Om Ni Tycker Jag Undviker Er
https://youtu.be/2CAqub-lNwc?si=vsKUym0akF72FQq6

Anna Koka 5 gg Jag r vrd i Huset / Philemon Arthur & The Dung -
Jag Vill Va i Fred

https://youtu.be/M4i1Qud-s78?si=paSMjCqCHEPlNks8

"Det visar sig efter mnga r och visst tvivel. Brderna Mats och Rolf Svensson r Philemon Arthur & The Dung. Avsljandet skedde under konserten med Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset p Fasching lr 30 september 2023."

De verkar fortfarande hvda att det r dom brderna Mats och Rolf Svensson frn Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset som r Philemon Arthur & The Dung

Det tror vi inte p. Som tidigare nmnts s r det kanske inte helt otroligt att de dremot p ngot stt r bekanta med PAATD, eller kanske rent av slkt. Ngon form av musikalisk samarbete vid ngot tillflle gr kanske inte heller att utesluta.

Skrev tidigare att brderna Svensson frekommer i filmen "Orkestern utan ansikte", en film som "sker sanningen" bakom PAATD. Filmen r frn 2010, allts 12 r innan brderna Svensson officiellt kom med sin insinuering att de ev. r PAATD. Kan mhnda tolkas som en indikation p att det iaf ligger ngot bakom det hela.
Citera
2023-10-02, 22:02
Medlem
godajordgubbars avatar
Den obskyra, sknska proggruppen Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset terfrenades i fjol efter 47 r. I helgen gjorde de en bejublad spelning i Stockholm. Daniel och Katherine pratade med sngaren Rolf Svensson, som varken dementerade eller bekrftade om han och hans bror str bakom det hemliga och kultfrklarade bandet Philemon Arthur and the Dung, men antydde att det kanske skulle vara s....

https://sverigesradio.se/avsnitt/all...det-som-snalar
Citera
2023-10-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godajordgubbar
Den obskyra, sknska proggruppen Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset terfrenades i fjol efter 47 r. I helgen gjorde de en bejublad spelning i Stockholm. Daniel och Katherine pratade med sngaren Rolf Svensson, som varken dementerade eller bekrftade om han och hans bror str bakom det hemliga och kultfrklarade bandet Philemon Arthur and the Dung, men antydde att det kanske skulle vara s....

https://sverigesradio.se/avsnitt/all...det-som-snalar

Eftersom jag knner PAATD kan jag bara sga att Anna kokar 5 gg inte har nnting med dem att gra. De renommsnyltar rtt hrt och rider p den vgen medvetet, men det r fel brder.
Dessutom r de lite fr unga, och frn fel del av Skne.
De verkliga brorsorna vill inte synas, och det har inte med ngot annat att gra n att de r blyga.
Idag har folk svrt att frst det, nr s mnga vill synas och bli knda men dr skiljer sig de verkliga Phaatd frn mngden. Och de r fr vrigt inte inte ett dugg knda - vare sig som brorsor Wiehe eller Risken finns heller. Troligtvis kommer de ta sina hemliga identiteter med sig i graven.
Citera
2023-10-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenHolmes
Eftersom jag knner PAATD kan jag bara sga att Anna kokar 5 gg inte har nnting med dem att gra. De renommsnyltar rtt hrt och rider p den vgen medvetet, men det r fel brder.
Dessutom r de lite fr unga, och frn fel del av Skne.
De verkliga brorsorna vill inte synas, och det har inte med ngot annat att gra n att de r blyga.
Idag har folk svrt att frst det, nr s mnga vill synas och bli knda men dr skiljer sig de verkliga Phaatd frn mngden. Och de r fr vrigt inte inte ett dugg knda - vare sig som brorsor Wiehe eller Risken finns heller. Troligtvis kommer de ta sina hemliga identiteter med sig i graven.
Mrkligt hur vlknda dessa blyga och hemlighetsfulla herrar nd verkar vara hos flashbackfolket

Ett litet urval av andra:
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Jag VET vilka det r.
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
Jag vet vilka dom r
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kusiner. Inte brder.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag vet mycket vl vilka som gmmer sig bakom maskerna
Citera
2023-10-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynch
Mrkligt hur vlknda dessa blyga och hemlighetsfulla herrar nd verkar vara hos flashbackfolket

Jag vet inte alls vilka de r.
Citera
2023-10-15, 18:58
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Mnga mytomaner finns det.
Citera
2023-11-07, 21:36
Medlem
Citat:

Kan inte uttala mig om de andra hr men jag knner dem personligen och det r inte detta band.
Dessutom r det s att de r totalt ointresserade av uppmrksamhet, de r nrmast blyga
och skulle aldrig vare sig spela live eller insinuera att det r PAATD.
Anna kokar anvnder dem som PR-trick, rtt fnigt men det r vl deras chans att
bli omskrivna.
Citera
2023-11-10, 03:28
Medlem
Ofdrykkjas avatar
De tv brderna frn Anna Koka r INTE personerna bakom Philemon, och det vet jag frn jvligt skra kllor.

Sorry om jag slog snder ngons nsketnk om det det skulle vara dom, men tnk efter lite?
Philemon har alltid velat vara anonyma, varfr skulle dom "komma ut" nu helt pltsligt bara fr ett annat proggband gjorde en cover? Det handlar mer om PR frn Anna Kokas sida.
Citera
2023-11-12, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Sorry om jag slog snder ngons nsketnk om det det skulle vara dom, men tnk efter lite?
Philemon har alltid velat vara anonyma, varfr skulle dom "komma ut" nu helt pltsligt bara fr ett annat proggband gjorde en cover?
Det har vi ju tagit upp i trden. Efter ett helt liv som anonyma brjar de p gamla dagar filosofera ver att de varit Sveriges kultigaste kultband utan att f ngon officiell cred fr det. Samhllet och deras situation har ju frndrats ganska markant sedan de gjorde skivorna fr typ ett halvsekel sedan. Inte alls omjligt att de till slut vill f fram att: "Det VAR faktiskt vi som gjorde det hr!"

Sedan har vi ocks det MINST sagt mrkliga i att ngra som inte alls r PAATD skulle kliva fram och pst sig vara det! nnu konstigare att det isf r musikkollegor frn Skne! Borde vara rena rama helgernet i de kretsarna att ta t sig ran fr PAATD.
r det hela nt slags skmt i klassisk PAATD-anda d? Tja, kanske det. Men det mste nstan innebra att brderna Svensson knner PAATD riktigt vl och r med p att ta spekulationerna om att de verkligen r PAATD.
Citera
2024-04-02, 20:22
Medlem
Rebali179s avatar
Wikipedia verkar ven sp p myten om Anna Koka 5 gg Jag r Vrd i Huset
"Nr Magnus Uggla sjng in och gav ut In kommer Gsta p sitt coveralbum Allting som ni gr kan jag gra bttre frn 1987 ackrediteras lten till Mats Larsson.

Den 8 maj 2022 upptrdde bandet Anna Koka 5 gg jag r vrd i huset p Kulturkvarteret i Kristianstad, vilket var deras frsta upptrdande sedan 1975. Under konsertens gng lmnade samtliga bandmedlemmar scenen vid ett tillflle frutom brderna Rolf och Mats Svensson.
Rolf berttade historien om Philemon Arthur and the Dungs uppkomst och
de spelade sedan lten "Om ni tycker jag undviker er" frn Philemon Arthur and the Dung.
Spekulationer uppstod d om det var Rolf och Mats Svensson som var medlemmarna i Philemon Arthur and the Dung, i och med att de delade fdelser med bandmedlemmarna; 1950 respektive 1956
"
Citera
2024-04-02, 21:21
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Det handlar mer om PR frn Anna Kokas sida.

Det r vad jag tnkt ocks. Dom ville bara jvlas lite.
Citera
2024-04-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det r vad jag tnkt ocks. Dom ville bara jvlas lite.
Frstr inte riktigt vad pongen skulle vara med att verhuvudtaget sga A nr man absolut inte vill sga B, om det inte bara r just ett PR-trick fr att vcka uppmrksamhet kring ett band som nstan ingen hade hrt talas om fre maj 2022.

Blddrade igenom boken 99 proggplattor av Bengt Eriksson/Mia Gerdin/Stefan Wermelin p biblioteket och dr platsade Anna Koka 5 gg's LP uppenbarligen inte. Frfattarna fr anses vara konnssrer inom omrdet, men antingen har de heller aldrig hrt talas om Anna Koka 5 gg eller s ansg de att deras LP inte var tillrckligt intressant fr att platsa i boken (dr PAATD's LP naturligtvis har sin givna plats).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in