2024-04-03, 15:07
Medlem
graFFes avatar
Sigge har byggt upp ett förtroende under decennier. Han har återkommande kunder runt om i Europa. En del anländer med helikopter och kör direkt hem med nya bilen.

Så gått som samtliga bilar som saluförs har gemene Svensson inte råd med.
Citera
2024-04-03, 17:05
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Sigge har byggt upp ett förtroende under decennier. Han har återkommande kunder runt om i Europa. En del anländer med helikopter och kör direkt hem med nya bilen.

Så gått som samtliga bilar som saluförs har gemene Svensson inte råd med.

Heter ägaren "Sigge"?
Sigge som i Zigenare, eller vadå?
Citera
2024-04-03, 17:40
Medlem
5549s avatar
Syrianer måste väl vara inblandade här, antingen som ägare i bolaget eller som den största kundkretsen? Syrianer älskar stereotypiska statussymboler som exempelvis klockor och bilar.

Vem är denna "Sigge"?
Citera
2024-04-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Syrianer måste väl vara inblandade här, antingen som ägare i bolaget eller som den största kundkretsen? Syrianer älskar stereotypiska statussymboler som exempelvis klockor och bilar.

Vem är denna "Sigge"?

Sigge är jugge, heter Sejad egentligen. Men är väl hans smeknamn, även om det är lite konstigt då juggar inte direkt brukar gilla zigenare och nog knappast skulle vilja bli förknippad med en. Norrköping kryllar av syrianer och många glider runt i fina bilar. Så de är nog en del av kundkretsen.
Citera
2024-04-03, 17:56
Medlem
Kalle81s avatar
Det man kan tänka sig är att det är ett bra sätt att tvätta pengar för kunder. Men jag vet inte men det kan vara så

Om vi ska hitta något. Eller gör det bättre själv, svensk avundsjuka
Citera
2024-04-03, 18:26
Medlem
Deras anläggning i Hbg är det snyggaste och fräschaste jag sett gällande designen, ser ut som ett riktigt glaspalats och har kostat multum att bygga . Porsche Center som ligger sidan om ser ut som en lumpbod i jämförelse!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-04-03 kl. 18:29.
Citera
2024-04-03, 18:28
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Heter ägaren "Sigge"?
Sigge som i Zigenare, eller vadå?

Sejad, bra kille.

https://www.dagensps.se/motor/svensk...-i-helikopter/

Pratar flytande svenska för övrigt för er som undrar.
Citera
2024-04-03, 18:33
Medlem
graFFes avatar
Här berättar han storyn:

https://youtu.be/NbtjvRM2LcY?si=38_Bg_a_wzZnonKZ
Citera
2024-04-03, 18:57
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Deras anläggning i Hbg är det snyggaste och fräschaste jag sett gällande designen, ser ut som ett riktigt glaspalats och har kostat multum att bygga . Porsche Center som ligger sidan om ser ut som en lumpbod i jämförelse!
Mhm. Som sagt, syrianer gillar det ståtliga och pråliga. Bara utsida men resten är scam,
Hur kan en ensam jugge byggt upp detta?
Citera
2024-04-03, 19:01
Vad jag hört får man hyfsat betalt i inbyte för en bil man köpt där tidigare när man köper en ny bil plus att det ska vara mycket enkelt och smidig affär. Så behåller man kunder.
Citera
2024-04-03, 19:05
Medlem
Jag har gjort affär med Platinum Cars. Allt gick smidigt och blev mycket väl bemött även om jag var lite småbakis och glömt stänga gylfen . Inget konstigt med bilhandlare som Platinum Cars i länder som har fler miljonärer än Sverige. Har besökt ett flertal i Tyskland.
Citera
2024-04-03, 20:31
Medlem
Va väl den firman som lånade ut gröna bilar till kriminella i början på bolagets karriär eller nått sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in