2024-04-03, 20:54
Medlem
En del rejält fotbollsintresserade som inte hejar på IFK Norrköping kan känna visst motstånd då de stöttar den klubben så mycket att den gamla VM-arenan f n heter Platinum Cars Arena.....men kunde varit värre som någon sorts kriminellt bär.

https://ifknorrkoping.se/om-ifk/platinumcars-arena/
Citera
2024-04-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de-va-Irfan
Jag har köpt, vad som lär vara, en av de billigaste bilarna på Platinum Cars. En vanlig jävla Toyota för typ 100 papp

Försäljaren förstod inte riktigt varför de sålde bilarna (de hade typ 10 st) då han sa att de inte tjänade några pengar på de bilarna. Men att Sigge gjorde det som en tjänst åt något Leasingföretag eller dylikt.

Men bara positiva saker att säga om köpet. Verkstaden fixade några smågrejer utan kostnad och försäljaren var schysst och insisterade på att hämta mig inne i Norrköping trots att han antagligen knappt tjänade något på affären.

Företaget har ganska gott rykte i Norrköping skulle jag säga (speciellt nu när de sponsrar Peking vilket de tidigare fått lite kritik för att inte göra). Finns betydligt mer shady bilhandlare där kan man säga.. Om jag inte minst fel så var storyn att Sigge hade vunnit en del på Triss och därför kunde starta företaget. Men han har onekligen jobbat hårt efter det.

Gott rykte var väl lite väl att ta i...
Senast redigerad av petter_g 2024-04-03 kl. 21:23.
Citera
2024-04-03, 21:17
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Tycker att båda anläggningarna är väldigt mycket blingbling, framförallt den i Helsingborg.. Och angående byggnaden i Helsingborg så har jag hört siffror att den kostade 700 miljoner + att bygga. Hur fasen har man råd att driva två stora anläggningar och nu en tredje?!
Citera
2024-04-03, 21:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Tycker att båda anläggningarna är väldigt mycket blingbling, framförallt den i Helsingborg.. Och angående byggnaden i Helsingborg så har jag hört siffror att den kostade 700 miljoner + att bygga. Hur fasen har man råd att driva två stora anläggningar och nu en tredje?!

Du tror inte banken som finansierar bygget inte fått se underlag rörande verksamheten innan de godkände lånet?

Hahaha… vilka pappskallar det finns… endast blint blattehat som driver
Citera
2024-04-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Va väl den firman som lånade ut gröna bilar till kriminella i början på bolagets karriär eller nått sånt
Källa på det?
Citera
2024-04-03, 22:08
Medlem
Det är ganska tragikomiskt hur majoriteten som skrivit i tråden inte fattar att folk som köper bilar i prisklasserna Platinumcars nischat sig in på är dom som inte känner av lågkonjukturer som gemene svennebanan gör.

Alla ni som snackar om att det är endast blattar som köper dessa bilar visar bara hur jävla insnöade ni är i ert invandrarhat och hur lite ni vet om hur världen därute faktiskt fungerar. Dom som följt resan vet att var och varannan bild som läggs upp där köpare får stå med "Sålda"-skyltar är vita som snö och en hel del av Sveriges kändis- och sportelit är återkommande kunder.

Just Flashback, once again, being Flashback!
Citera
2024-04-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Det är ganska tragikomiskt hur majoriteten som skrivit i tråden inte fattar att folk som köper bilar i prisklasserna Platinumcars nischat sig in på är dom som inte känner av lågkonjukturer som gemene svennebanan gör.

Alla ni som snackar om att det är endast blattar som köper dessa bilar visar bara hur jävla insnöade ni är i ert invandrarhat och hur lite ni vet om hur världen därute faktiskt fungerar. Dom som följt resan vet att var och varannan bild som läggs upp där köpare får stå med "Sålda"-skyltar är vita som snö och en hel del av Sveriges kändis- och sportelit är återkommande kunder.

Ja, folk är bra dumma i huvudet.

Driver flera bolag och både jag och mina kompanjoner har handlat på PC. Det är dyrt men servicen är fenomenal, även när något krånglar.
Har bara gott att säga om dem.

Det många skribenter heller inte förstår är att majoriteten av bilarna köps av företag.
Köper jag en halvdyr bil som tex en panamera för 1,6 så kan jag sälja den efter ett år för 1,4.
Köper jag istället en V90 för 800k kanske jag kan sälja den efter ett år för 700k i bästa fall.
Skillnaden i reellt värde är alltså 100k vilket motsvarar typ 20k netto på ett år.
Det är en förlust som jag kan leva med.
Citera
2024-04-04, 00:29
Medlem
Citat:

Hur menar du att det bottnar i hat att säga att blattar köper dyra bilar? Det är ju lite av blattars signum att vilja flasha med precis allting; bilar, solglasögon, skor, mobiltelefon, kläder. Gärna med stora loggor så att det inte går någon omärkt förbi att det mycket riktigt är glasögon från PRADA.

Vad många svenskar som inte har någon insyn i blattarnas värld verkar missa är att de älskar att posera framför bilar (egna och andras) för att sedan lägga upp på Facebook och sända signaler till familjen i sitt hemland att "de lyckats". Allt från libaneser, kosovoalbaner och iranier beter sig så. I en svensks ögon så är det här beteende rätt så tacky.
Citera
2024-04-04, 00:56
Medlem
Citat:

Det är väl mest medelklassen/akademikerna som håller på så där. Det brukar låta likadant när vi wt gör eller köper något vi tycker är kul.

Lite tråkigt att man inte kan vara lite mer storsint och generös. Dom flesta skulle ju kunna sälja av sina hus och brfer och köpa en likadan bil så egentligen är det ju bara en fråga om prioriteringar och vad man tycker är kul och det är ju inget att bråka om.

Citat:

Fast här undrar jag om du inte är lite fel ute. Det här segmentet brukar ju vara ett av dom första att få stryka på foten. Hur tänker du där? Den stora andelen kunder är väl inte ex hockeyspelare eller välfärdsmiljardärer?
Citera
2024-04-04, 01:06
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Smidigaste och bästa bilhandlare jag varit med om. Fick även riktigt bra betalt för min första bil som jag köpte av Sigge när jag bytte upp mig efter drygt 2 år. Ned andra toppbetyg till PC.
Citera
2024-04-04, 01:35
Medlem
Har man mycket pengar eller företag med stabilt cashflow och där det kan finnas fördelar i att visa en framgångsrik image så har ju företaget i alla fall ett fint utbud. Antar att man även kan fixa fram lite mer speciella bilar om man har såna behov.
Och det finns ju en kundkrets med mycket pengar och dessa brukar ju gilla att manifestera det genom exempelvis bilar.
Så business-mässigt är det inte ologiskt.

Sen kan man säkert misstänka att det sker en och annan kontantaffär med tveksamma pengar och det är väl lite aja baja, men så är det ju i många företag.
Låt vara att här blir det kanske mer pengar i en enskild affär.

Men som helhet, hur mycket svarta pengar tror ni inte rullas in hos typ Ica varje år? Och det kan ju inte riktigt kontrolleras.
Citera
2024-04-04, 03:22
Medlem
DonLatinos avatar
Det är känt sedan länge att Sigge vann på triss/lotto i yngre dagar och det var det som finansierade uppstarten till Platinum Cars och vad det nu är idag. Nej, han är inte syrian som någon påstod tidigare i tråden.
Nej, han bedriver med störst sannolikhet inte kriminell verksamhet. Fyfan vad efterblivna folk är. Svenska avundsjukan glänser och jag älskar att se det för ni kan inte göra ett skit De har en hel del kunder från utlandet vilket är nämnvärt. Tror ni på fullaste allvar de har utbudet de har för att en vanlig svensson ska köpa deras bilar? Helvete vad trögt folk det finns!

Anledningen till varför majoriteten av de som jobbar på PC är utav utländsk härkomst är eftersom att Sigge många gånger sagt att han vill ge laglydiga blattar en chans till framgång och karriärutveckling. Ni kan ju se för er själva och göra lite research (det som Flashback suger på) och kolla upp säljarnas LinkedIn och se vart de arbetat tidigare. Många från Mercedes Malmö och annat med proven track-record av sälj.

Vad insnöade ni är på ert blattehat. Vad sägs om att hoppa till tråden om Leif Karlsson som nu står med kalla fötter i väntan på åtal? Nä just det, finns inte så mycket att bita på där eftersom att han är en svensk döende gubbe.
Senast redigerad av DonLatino 2024-04-04 kl. 03:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in