Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-06, 19:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag tror att även om vi hittar en utomjording hade folk visserligen lagt märke till det men inte brytt sig nämnvärt och fortsatt sina liv som vanligt. Vissa skulle nog inte tycka det var en så stor grej som många kanske tror.
Att det finns utomjordingar hade inte berört mig alls - men om de kan ta sig hit borde det innebära att vi kan lära av dem och ta oss till andra stjärnsystem - det vore ju helt enormt.
Sen allt svammel om religioner som skulle omkullkastas etc - so what? Det är ju petitesser i sammanhanget.
Citera
2024-04-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Varenda person i världen går runt med en kamera dygnet runt. Att inget. Noll. Inte en enda video eller foto kunnat verifierats som äkta någonsin är bevis log för mig.
Även om hela mitt sinne är övertygat om att det finns liv i andra delar av universum och även om jag otroligt gärna vill uppleva kontakt med dem under min livstid, så har du rätt. Sannolikheten för besök är låg, innan det finns ett enda bekräftat bevis.
Citera
2024-04-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att det finns utomjordingar hade inte berört mig alls - men om de kan ta sig hit borde det innebära att vi kan lära av dem och ta oss till andra stjärnsystem - det vore ju helt enormt.
Sen allt svammel om religioner som skulle omkullkastas etc - so what? Det är ju petitesser i sammanhanget.
Precis så är det!

Att religioner omkullkastas vore dessutom bara positivt, men det kommer aldrig att hända eftersom religiösa helt enkelt är idioter. De styrs av samma logiska tänkande som antivaxxare och andra konspirationsteoretiker, dvs att de försöker alltid inkorporera verkligheten med det de redan VET är sanning. Stämmer inte verkligheten, så kommer tolkningen av verkligheten i deras ögon att förändras.
Citera
2024-04-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Så småningom kommer allt att uppdagas, förevisas, obduceras och bevisas, till allmän beskådan, på ett eller flera laboratorium eller något museum.
Frågan är bara när.
Vad tror du?

Om det nu finns varför är det inte bevisat än ?
Citera
2024-04-06, 23:08
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction

Vad tror du?
Jag tror det när jag ser det.

Vad som visats senast är lika trovärdigt som det som visades på slutet av 1950-talet. Om ens så.
Citera
2024-04-07, 06:16
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Var inte så säker på det.

Många kristna tror på "aliens" men enligt dem så är dessa aliens i själva verket nefilim, avkomma från de fallna änglarna som tog människans döttrar som fruar.

Många kristna tror att aliens som påstår sig vara från andra planeter bara bedrar och egentligen har de alltid funnits här på jorden sedan änglarna föll.

Kristna kan vinkla precis vad som helst så att det passar deras perspektiv med bibeln och andra skrifter som grund.
Citera
2024-04-07, 06:30
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Det har du säkert - men du kan ju inte bevisa dem eftersom du inte har hittat något att visa upp. Men om du hittade t.ex en fångad, avsvimmad eller död tomte så är jag rätt säker på att du inte skulle lägga den i en låda i garaget och glömma bort den - du skulle visa upp den för att bevisa deras existens (och sannolikt bli både berömd och lite rikare på kuppen).
Jag skulle såklart lämna in en fångad, avsvimmad eller död tomte till antingen polisen eller ett sjukhus. Alternativt försöka att kommunicera med den fångade, vilket kanske redan har skett. Allt annat vore omoraliskt.
Poängen är att inte heller någon annan kan bevisa dylika möten.
Emellertid går det att bli såväl berömd som rik på kuppen (sic!).
Citera
2024-04-07, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad är du tänker dig ska bevisas med UFO?
Kanske lögnen. Vad tror du själv?
Citera
2024-04-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Ja jag är helt med dig. Gissar att det blir ungefär samtidigt som grisarna börja flyga....
Menar du omkring år 2030, när grisar av den mänskliga blicken svårligen kommer att låta sig åt-/särskiljas från människor eller flygande subjekt/objekt? Bildligen givetvis.
Citera
2024-04-07, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Bra svar. Det har du faktiskt rätt i.
Gröten är underskattad som kommunikationsmedel och för att lossa tungor.
Citera
2024-04-07, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
UFO Sverige är den mest seriösa UFO-föreningen i världen.
Enligt vem?
Citera
2024-04-07, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag tror det när jag ser det.

Vad som visats senast är lika trovärdigt som det som visades på slutet av 1950-talet. Om ens så.
Varför tänker jag på en viss Skalman nu, sköldpaddan som menade sig bara tro på det han visste? Eller vet förresten, eftersom han är mer eller mindre odödlig, tack vare sin skapare Rune.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in