Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-13, 08:59
  #121
Medlem
Är detta möjligtvis rekord för svensk vintersport i TV med en direktsänd tävling så sent som i mitten av April? Förra året hade Janteloppet inte Pro Tour-status utan bara Challenger och TV-sändes således inte i SVT, tror inte NRK sände heller? Om det kanske fanns en websändning.

Stark kontrast mellan årstiderna i TV'n blir det, skidor i Norge i ena halvan av bilden, triathlon från Singapore i andra(med svenska Anna Bergsten).

Med tanke på hur sällan man får se direktsänd sport från Isländska naturen(har svårt att minnas något annat än dom där 4x4-tävlingarna som kördes upp mot vulkanernas baser förr, körs sånt fortfarande?) hade man verkligen önskat att det fanns TV-sändning även från nästa helgs Challenger-lopp i Isafjordur, eller att det fanns riktig TV-produktion från dom sista skidalpinism-tävlingarna(är en tävling nästa helg som jag hoppas sänds på Olympic Channel). Krockar ju inte precis med världscupen eller alpint/skidskytte, så borde gå att få mycket TV-tittare på dom här sista tävlingarna.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-04-13 kl. 09:08.
Citera
2024-04-13, 12:07
  #122
Medlem
Ezzelinos avatar
Fint lopp som Petter Northug ordnat, en riktigt krävande kraftmätning, hårdare än Vasaloppet. Och Torleif Syrstad är tveklöst årets man när det gäller niomilalånglopp. Men Aker Dählie måste få en helt annan kvalitet på vallningen till nästa säsong, rätt tröstlöst för Max Novak att tvingas slita så i nästan alla lopp den här säsongen.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2024-04-13 kl. 12:11.
Citera
2024-04-13, 15:32
  #123
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fint lopp som Petter Northug ordnat, en riktigt krävande kraftmätning, hårdare än Vasaloppet. Och Torleif Syrstad är tveklöst årets man när det gäller niomilalånglopp. Men Aker Dählie måste få en helt annan kvalitet på vallningen till nästa säsong, rätt tröstlöst för Max Novak att tvingas slita så i nästan alla lopp den här säsongen.

Han kanske funderar på att byta team till nästa säsong om de inte lyckas byta vallaansvarig?
Citera
2024-04-13, 16:00
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fint lopp som Petter Northug ordnat, en riktigt krävande kraftmätning, hårdare än Vasaloppet. Och Torleif Syrstad är tveklöst årets man när det gäller niomilalånglopp. Men Aker Dählie måste få en helt annan kvalitet på vallningen till nästa säsong, rätt tröstlöst för Max Novak att tvingas slita så i nästan alla lopp den här säsongen.


Tråkigt lopp med varvbana och öppen terräng, ingen variation, det ser likadant ut överallt
Citera
2024-04-13, 18:54
  #125
Medlem
Tydligen vallachef Myhlback som varit ute och vinglat i spåret.
Citera
2024-04-13, 19:12
  #126
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Tydligen vallachef Myhlback som varit ute och vinglat i spåret.

Vallar han Max Novaks skidor?
Citera
2024-04-13, 23:51
  #127
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han kanske funderar på att byta team till nästa säsong om de inte lyckas byta vallaansvarig?

Tror inte jag då han har topp tre betalt i hela cirkusen, mycket mer än Emil t.ex.
Är väl mer att han studerar till tandläkare på heltid och jag är grymt imponerad att han presterar som han gör i vinter, trots dåliga skidor.
Men vi får se ...
Citera
2024-04-14, 00:38
  #128
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Tror inte jag då han har topp tre betalt i hela cirkusen, mycket mer än Emil t.ex.
Är väl mer att han studerar till tandläkare på heltid och jag är grymt imponerad att han presterar som han gör i vinter, trots dåliga skidor.
Men vi får se ...

Jaha, du har koll på lönelistorna. Vad har de bästa för ersättning?
Citera
2024-04-14, 01:08
  #129
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaha, du har koll på lönelistorna. Vad har de bästa för ersättning?

Ja jag har koll
Citera
2024-04-14, 09:09
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Ja jag har koll

Hur mycket tjänar de?
Citera
2024-04-14, 09:12
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Tydligen vallachef Myhlback som varit ute och vinglat i spåret.

Jasså? Går det att se på bilderna eller hur vet du det? Det kan ju stämma såklart, han nämnde väl något om att det var obegripligt med så mycket erfarenhet.
Citera
2024-04-14, 11:19
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jasså? Går det att se på bilderna eller hur vet du det? Det kan ju stämma såklart, han nämnde väl något om att det var obegripligt med så mycket erfarenhet.
Du kan lese om det her.

Ifølge Novak var det Lager157-smører Petter Myhlback, tidligere smøresjef for det svenske landslaget, som forårsaket ulykken på andrerunden.

Uhellet oppsto i langesonen der drikke utleveres underveis i rennet.

– Har sagt beklager til Max
Overfor NRK forteller Myhlback at de to har skværet opp etter rennet.

https://www.nrk.no/sport/svensk-prof...sok-1.16842906
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback