Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 06:20
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Just det! Så var det ja. Tack

17:e plats tydligen.
https://www.olympedia.org/athletes/69852

Haha, känner mig lite korkad nu. Har inte fattat från nu att "Peter" är efternamnet, mörtens familjenamn.

Så det är väl eg. B. P-Å. snarare än B-P. Å. som är mörtbertpeters namn om man ska va noga.
Här är en annan Peter, en sann glädjespridare, med relaterat utseende, fast inte tysk.
Vet dock inte om det är hans efternamn. Kanske är båda hans namn inspirerade av Nya Testamentet.
Citera
2024-04-07, 08:47
Medlem
Citat:
"Beslaget ska bestå" det där missade jag helt när jag läste domen första gången. Det är ju lite spännande ändå. Då kan ju den där trötta advokaten faktiskt kräva analys vid överklagan....

...Han ska bara orka ta på sig ordentliga stövlar innan han klafsar ut i gråzonslera. Tveksamt va?

Det är väl standard att beslaget består i det där läget, alternativet är välmatt det hävs och det vore dumt..
Citera
2024-04-07, 13:05
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Det är väl standard att beslaget består i det där läget, alternativet är välmatt det hävs och det vore dumt..

Jo utrustningen är väl inga konstigheter. Tänkte mer på dödsknarket. Man får väl hoppas att det var ordentligt torkat innan dom buntade ihop det på någon hylla. Lär ju inte lukta sommaräng i beslagslagret direkt om det ligger och ruttnar. Fast de kanske bara tar några stickprov och fryser in? Vet inte riktigt hur det funkar.
Citera
2024-04-08, 10:21
Medlem
Citat:
Pga försöker sluta röka och är en allmän pest för min omgivning för tillfället, så har jag spenderat det senaste halva dygnet i gästrummet och tagit ett sk. "omtag" med tråden.

Hittade det här tidigt i tråden. Känns ju lite osannolikt att vederbörande både var med vid olyckan och vid något annat tillfälle när BPÅ föreläste. Är det bara trolleri? Åker man buss ofta med samma linje i glesbygd så stöter man väl iofs rätt ofta på samma uppsättning karaktärer. Hade varit kul och se materialet, om det finns.

EHXTRHAMATHERIAHHL MINA VÄNNER! MMMMhhh.

Är på s. 135 nu, men det börjar bli segt. En sak jag funderat på genom all tangentbords spaning folk sysselsatt sig med. Var det någon som rotade något i BPÅs förflutna i DDR? Mer än att hans pappa var STASI och farfar(?) var med i OS och kastade någon skit som inte ledde till någon pallplats på 60-talet.

Jag ser noll nöje i eller har någon annan drift till att hitta på saker på fb. Jag själv ser det som en kosmisk slump men nu när du lägger upp det såhär är det rätt mystiskt hur händelseförloppet: Min unge träffar gubben, jag hittar denna tråd och jag uppmärksammar dottern på en buss som jag och lämnar ca 1 km innan den krockar faller på plats som ett litet pussel. Men skumma saker händer ibland och tro vad du vill.
Citera
2024-04-08, 16:47
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Jag ser noll nöje i eller har någon annan drift till att hitta på saker på fb. Jag själv ser det som en kosmisk slump men nu när du lägger upp det såhär är det rätt mystiskt hur händelseförloppet: Min unge träffar gubben, jag hittar denna tråd och jag uppmärksammar dottern på en buss som jag och lämnar ca 1 km innan den krockar faller på plats som ett litet pussel. Men skumma saker händer ibland och tro vad du vill.

Haha, fan va sjukt. Ja, man får väl akta sig lite för och titta allt för djupt i det där med synkronisitet och attraktionslagen eller vad det heter. Rätt vad det är sitter man i den där "the secret"-psykosen.

(Ska nog lägga en lapp till tomten till vintern. "Ein wriken total defunkt DDR-deutsche unt ein Erdinger Weißbier bitte" så kanske han är ute till våren!)
Senast redigerad av Cybergubben426 2024-04-08 kl. 16:53.
Citera
2024-04-09, 13:06
Medlem
Citat:
Jo utrustningen är väl inga konstigheter. Tänkte mer på dödsknarket. Man får väl hoppas att det var ordentligt torkat innan dom buntade ihop det på någon hylla. Lär ju inte lukta sommaräng i beslagslagret direkt om det ligger och ruttnar. Fast de kanske bara tar några stickprov och fryser in? Vet inte riktigt hur det funkar.

Det ligger nog bara kvar på hyllorna innan det eldas upp, men man måste vänta på att domstolarna är klart med sitt.
Citera
2024-04-09, 14:56
Medlem
Var det den 12 april som Hovrätten skulle fortsätta med överklagandet?
Citera
2024-04-14, 11:02
Medlem
Ingen uppdatering ännu? Ingen som vet hur rättegången gick?
Citera
2024-04-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maffewendin
Ingen uppdatering ännu? Ingen som vet hur rättegången gick?

Jag känner på mig att ”Violinisten” kommer att ge besked nästa vecka.
Citera
2024-04-15, 13:37
Medlem
BÅ kvarstannar i häkte, en RPU är beslutad, förhandlingen fortsätter i hovrätten 17 maj.

Beslutet:

https://gofile.io/d/jctDFM
Citera
2024-04-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
BÅ kvarstannar i häkte, en RPU är beslutad, förhandlingen fortsätter i hovrätten 17 maj.

Beslutet:

Tackar! Du är suverän!

Undrar om §7-intyget kommer att bli offentligt?
Senast redigerad av LezFear 2024-04-15 kl. 17:48.
Citera
2024-04-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten

Beslutet:

Toppen! Tackar och bockar.

Tror man att det är sista förhandlingstillfället den 17e maj?
Senast redigerad av maffewendin 2024-04-15 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in