Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 13:33
Medlem
Broadfields avatar
Skulle ju kunna vara så att de tas ur tjänst för att kunna bistå mordutredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Någon form av dokument eller brev. Eller fann sina pinaler packade, inomhus eller utomhus. Tvivlar på att de hittat en eventuell älskare/älskarinna i garderoben. Fy fan, stackars barn och eventuell oskyldig förälder.
Absolut ett brev, men är det klarlagt hos vem detta skedde, hos mamman eller pappan?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodertalje151
Lägg ner snacket med att det är syrianer, era rasister ni skämmer ut er själva så pinsamma.

Mannen är från Egypten och frun är från Thailand ( nåt håll därifrån ).

Jag tror att frugan försökte döda barnen och mannen med hjälp av någon annan ( det var tre vuxna i huset ).

Eller så

Så har mannen och frun bestämt sig att döda barnen och bli av med kropparna, och börjat processen med att kappa deras kroppar i delar.
Sen när verkligheten kom ikapp så försökte mannen döda sig själv.

Som jag sa tidigare som familj kunde man inte höra deras röst, dem var jätte blyga av sig, mannen vågade inte ens se någon i ögonen. Dem var lowkey och dem hade lugna barn. Deras barn var aldrig ute och lekte med mera.

Pappan och mamman hade bra jobb, barnen gick på en bra skola.

Men ett år sen började mannen bete sig konstigt med att ha peruk, sminka sig och gå runt med klackar och klänningar med mera
"Deras barn var aldrig ute och lekte med mera."
Låter jäkligt oroande, låste de in barnen?
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nej jag reagera på samma,visst kan upptäckten av 2 barn som är döda få en må dåligt.
Men då e det helt fel jobb man gör

Läs lite tillbaka så förstår ni varför personalen i detta läge byts ut. Hur tycker ni att jobbannonser ska se ut? ” ambulanssjuksköterskor sökes. Det är bra om du har utbildning men om du är psykopat eller utan någon som helst empati så är det meriterande”. Uppskatta istället att de har känslor när de har ett så otroligt viktig jobb där omhändertagande och empati är ett stort plus!!
Citera
2024-04-24, 13:34
Medlem
Jag har inte hunnit läsa tråden. Är det en utländsk familj?
Citera
Medlem
Var det inte gubbe som lät sina barn brinna inne pga av en vårdnadstvist?
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Absolut ett brev, men är det klarlagt hos vem detta skedde, hos mamman eller pappan?

Som jag förstått det bodde båda föräldrarna och barnen tillsammans.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Då har jag svårt att förstå varför personalen sattes ur tjänst. Har själv jobbat inom akutvården. Kansle blivit annorlunda nu. Ett dött men utåt sett oskadat barn är inte värre än en vuxen död som som är i flera delar… och ja, jag har barn själv.

Jag tror att proceduren är sådan att man gör debriefing med arbetsledare och en standard fråga är om man mår ok och kan fortsätta att köra. Säger man nej då blir man hemskickad.

Personen kan må dåligt eller så hade man mycket att göra hemma och ville gärna få ledigt en dag eller
två. Jag har erfarenhet Falck.
Citera
2024-04-24, 13:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broadfield
Skulle ju kunna vara så att de tas ur tjänst för att kunna bistå mordutredningen.

Det är också en klok tanke. De har ju sett lika mycket, om inte mer än polisen.
Citera
2024-04-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Som jag förstått det bodde båda föräldrarna och barnen tillsammans.
Ok, jag förstår.
det var någon uppgift i början där det florerade en pojvänn till mamman, därav min fråga.
Citera
2024-04-24, 13:41
Medlem
Detta är något som legat och grott i GM under lång tid antagligen, tror inte detta skett spontant. Den ena partnern kan ha misshandlat den andra under längre tid psykiskt och det har mynnat ut i barn mord. I tidigare liknande fall har det uteslutet handlat om att skada den andra föräldern på värsta tänkbara sätt.

Fy fan vilken dålig kvalitet det blivit av Flashback. Det enda man kan utläsa av denna tråden är diskussioner kring etnicitet och huruvida kvinnor får eller inte får cykla i muslimska länder haha.

Man orkar inte scrolla i trådar längre, det är ständigt krig mellan höger/vänster politiker.

Det finns faktiskt en forum del på Flashback där ni kan diskutera dessa frågor.

Samhälle:
- Politik / inrikes eller utrikes.
- Politik / Invandring och Integration.
Gör en ny tråd i någon av dessa delforum och diskutera hur mycket ni vill.
Citera
2024-04-24, 13:41
Medlem
Då är det bara att vänta på den klassiska "orosanmälningar gjordes på barnen men socialtjänsten missade"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in