Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Kan någon förklara för mig hur pappan skulle skada sig själv med livshotande skador? För mig är det osannolikt att ta död på sig själv med flera stickskador utan att få ont

Ikeamördaren stack väl sig själv så pass att det blev livshotande skador?
Citera
2024-04-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så dom mördar pga en vårdnadstvist? Varför? De är väl ingen anledning.. Eller är dom så kränkta att ska inte jag få ha barnen så ska ingen va dom? Jävla luffare till föräldrar

Har ju hänt förut
Citera
2024-04-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Håller med.
Speciellt med tanke på att deras definition av ”halvtransa” är att han går i ”klackar och något feminina kläder”.
Det är inte per definition transa.
Och ”klackar” finns i många varianter även för män.
Flashback är så jäkla homofobiskt och rasistiskt - alltid.
Så de där bitarna tänker jag inte heller ge något för.
Inte heller spelar det någon som helst roll i sammanhanget.

Det spelar roll i om detta är ett hedersmord eller inte, vilket det inte verkar vara då pappans förnamn är av kristet ursprung och är han dessutom transvestit så är ett hedersmord uteslutet.
Citera
2024-04-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Men är det verkligen bekräftat att det fanns tre vuxna i huset?? Det har diskuterats fram och tillbaka hela dan, men har ännu inte sett något bekräftat.

Det stod i nyheterna i början i alla fall, men som någon annan skrev här kan den tredje ju iof ha varit en granne…
Citera
2024-04-24, 20:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efrgthyj
För att jag läst hela tråden och därför kunnat se en röd tråd från starten av tråden i hur personer som direkt sa vilka personer det rörde sig om, och länkat en video på mamman, också kommit med annan info som därav högst troligt också är sann.

Absolut inget i tråden pekar mot att pappan skulle ha försökt genomföra en könsstympning på barnen.

Det har även nämnts flertalet gånger att pappan var avvikande från det heteronormativa vilket absolut inte pekar mot någon form av fundamentalistisk muslimsk tro.

Det har även nämnts att bägge föräldrarna skulle ha varit kristna vilket innebär att det är en större chans att han är av koptisk tro då det är en av de stora kristna grenarna nere i Egyptiern.

Men om du vill tro på idéen om att pappan skulle vara en fundamentalistisk muslim som könsstympade sina barn till döds trots att det har nämnts flertalet gånger att barnen inte skulle ha några synliga skador på sig (vilket pekar mot att de har blivit kvävda eller förgiftade).

Ja men då får du ha den tron om den gör dig varm i hjärtat.
Citera
2024-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut inget i tråden pekar mot att pappan skulle ha försökt genomföra en könsstympning på barnen.

Det har även nämnts flertalet gånger att pappan var avvikande från det heteronormativa vilket absolut inte pekar mot någon form av fundamentalistisk muslimsk tro.

Det har även nämnts att bägge föräldrarna skulle ha varit kristna vilket innebär att det är en större chans att han är av koptisk tro då det är en av de stora kristna grenarna nere i Egyptiern.

Men om du vill tro på idéen om att pappan skulle vara en fundamentalistisk muslim som könsstympade sina barn till döds trots att det har nämnts flertalet gånger att barnen inte skulle ha några synliga skador på sig (vilket pekar mot att de har blivit kvävda eller förgiftade).

Ja men då får du ha den tron om den gör dig varm i hjärtat.

Jag håller 110% med dig, så tror du citerade fel person här?
Citera
2024-04-24, 20:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så dom mördar pga en vårdnadstvist? Varför? De är väl ingen anledning.. Eller är dom så kränkta att ska inte jag få ha barnen så ska ingen va dom? Jävla luffare till föräldrar

Finns tyvärr gott om fall historiskt där ena föräldern går fruktansvärt långt vid vårdnadstvister, även så långt som att döda barnet.

Det finns en anledning till varför så gott som alla advokater och jurister varnar föräldrar som påbörjar vårdnadstvister att det är ett rent helvete då den parten som riskerar att förlora rätten till sina barn kommer att försöka göra exakt allt och lite till för att förstöra för dem.

Det är vidrigt hur många människor det är ute i samhället som inte vill vad som är absolut bäst för barnet utan endast tänker på sin egna heder och sitt egna ego.
Citera
2024-04-24, 20:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efrgthyj
Jag håller 110% med dig, så tror du citerade fel person här?

Måste säga att jag är 99,9% säker på att jag misstolkade din första kommentar, ber om ursäkt för den otrevliga tonen.
Citera
2024-04-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Måste säga att jag är 99,9% säker på att jag misstolkade din första kommentar, ber om ursäkt för den otrevliga tonen.

Ja, jag menade alltså ”110% skitsnack” i som att jag höll med dig om att det var skitsnack. Hängde inte riktigt med själv. Lugnt!
Citera
2024-04-24, 20:41
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Men är det verkligen bekräftat att det fanns tre vuxna i huset?? Det har diskuterats fram och tillbaka hela dan, men har ännu inte sett något bekräftat.

Nej. Det är tre vuxna skrivna på adressen. Mamman, pappan, och förmodligen mammans far. Vi vet inget om den sistnämnde.
Citera
2024-04-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Det verkar bara gälla om personen har gift sig ganska nyligen. Vet inte var gränsen går men testade med några vänner som varit gifta länge och de har inte någon sådan uppgift redovisad.

Kollade mig själv som varit gift sen 2009 och DÄR STÅR DET INTE hur länge jag varit gift, står BARA VEM jag är gift med!

Dock förstår jag INTE sammanhanget med gifteriår och detta oerhört hemska o tragiska brott....
Citera
2024-04-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Huddinge eller Solna?

Eftersom det är barn, gick det till Astrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in