Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 00:30
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodertalje151
Hej kära du.

Det är inte påhitt, han är min granne, såg honom förra sommaren med klackar, klänning/kjol, peruk och ballonger vid brösten som skall föreställa bröst..

What 😲 kan inte tro det 😳 säg att du skämtat 😲
Om du nu inte skämtar med mig Aprillo, då har du nog mer att berätta
Citera
2024-04-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
What 😲 kan inte tro det 😳 säg att du skämtat 😲
Om du nu inte skämtar med mig Aprillo, då har du nog mer att berätta

Önskar jag skämtade, vanligtvis när han inte kläde sig som en kvinna han brukade direkt gå till bilen, men dagar han klädde sig som han gjorde tog han långa promenader runt lina hage, kanske för att visa sig?

Tycker det sjukt enligt mig det här är psykisk ohälsa, men våran kära regering ska normalisera det med deras nya lag.
Citera
2024-04-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte7878
Måste vara väldigt djup depression eller någon annan psykisk sjukdom som får någon att döda sina egna barn. Kan inte bara vara att straffa den andra föräldern, då kunde han väl istället haft ihjäl henne och nya mannen?
Absolut, separationen blir bara den utlösande faktorn men finns nog någon form av psykisk
störning i grunden.
Citera
2024-04-26, 01:10
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Nån som vet om misstänkta ifråga identifierar sig som kvinna eller man? Har misstänkta ansökt könstillhörighet? Om kvinna kan det vara tal om en moders dödliga våld mot sina barn i detta fall
Så du menar att om pappan identifierar sig som kvinna så är han plötsligt mamma till barnen!? Det var det dummaste jag har hört!
Citera
2024-04-26, 01:21
Medlem
Citat:
Önskar jag skämtade, vanligtvis när han inte kläde sig som en kvinna han brukade direkt gå till bilen, men dagar han klädde sig som han gjorde tog han långa promenader runt lina hage, kanske för att visa sig?

Tycker det sjukt enligt mig det här är psykisk ohälsa, men våran kära regering ska normalisera det med deras nya lag.

Men skärp dig för fan!
Människor med könsdyfori, trans eller hur det kommer till uttryck lever med psykisk påfrestning.
Att reglera vid vilken ålder en person får fatta beslut på egen hand om vad hen vill göra är rimligt.
Men att kalla det normalisering är bara ett bevis på hur inskränkt du är.
Vem är du att avgöra vad som är rätt för vem , bara för att du anser att du är ”normal”?
Det är den inställningen som du och alltför många har, som gör att människor som på vilket sätt det än må vara uttrycker sin könspreferens, om det så är han, hon, hen eller någon annan preferens, mår dåligt av just den orsaken.
Skit du i det, liksom, och se bara att det är en människa, person, individ.
Det är en förälder som är misstänkt, och troligen skyldig. för att ha mördat sina två barn. Det är vidrigt, för jävligt, oacceptabelt, obegripligt, tragiskt! Vi kan även med all rätt misstänka att det finns en psykisk ohälsa som lett till det här förfärliga. Det finns inga fall som jag kan påminna mig om som har könstillhörighet som motiv.
Vila i frid, oskyldiga små barn och oändligt många styrkekramar till deras mamma som har ett helvete att ta sig igenom. Önskar från djupet av mitt hjärta att hon kommer att orka leva ett så bra liv som möjligt så småningom i framtiden. ❤️
Senast redigerad av kusinvitamin65 2024-04-26 kl. 01:37.
Citera
2024-04-26, 01:39
Medlem
Citat:
Det är en grej jag inte förstår, Kläderna till kvinnan va helt blodiga när polisen tog ut henne? om mannen var inlåst i rummet hur kunde hennes kläder bli blodiga?

Hon upptäcker barnen döda i sovrummet, springer sedan ut till grannarna för att ringa polis. Medan hon är hos grannen, kanske han låser in sig i sovrummet och sen kommer polisen. Hon blir nog blodig innan hon går till grannarna, i samband med att hon antingen rör barnen eller pappan som är blodig. Så tolkar jag artikeln.

Barnen som hittades livlösa i sin säng kan ha varit döda en tid innan polisen kom till platsen, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Mamman som nu friats från alla misstankar larmade grannar om vad som hänt varpå de tillkallade polis, enligt källor.

Källor uppger att polis fick avfyra elchocksvapen mot pappan i sovrummet där barnen hittades. ”
Citera
2024-04-26, 01:39
Medlem
Citat:
Hej kära du.

Det är inte påhitt, han är min granne, såg honom förra sommaren med klackar, klänning/kjol, peruk och ballonger vid brösten som skall föreställa bröst..

Tidigare skrev du att det var din vän som var granne med familjen?

Jag misstänker att du bor i området och din vän ännu närmare, men du får gärna förtydliga för låter inte så trovärdigt när historien ändras
Citera
2024-04-26, 01:53
Medlem
Svidmyras avatar
Har det inte varit ovanligt många psykfall till pappor som har dödat fler än ett av sina barn på sistone? Dalarögubben, Travtränargubben och nu denna Transagubbe. Flera?

Några föräldrapar har gemensamt dödat sina barn också. Men hur många mammor har dödat två eller flera av sina barn under samma tid? I Sverige alltså.

Jag friskade upp minnet om Travgubben via hans direktsända Facebookvideo i tråden om honom. Den han sände live när han just hade skjutit båda sina sovande pojkar. Så vidrigt att se och höra honom hulka fram vad han hade gjort och vad han skulle göra och varför. Bra ändå att han berättade hur han tänkte så ingen behövde fundera så mycket över det sen när han skjutit sig själv.

Travgubben hade haft kontakt med psykvården innan morden, undrar om det har varit detsamma med Transfarbrorn. Oavsett vilket så är svensk psykvård piss.
Citera
2024-04-26, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Har det inte varit ovanligt många psykfall till pappor som har dödat fler än ett av sina barn på sistone? Dalarögubben, Travtränargubben och nu denna Transagubbe. Flera?

Några föräldrapar har gemensamt dödat sina barn också. Men hur många mammor har dödat två eller flera av sina barn under samma tid? I Sverige alltså.

Jag friskade upp minnet om Travgubben via hans direktsända Facebookvideo i tråden om honom. Den han sände live när han just hade skjutit båda sina sovande pojkar. Så vidrigt att se och höra honom hulka fram vad han hade gjort och vad han skulle göra och varför. Bra ändå att han berättade hur han tänkte så ingen behövde fundera så mycket över det sen när han skjutit sig själv.

Travgubben hade haft kontakt med psykvården innan morden, undrar om det har varit detsamma med Transfarbrorn. Oavsett vilket så är svensk psykvård piss.
På mammornas sida så hittar vi under samma tidsperiod följande: Mamman som sköt ihjäl sina två små barn och sig själv i bilen, Mamman som placerade sina två små barn på spåret, med syftet att låta dom krossas av tåget.
Citera
2024-04-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
På mammornas sida så hittar vi under samma tidsperiod följande: Mamman som sköt ihjäl sina två små barn och sig själv i bilen, Mamman som placerade sina två små barn på spåret, med syftet att låta dom krossas av tåget.
Ock så finns fallet -där mamman tog död på sina tre el var de fyra barn, och pappan blev misstänkt, men han var helt oskyldig o helt förtvivlad -hände i Göteborgstrakten.
(Pappan gick till sitt jobb på morgonen, o mamman tog då död på sina barn
..det var en helt nedbruten,krossad pappa
som senare var med i ett tv -program.
Undrar hur hans liv blivit )
Citera
2024-04-26, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Man kan häktas omgående.

Nej… Först anhålls man, då sitter man i arresten. men är inte häktad. Häktning sker inom tre dagar om åklagaren anser att det finns tillfälliga bevis för att häkta personen som är anhållen.
Citera
2024-04-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mella90
Kristen

Mest troligt – om hen bekänner sig till någon religion öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in