2024-04-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Siktelsen mot TH er henlagt p grunn av bevisets stilling og det er noe helt annet enn hva politiet tror.

Er den?
Citera
2024-04-28, 11:51
Medlem
Citat:
Hva politiet tror er fullstendig irrelevant. Du pstr at du vet hva politiet tror og det sier litt om ditt enkle univers. Siktelsen mot TH er henlagt p grunn av bevisets stilling og det er noe helt annet enn hva politiet tror.
Nr det gjelder skrive stygt om f eks vitner og offeret, str du i en srstilling.
Politiet sier at saken er ferdig etterforsket!

Nr de sier det samtidig med at siktelsen skal henlegges s ligger det innbakt at de mener han er uskyldig.

De henlegger ikke en siktelse mot en mann de mener er ferdig etterforsket i en sak som er under full etterforskning - det sier seg selv!

Jeg har spdd dette fr.

Nr de n opphever siktelsen mot TH s tar de ut gevinst.
De har annen mistenkt under overvkning - de sier pent ut at det ikke er TH - samtidig lekker de ut navnet p MGM.

N svettes det skikkelig og politiet kommer til stresse mer for lokke frem feil.

Jeg hper og tror at de sitter p funn som kan koble MGM og kanskje kretsen rundt til saken.

Et forelpig svar fr vi p pressekonferansen med statsadvokat/riksadvokat og politiet nr henleggelsen endelig kunngjres.

Dette er veldig kult og tyder p at det er liv i saken og at den kan oppklares - hvis politiet er p rett spor tror jeg det er mulig.
Citera
2024-04-28, 11:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet tror ikke TH er skyldig. Politiet har nok lest alt det grusomme noen har skrevet om familien her inne, og s har de innsett at noen faktisk nsker familien alt ondt. Det har blitt skrevet unormalt mye stygt om familien her i trden.

"Noen nsker familien alt ondt"? Hva har det med innlegget jeg skrev gjre?

At politiet har levert en innstilling til statsadvokaten som innebrer henleggelse av siktelsen mot TH
innebrer ikke ndvendigvis at de "tror" noe, men at de ikke har beviser nok til tiltale. Ordlyden var
"henleggelse p bevisets stilling". Det samme som i Vlnes- og Dung-sakene.

Du som ihuga forsvarer TH burde n uansett vre fornyd med at politiet har kartlagt nrvret
til en notorisk kriminell i nrheten av Sloraveien 4 p forsvinningsdagen.
Citera
2024-04-28, 11:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet sier at saken er ferdig etterforsket!

Nr de sier det samtidig med at siktelsen skal henlegges s ligger det innbakt at de mener han er uskyldig.

De henlegger ikke en siktelse mot en mann de mener er ferdig etterforsket i en sak som er under full etterforskning - det sier seg selv!

Jeg har spdd dette fr.

Nr de n opphever siktelsen mot TH s tar de ut gevinst.
De har annen mistenkt under overvkning - de sier pent ut at det ikke er TH - samtidig lekker de ut navnet p MGM.

N svettes det skikkelig og politiet kommer til stresse mer for lokke frem feil.

Jeg hper og tror at de sitter p funn som kan koble MGM og kanskje kretsen rundt til saken.

Et forelpig svar fr vi p pressekonferansen med statsadvokat/riksadvokat og politiet nr henleggelsen endelig kunngjres.

Dette er veldig kult og tyder p at det er liv i saken og at den kan oppklares - hvis politiet er p rett spor tror jeg det er mulig.

Saken mot TH er ferdig etterforsket. Ikke saken som helhet. De har skissert videre plan for hsten 2024, sier ptaleleder.
De fremholder at de etterforsker "nye temaer", og at sted og hendelsesforlp p forsvinningsdagen er sentrale.
Det ppekes ogs at hypotesen om drap str ved lag.

Forvrig tilsier ikke en innstilling om henleggelse at det blir det faktiske resultatet.
Iflge Krimpodden skal bde stats- og riksadvokat vurdere innstillingen fr resultat foreligger.
Jeg tenker PSS blir fortsatt siktet, og at kanskje RU og TH ryker ut. Enn s lenge. Ting kan snu.

Hper virkelig de kommer til bunns n.
Citera
2024-04-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Saken mot TH er ferdig etterforsket. Ikke saken som helhet. De har skissert videre plan for hsten 2024, sier ptaleleder.
De fremholder at de etterforsker "nye temaer", og at sted og hendelsesforlp p forsvinningsdagen er sentrale.

Forvrig tilsier ikke en innstilling om henleggelse at det blir det faktiske resultatet.
Iflge Krimpodden skal bde stats- og riksadvokat vurdere innstillingen fr resultat foreligger.
Jeg tenker PSS blir fortsatt siktet, og at kanskje RU og TH ryker ut. Enn s lenge. Ting kan snu.

Er skeptisk til alt hemmeligholdet som har vrt over lengre tid.. Ender det ogs med en henleggelse og at saken dr ut vitner det om en fullstensig mislykket etterforskning. Skattepenger opp i ryk bokstavelig talt og en gm som gr fri. Kan det bli mer fiasko. F vitner pga hemmeligholdskremmeri altfor lenge.
Citera
2024-04-28, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Sh*arok Ez*azi ble i desember 2017 dmt til 4 rs fengsel og 16 mill. nok i inndraging for konomisk kriminalitet, saken ble anket og han fikk ny dom i 2018. Han var p frifot i slutten av 2018 til han mtte inn til soning i 2019.

Kidnappings-brevet var skrevet med norsk tastatur

27.januar 2019 ble frste trusselbrev sendt via mail til SH. Dette var skrevet p pc med norsk tastatur. Sh*arok Ez*azi var fortsatt p frifot.
8. juli 2019 ble trusselbrev nr. 2 sendt via mail til SH. trusselbrevet hadde innslag av svensk sprk og var skrevet med svensk tastatur. Mailen var mer forsiktig skrevet, som det var en kvinne som hadde forfattet det. E*zazi hadde muligens begynt p sin soning. Detaljer som ikke er belyst s nyaktig tidligere , vil jeg tro. Hper og tror at politiet er nrmere en lsning n , dersom det virkelig er Ez*azi som er i skelyset n.

Et godt sprsml er hvorfor ikke Ez*azi tidligere har blitt innkalt til avhr
Senast redigerad av Extremadura 2024-04-28 kl. 15:49.
Citera
2024-04-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Dattera til TH har en snn en, samme farge
Hun med sovealibi?
Citera
2024-04-28, 15:34
Medlem
Citat:
Fra avisen Nationen, 2020: Nationen har gjentatte ganger skrevet om Oslo-selskapet Kjttsentralen AS, som skiftet navn til Kalbakken Handel AS etter ha kommet i kritisk skelys. Selskapet har spesialisert seg p nedskjring og foredling av kjtt, som de har tilbudt mindre butikker, restauranter og gatekjkken p stlandet. Kjttsentralen har blant annet samarbeidet tett med en kjttbutikk i Oslo, Kjttsentralen Furuset AS.

Kjttsentralen AS, som hadde SE som styreleder, importerte kjtt fra utlandet og kalte det norsk, jukset med holdbarhetsdato, oppbevarte kjttet p skitne paller og produserte hundemat uten oppgi innhold....
Avisen fikk stoppet det hele, mens firmaet Kjttsentralen lever videre gjennom navnet Kalbakken Handel AS.
Hper ikke aeh er blitt hundemat. Hvilken fornedrelse hun som var glad i hunder.
Citera
2024-04-28, 15:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Sh*arok Ez*azi ble i desember 2017 dmt til 4 rs fengsel og 16 mill. nok i inndraging for konomisk kriminalitet, saken ble anket og han fikk ny dom i 2018. Han var p frifot i slutten av 2018 til han mtte inn til soning i 2019.

Kidnappings-brevet var skrevet med norsk tastatur

27.januar 2019 ble frste trusselbrev sendt via mail til SH. Dette var skrevet p pc med norsk tastatur. Sh*arok Ez*azi var fortsatt p frifot.
8. juli 2019 ble trusselbrev nr. 2 sendt via mail til SH. trusselbrevet hadde innslag av svensk sprk og var skrevet med svensk tastatur. Mailen var mer forsiktig skrevet, som det var en kvinne som hadde forfattet det. E*zazi hadde muligens begynt p sin soning. Detaljer som ikke er belyst s nyaktig tidligere , vil jeg tro. Hper og tror at politiet er nrmere en lsning n , dersom det virkelig er Ez*azi som er i skelyset n.

Et godt sprsml er hvorfor ikke Ez*azi tidligere har blitt innkalt til avhr

Alt dette er svrt interessant. Politiet nsket kanskje ikke vise kortene sine og unnlot
derfor gjre SE oppmerksom p deres interesse for ham? Med en dom p fire r satt
han vel inne gjennom hele pandemien, kan jeg tenke meg. Fins det opplysninger om nr
han var ute igjen?
Citera
2024-04-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er skeptisk til alt hemmeligholdet som har vrt over lengre tid.. Ender det ogs med en henleggelse og at saken dr ut vitner det om en fullstensig mislykket etterforskning. Skattepenger opp i ryk bokstavelig talt og en gm som gr fri. Kan det bli mer fiasko. F vitner pga hemmeligholdskremmeri altfor lenge.

I s mte gjorde den forrige etterforskningsledelsen en langt bedre jobb. Med dyktige GH som ptaleleder ble media brukt aktivt for holde saken varm og dermed f inn viktige tips i saken. GH var tilgjengelig for pressen og mestret p en forbilledelig mte balansegangen med gi relevant informasjon til det offentlige rom, og dermed srge for skape en merverdi i etterforskningsarbeidet. Dagens etterforskningsledelse har i strre grad dyrket hemmelighetskremmeri og taushet, noe som neppe gagner saken og mulighetene for f tilgang p viktig informasjon.
Citera
2024-04-28, 20:56
Avstngd
Skaanseths avatar
Fra mai 2020. Har ikke sett dette intervjuet fr med Tom Nilsen aka Bollemannen, og vet ikke om det har vrt postet her fr, s jeg legger inn link til det. https://www.nettavisen.no/nyheter/to...-95-3423973764
Citera
2024-04-28, 21:34
Medlem
Jeg tror dette er taktisk fra politiets side. Tipper TH m/familie har lagt press p politiet med tanke p stille i avhr igjen.

Sannheten kommer for en dag, s fr tiden vise om det er tidsnok for og f TH dmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in