Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 09:05
  #553
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Sen har vi tredje kategorien där man sitter och pekar på alla som gör något och letar fel och brister, inte så konstruktivt
Motströms-gänget visade när de i det senaste avsnittet valde att inte ta upp mordbranden mot Svenskarnas hus att de är exakt lika avskyvärda, sjuka i huvudet och skadliga som Hollywoodnazistdräggen i NMR. Jonas De Geer var när han poddade tillsammans med Dan Eriksson och Magnus Söderman väldigt bra, men idag är han bara en bitter och ful gammal gubbe som precis som sina vänner i NMR sitter och är avundsjuka på den framgångsrika föreningen Det fria Sverige. Det här var sista gången som jag lyssnade på folkförrädarna i Motströms.
Citera
2024-05-04, 09:49
  #554
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Eh, va? den nationella rörelsen inkluderar Sveriges tredje största parti, AfS, DfS, NMR, och andra politiskt oberoende aktörer och Influencers som påverkar opinionen, inklusive poddare som Motströms själva och i förlängningen miljoner svenskar som på ett eller annat sätt lever för och bevarar den svenska nationen. Att säga att denna "rörelse" är icke-existerande är befängt så det förslår och just sådana klumpfot-argument som sänker nivån på diskussionen i podden.

Inkluderar du SD i den nationella rörelsen? Jag vet inte ens om Afs bör ingå där.
(Jag pendlar lite från månad till månad kring hur jag ser på det)
DFS är intresseförening för svenskar och visst är den väl nationell men det händer ju inte mycket där som är externt.
De oberonde aktörerna?
För att ctera Lars Winnerbäck "Ja, nu är alla små stjärnor och alla får vara Lucia, det behövs inga tärnor"
Att ha en egen Telegramgrupp med 140 följare är som att ha rörelsefrihet i fyllecellen och att ha en "Hird" innebär att cellen fått in lite skrot som kan man kan lyfta så att grabbarna kalla cellen för "Järntemplet"

Så jag tycker nog att Patrik ändå har en poäng. Det var inte så det såg ut för 10-20 år sedan.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vad man däremot kan argumentera är att svensk nationalism, rent politiskt, är splittrad och lider av interna ideologiska motsättningar/stridigheter som gör den mycket mindre slagkraftig än vad den skulle kunna vara. Att Patrik sedan tvekade kalla sig nationalist gör det inte lättare att veta vad han egentligen står för? JDG gav dock en utmärkt förklaring på varför det är relevant att kallas sig just nationalist I dagens Sverige. Definitioner är viktiga.

Förstår vad Patrik menar där men jag håller med JDG i hans poäng.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
motströms[/i] så har man faktiskt en del att leva upp till. Positivt att man har satt upp mål för mer regelbundna avsnitt och tänker bjuda in gäster. Det skall bli intressant att se vilka de kan vara. Dessutom. Inget ont om Patrik men plus på JDG som programvärd!

En sak som var lite löjlig för att inte säga ovärdigt var att man inte valde ens nämna mordbranden på Svenskarnas hus. Såklart ingen hemlighet vad JDG tycker om DfS men att medvetet ignorera detta kändes lite unket faktiskt. Man kunde lätt sagt att man tycker DfS är skit men iaf givit sin åsikt om saken.

Samtidigt finns det väl inte så mycket att säga om det som inte sagt hos andra aktörer.
Men jag håller med om att de borde avhandlat det.


Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Motströms-gänget visade när de i det senaste avsnittet valde att inte ta upp mordbranden mot Svenskarnas hus att de är exakt lika avskyvärda, sjuka i huvudet och skadliga som Hollywoodnazistdräggen i NMR. Jonas De Geer var när han poddade tillsammans med Dan Eriksson och Magnus Söderman väldigt bra, men idag är han bara en bitter och ful gammal gubbe som precis som sina vänner i NMR sitter och är avundsjuka på den framgångsrika föreningen Det fria Sverige. Det här var sista gången som jag lyssnade på folkförrädarna i Motströms.

Alla vet vad "Sista gången" betyder när du skriver det.
Vi hörs efter nästa avsnitt ;-)
__________________
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-05-04 kl. 10:09.
Citera
2024-05-04, 11:51
  #555
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Inkluderar du SD i den nationella rörelsen? Jag vet inte ens om Afs bör ingå där.
(Jag pendlar lite från månad till månad kring hur jag ser på det)
DFS är intresseförening för svenskar och visst är den väl nationell men det händer ju inte mycket där som är externt.
De oberonde aktörerna?
För att ctera Lars Winnerbäck "Ja, nu är alla små stjärnor och alla får vara Lucia, det behövs inga tärnor" nog
Att ha en egen Telegramgrupp med 140 följare är som att ha rörelsefrihet i fyllecellen och att ha en "Hird" innebär att cellen fått in lite skrot som kan man kan lyfta så att grabbarna kalla cellen för "Järntemplet"

Så jag tycker nog att Patrik ändå har en poäng. Det var inte så det såg ut för 10-20 år sedan.




Förstår vad Patrik menar där men jag håller med JDG i hans poäng.




Samtidigt finns det väl inte så mycket att säga om det som inte sagt hos andra aktörer.
Men jag håller med om att de borde avhandlat det.
En nationell rörelse är ALLT som i olika grad främjar och stärker det som hör nationen till. SD har naturligtvis spelat en roll där även om man tappat principer på vägen och inte levt upp det som många hoppas. Vill du förneka detta drar du tillbaka tiden till då invandringsproblematik knappt ens kunde diskuteras. SD spelar även en viss roll idag även om den blir all mer urvattnad. Saken är såklart mer komplicerad än Du, Patrik och Nyreggadjude vill göra gällande.

Mindre rörelser pågår även inom olika större rörelser vilket är det som skedde när AfS kuppades ut och blev oberoende av SD. olika nationella grupper och partier splittras, läggs ner eller får ny skepnad. Allt är en del av helheten den nationella rörelsen.

Varför hävdar du att AfS inte är nationella? Och hur menar du då att motströms är det i motsats?

Intressen för svenskar är bokstavligen vad nationalism handlar om. Vad menar du med *händer externt"?

Oberoende aktörer kan vara allt ifrån författare, och skribenter typ, Joakim Andersen, bokförläggare som Daniel Friberg, till twitterprofiler och allehanda nationellt sinnade medieprojekt. Du påstår väl inte att du är helt omedveten om detta samtidigt du diskuterar i en tråd om ett sådant projekt

Ok du hånar folk som har få följare oavsett om deras budskap är moraliskt riktigt. Ett ganska unket och smula nedsättande synsätt måste jag tillstå. Men "to each their own" som man säger på engelska.

Patriks poäng är lite märkligt eftersom det är hans egen organisation som lagts ner sedan dess. Som sagt bara för att en rörelse splittrats och ändrat skepnad betyder inte det att den inte existerar, som NU.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-05-04 kl. 12:03.
Citera
2024-05-04, 12:32
  #556
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
En sak som var lite löjlig för att inte säga ovärdigt var att man inte valde ens nämna mordbranden på Svenskarnas hus. Såklart ingen hemlighet vad JDG tycker om DfS men att medvetet ignorera detta kändes lite unket faktiskt. Man kunde lätt sagt att man tycker DfS är skit men iaf givit sin åsikt om saken.
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Samtidigt finns det väl inte så mycket att säga om det som inte sagt hos andra aktörer.
Men jag håller med om att de borde avhandlat det.
Det var något helt obeskrivligt dåligt gjort av Motströms att välja att göra som mainstreammedia och tiga om brandattacken mot Svenskarnas hus. När en nationalistisk organisation blir utsatt för någonting sådant här så ska självklart alla nationella uppmärksamma det och även visa sitt stöd till dem som drabbats. Jonas De Geer är lika äcklig som Pär-Ingrid Öberg som hatar andra nationella mer än vad han älskar sitt eget folk.
Citera
2024-05-04, 13:06
  #557
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
En nationell rörelse är ALLT som i olika grad främjar och stärker det som hör nationen till. SD har naturligtvis spelat en roll där även om man tappat principer på vägen och inte levt upp det som många hoppas. Vill du förneka detta drar du tillbaka tiden till då invandringsproblematik knappt ens kunde diskuteras. SD spelar även en viss roll idag även om den blir all mer urvattnad. Saken är såklart mer komplicerad än Du, Patrik och Nyreggadjude vill göra gällande.

Mindre rörelser pågår även inom olika större rörelser vilket är det som skedde när AfS kuppades ut och blev oberoende av SD. olika nationella grupper och partier splittras, läggs ner eller får ny skepnad. Allt är en del av helheten den nationella rörelsen.

Om SD idag är en del av den nationella rörelse för att de främjar nationen? genom att belysa mångkulturalismen, så kan man ju i samma amorfa tankegods till "rörelse" även få in Sydsvenskans Ivar Apri, tidningen Kvartal och med ett bra gummiband även Ebba Busch.
En nationell rörelse bör prata om det etniska folket och det är högsta och enda prioritet.
Självklart finns det en nationell rörelse men det är idag så fragmenterad, kontaminerad och narccistisk att den inte ens skulle klara av att anordna Folkets Marsch i World of Warcraft.
Däremot så hade den inte haft några problem med att få fram 70 olika digitala agitatorer på lika många scener fast med två lyssare som pratar om allt från spikklubbor och järntempel till yxhöger och den femte politiska teorin.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Varför hävdar du att AfS inte är nationella? Och hur menar du då att motströms är det i motsats?
Jag tycker det ibland finns frågetecken kring vad partiet verkligen vill.
De vill skicka hem kriminella probleminvandrare men utvisar inte på etnisk grund osv?


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Intressen för svenskar är bokstavligen vad nationalism handlar om. Vad menar du med *händer externt"?

De bedriver väl ingen aktivism ?
Förutom median som DFS äger så är väl typ alla aktiviter för medlemmar.
Inga demonstrationer , inga kampanjer osv ?


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Oberoende aktörer kan vara allt ifrån författare, och skribenter typ, Joakim Andersen, bokförläggare som Daniel Friberg, till twitterprofiler och allehanda nationellt sinnade medieprojekt. Du påstår väl inte att du är helt omedveten om detta samtidigt du diskuterar i en tråd om ett sådant projekt

Ok du hånar folk som har få följare oavsett om deras budskap är moraliskt riktigt. Ett ganska unket och smula nedsättande synsätt måste jag tillstå. Men "to each their own" som man säger på engelska.

Patriks poäng är lite märkligt eftersom det är hans egen organisation som lagts ner sedan dess. Som sagt bara för att en rörelse splittrats och ändrat skepnad betyder inte det att den inte existerar, som NU.

Jag uppskattar väldigt mycket av Fribergs projekt och satsningar.
Men det finns idag en apati i rörelsen och det är knappast ett mobiliserande kollektiv som flödar fram. ....Varken motströms eller medströms. Det är snarare små enskilda tjärn långt ute i skogen.
Det finns knappt några kampanjer eller demonstrationer längre.....Mycket idag är "meta" eller handlar om självförbättring som ofta är ett politisk kamouflage enligt mig.
Vad jag menar mer exakt med det? Det har jag en gång startat en tråd om > (FB) Är hirder och självförbättring ett hot mot nationellt uppvaknande?
__________________
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-05-04 kl. 13:17.
Citera
2024-05-04, 15:21
  #558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Ligger ju en hel del i det.
Förutom NMR finns ett hus i Älgarås och sen?

Ja.
Jag undrar dock vad just NMR anser om ett sådant uttalande. Enligt de själva blev det ännu en braksuccé i och med demon i Göteborg helt nyligen och de har, också enligt de själva, haft full fart överlag hela tiden och så kommer Forsén och menar att den nationella rörelsen i stort sett inte finns.

Frågan är varför man placerar de här falangerna i samma kategori. Kan man påstå att Forsén och NMR ens står på samma sida? (detsamma kan f.ö. sägas om personer som Dulny och en del av hans gäster)
Citera
2024-05-04, 15:48
  #559
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ja.
Jag undrar dock vad just NMR anser om ett sådant uttalande. Enligt de själva blev det ännu en braksuccé i och med demon i Göteborg helt nyligen och de har, också enligt de själva, haft full fart överlag hela tiden och så kommer Forsén och menar att den nationella rörelsen i stort sett inte finns.
Man kan verkligen diskutera ordvalen som NMR använder sig av.
Saxlind medgav väl i Guldtands podd (tror jag det var) att orginsationen minskat.
Däremot är de ju ständigt aktuella och jag tycker de sköter sig bäst av de "organisationer" som finns idag.
Även om de var få till antalet på demon så blev väl gick väl demon viral på sociala medier vill jag minnas?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Frågan är varför man placerar de här falangerna i samma kategori. Kan man påstå att Forsén och NMR ens står på samma sida? (detsamma kan f.ö. sägas om personer som Dulny och en del av hans gäster)

Forsén får väl svara för sig själv men Hagberg gästade ju RF för ett tag sedan och stämningen var god.
Innerst inne så vet nog dessa att de står på "samma sida".
Det är väl just nu brist på marker och jägare men precis som när älgjakten drar igång så förenas de små jaktlagens revir för att sedan sitta i varsit jakttorn igen.
Citera
2024-05-04, 16:55
  #560
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Om SD idag är en del av den nationella rörelse för att de främjar nationen? genom att belysa mångkulturalismen, så kan man ju i samma amorfa tankegods till "rörelse" även få in Sydsvenskans Ivar Apri, tidningen Kvartal och med ett bra gummiband även Ebba Busch.
En nationell rörelse bör prata om det etniska folket och det är högsta och enda prioritet.
Självklart finns det en nationell rörelse men det är idag så fragmenterad, kontaminerad och narccistisk att den inte ens skulle klara av att anordna Folkets Marsch i World of Warcraft.
Däremot så hade den inte haft några problem med att få fram 70 olika digitala agitatorer på lika många scener fast med två lyssare som pratar om allt från spikklubbor och järntempel till yxhöger och den femte politiska teorin.
Nej, inte en del av den men påverkad av den. Precis som etablissemanget och dess politiska kretiner - för att behålla någon slags falsk trovärdighet inför folket - tvingats erkänna att mångkulturen misslyckats.

Debatten handlar allt mindre om kultur istället mer om utvisning och återvandring vilket implicit är etno-nationalism. Och som jag redan påpekat två gånger tidigare, en nationell rörelse behöver inte vara politiskt homogen för att existera, speciellt då tiden inte är mogen för det. AfS som exempel har på ganska kort tid lyckats föra in ideer om återvandring på den politiska agendan så pass att SD samt andra partier åtminstone retoriskt tvingas anamma liknande politik. Så när du och Patrik Forsén sitter och gnäller på att det inte finns någon nationell rörelse så är det ren defaitism från er sida.

Även om jag verkligen gillade NU så gör AfS redan saker som NU inte lyckades med. I Forséns fall får man nästan intrycket att han helt givit upp all form av nationalism så då är han ju inte ens relevant på pappret
Citat:
Jag tycker det ibland finns frågetecken kring vad partiet verkligen vill.
De vill skicka hem kriminella probleminvandrare men utvisar inte på etnisk grund osv.
Varför yttrar du dig om saker du inte ens tagit 5 minuter av din tid att kolla upp? "svenskarnas land" betyder såklart etniska svenskars land.
Citat:
Huvudregeln i Alternativ för Sveriges återvandringspolitik är att probleminvandrare från inkompatibla kulturer ska återvandra. Gruppen probleminvandrare utgörs av invandrare som är kriminella, invandrare som är bidragsberoende, invandrare som ljugit om sin identitet för att få stanna, invandrare som inte kunnat eller velat anpassa sig till det svenska samhället, samt invandrare som kommer från inkompatibla kulturer med liten eller ingen utsikt för att kunna leva i harmoni med svenska folket.

Vi vill dock understryka att inte finns någon absolut rättighet ens för skötsamma personer att få invandra fritt till Sverige i obegränsade mängder och stanna för all framtid, lika lite som den rättigheten finns i något annat land på jorden. Sverige är inte ett allemansland. Sverige är svenskarnas land och vi har en moralisk skyldighet att överlämna ett svenskt Sverige till framtida generationer
DåmiAfSMviLLiNTezutViSaAlLaBLaTTaRpÅeNgÅnG.

Svara nu på frågan om du tycker Motströms är mer nationella än AfS.
Citat:
De bedriver väl ingen aktivism ?
Förutom median som DFS äger så är väl typ alla aktiviter för medlemmar.
Inga demonstrationer , inga kampanjer osv ?
Vad för aktivism syftar du på?

DfS har tidigare agerat i vissa lokala sammanhang. Senast mindre aktivism till stöd för svenska bönder. Säkert annat som hänt som jag inte har koll på. Detta räcker såklart inte på långa vägar men de gör iaf något av värde.
Citat:
Jag uppskattar väldigt mycket av Fribergs projekt och satsningar.
Men det finns idag en apati i rörelsen och det är knappast ett mobiliserande kollektiv som flödar fram. ....Varken motströms eller medströms. Det är snarare små enskilda tjärn långt ute i skogen.
Det finns knappt några kampanjer eller demonstrationer längre.....Mycket idag är "meta" eller handlar om självförbättring som ofta är ett politisk kamouflage enligt mig.
Vad jag menar mer exakt med det? Det har jag en gång startat en tråd om > (FB) Är hirder och självförbättring ett hot mot nationellt uppvaknande
Tycker snarare det är du som står för apatin.

Var nu god och istället ge exempel på vilka kampanjer och demonstrationer du vill se.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-05-04 kl. 17:21.
Citera
2024-05-04, 17:20
  #561
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det var något helt obeskrivligt dåligt gjort av Motströms att välja att göra som mainstreammedia och tiga om brandattacken mot Svenskarnas hus. När en nationalistisk organisation blir utsatt för någonting sådant här så ska självklart alla nationella uppmärksamma det och även visa sitt stöd till dem som drabbats. Jonas De Geer är lika äcklig som Pär-Ingrid Öberg som hatar andra nationella mer än vad han älskar sitt eget folk.
Svensk nationalism är tyvärr djupt konfliktfylld även på det personliga planet. Splittringen mellan JDG från gamla motgift sköttes väldigt dåligt och blev så djup infekterad att förlåtelse nu i princip är omöjlig.

Jag tänker iaf inte hålla andan tills att JDG donerar en slant till Dan och Magnus. Det vore dock samtidigt förbannat roligt och upphöjt av JDG
Citera
2024-05-04, 17:21
  #562
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nej, inte en del av den men påverkad av den. Precis som etablissemanget och dess politiska kretiner - för att behålla någon slags falsk trovärdighet inför folket - tvingats erkänna att mångkulturen misslyckats.

Debatten handlar allt mindre om kultur istället mer om utvisning och återvandring vilket implicit är etno-nationalism. Och som jag redan påpekat två gånger tidigare, en nationell rörelse behöver inte vara politiskt homogen för att existera, speciellt då tiden inte är mogen för det. AfS som exempel har på ganska kort tid lyckats föra in ideer om återvandring på den politiska agendan så pass att SD samt andra partier åtminstone retoriskt tvingas anamma liknande politik. Så när du och Patrik Forsén sitter och gnäller på att det inte finns någon nationell rörelse så är det ren defaitism från er sida.
Så du menar att att SD implicit ägnar sig åt etno-nationalism?
Afs vill gärna tro att de var först om att prata om återvandring men så var det inte. Bidrog de? Ja absolut.
Såhär retrospekt hade det nog varit bättre om partiet aldrig startat då de troligen mest lyckats med att få aktivister utbrända och lurat i folk att "de är över spärren och kanske dundrar in på 7-8%" som Kasselstrand som på ett torgmöte.



Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Även om jag verkligen gillade NU så gör AfS redan saker som NU inte lyckades med. I Forséns fall får man nästan intrycket att han helt givit upp all form av nationalism så då är han ju inte ens relevant på pappretVarför yttrar du dig om saker du inte ens tagit 5 minuter av din tid att kolla upp? "svenskarnas land" betyder såklart etniska svenskars land.
DåmiAfSMviLLiNTezutViSaAlLaBLaTTaRpÅeNgÅnG.

Som att kunna driva frågor i kyrkofullmäktige om psalmen Fädernas kyrka? Snart kommer nog en motion om bordsbönen I jesu namn till bords vi gå.
Sedan gör väl Afs några bra saker och har en del bra folk bland sina medlemar men det bästa för "rörelsen" vore nog om de la ned.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Svara nu på frågan om du tycker Motströms är mer nationella än AfS.Vad för aktivism syftar du på?
Hmmmm skall tänka efter.
Motströms = Jonas De Geer, Patrik Forsen och Fredrik Hagberg.
Afs valkandidater till det kommande valet består av bla Lennart Matikainen,Klaus Bernpaintner och Isak Nygren.
Jag svarar Motströms tror jag.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
DfS har tidigare agerat i vissa lokala sammanhang. Senast mindre aktivism till stöd för svenska bönder. Säkert annat som hänt som jag inte har koll på. Detta räcker såklart inte på långa vägar men de gör iaf något av värde. Tycker senare det är du som står för apatin.
Vi har olika syn på "Värde"



Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Var nu god och istället ge exempel på vilka kampanjer och demonstrationer du vill se.

Pttja jag tycker NU lämnat ett tomrum efter sig med snygga videos som ofta blev virala och hamnade på Flashbacks heta ämnen.
Jag har personligen inte sett att "DFS stöd till svenska bönder" varit så omdiskuterat här på forumet.

Men missförstå mig rätt.
Poddar,medier och bokförlag är såklart bra men rörelsen idag mår inget inget vidare.
__________________
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-05-04 kl. 17:52.
Citera
2024-05-04, 17:25
  #563
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Svensk nationalism är tyvärr djupt konfliktfylld även på det personliga planet. Splittringen mellan JDG från gamla motgift sköttes väldigt dåligt och blev så djup infekterad att förlåtelse nu i princip är omöjlig.

Jag tänker iaf inte hålla andan tills att JDG donerar en slant till Dan och Magnus. Det vore dock samtidigt förbannat roligt och upphöjt av JDG

Splittringen mellan DFS och Björn Björqvist verkar dock ha gått jättebra.
Om jag fattat det är det så skildes de som vänner?
Citera
2024-05-04, 18:43
  #564
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Så du menar att att SD implicit ägnar sig åt etno-nationalism?
Afs vill gärna tro att de var först om att prata om återvandring men så var det inte. Bidrog de? Ja absolut.
Såhär retrospekt hade det nog varit bättre om partiet aldrig startat då de troligen mest lyckats med att få aktivister utbrända och lurat i folk att "de är över spärren och kanske dundrar in på 7-8%" som Kasselstrand som på ett torgmöte.




Som att kunna driva frågor i kyrkofullmäktige om psalmen Fädernas kyrka? Snart kommer nog en motion om bordsbönen I jesu namn till bords vi gå.
Sedan gör väl Afs några bra saker och har en del bra folk bland sina medlemar men det bästa för "rörelsen" vore nog om de la ned.



Hmmmm skall tänka efter.
Motströms = Jonas De Geer, Patrik Forsen och Fredrik Hagberg.
Afs valkandidater till det kommande valet består av bla Lennart Matikainen,Klaus Bernpaintner och Isak Nygren.
Jag svarar Motströms tror jag.



Vi har olika syn på "Värde"





Pttja jag tycker NU lämnat ett tomrum efter sig med snygga videos som ofta blev virala och hamnade på Flashbacks heta ämnen.
Jag har personligen inte sätt att "DFS stöd till svenska bönder" varit så omdiskuterat här på forumet.

Men missförstå mig rätt.
Poddar,medier och bokförlag är såklart bra men rörelsen idag mår inget inget vidare.
Nej, jag menar att SD:s riksdagsinträde påverkat folk gemen att bli mer frispråkiga samt gjort att icke-nationella tvingas ta ställning till frågor som förut inte ens fanns på den politiska kartan. Den nationella rörelsen som helhet driver nu både SD och resten av riksdagspartierna än mer till "höger" även i frågor som rör det etno-nationalistiska.

Detta är ingen patetisk tävling. Jag har aldrig nämnt något om att AfS var först bara att de lyckats göra frågan mer aktuell än tidigare och sätta press på SD i samma riktning.

Vem har blivit utbränd menar du?
Citat:
Som att kunna driva frågor i kyrkofullmäktige om psalmen Fädernas kyrka? Snart kommer nog en motion om bordsbönen I jesu namn till bords vi gå.
Sedan gör väl Afs några bra saker och har en del bra folk bland sina medlemar men det bästa för "rörelsen" vore nog om de la ned
Seriöst att börja svamla om bordsböner när du blir motbevisad ang deras program för återvandring
Citat:
Hmmmm skall tänka efter.
Motströms = Jonas De Geer, Patrik Forsen och Fredrik Hagberg.
Afs valkandidater till det kommande valet består av bla Lennart Matikainen,Klaus Bernpaintner och Isak Nygren.
Jag svarar Motströms tror jag
Frågan gäller inte personer utan det ideologiska innehållet hos respektive grupp. Till skillnad från dig ser överlag positivt på båda.

Du ifrågasatte att AfS (som parti) inte var nationalister. Då krävs det naturligtvis att du ger en förklaring till hur AfS skiljer sig från motströms på den punkten. Speciellt eftersom ena halvan av podden ifrågasätter att kalla sig nationalist. Svara på det nu är du gullig.

Personligen tycker jag Bernpaintner är både vettig politiskt och klart intressant att lyssna på i flera sammanhang. Han intervjuar som ende svensk internationella storheter som Douglas Macgregor. Bernpaintner är en given gäst i motströms om du frågar mig. Men sånt skit är väl lika bra att lägga ner enligt dig, folk kan ju bli "utbrända" av hans swexit prat
Citat:
Vi har olika syn på "Värde"
Definiera
Citat:
Pttja jag tycker NU lämnat ett tomrum efter sig med snygga videos som ofta blev virala och hamnade på Flashbacks heta ämnen.
Jag har personligen inte sett att "DFS stöd till svenska bönder" varit så omdiskuterat här på forumet.

Men missförstå mig rätt.
Poddar,medier och bokförlag är såklart bra men rörelsen idag mår inget inget
Återigen inget svar på frågan.

Då tolkar jag det som allt ditt prat om demonstrationer bara är rena påhitt. Då vet vi.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-05-04 kl. 18:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback