Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-05, 22:22
  #349
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du repeterar samma idiotiska narrativ utan att visa några källor, medan jag redan har motbevisad dig och länkad att förhållandevis liten invandring har existerat och att det mesta var naturlig befolkningsökning av områdets urinvånare.

Du har inte motbevisat något. Det är bara att öppna en valfri historiebok i ämnet så ser du att du har fel. Det finns även reseskildringar från förr i tiden (några hundra år sedan) som också skriver att det är få araber där. Jag såg en av dem nyligen men kommer inte ihåg namnet då det var på latin.
Citera
2024-05-05, 22:31
  #350
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Helt och hållet felaktigt! Fakta är att majoriteten av befolkningen i Brittiska mandatet Palestina var araber och att dessa INTE flyttat dit ifrån andra länder. Det är fakta. De enda som flyttat till området i stora mängder är judarna.

Här har du svart på vitt att invandring av muslimer var väldigt liten under det brittiska mandatet.
Källa:


1931 sammanställning.
Källa:

Jag pratar om tiden flera decennier innan detta skedde.


Citat:
98% av Muslimerna var födda i Palestina. I jämförelse var 80% av de kristna och bara 42% av judarna födda i Palestina.

Totalt bodde där 73% muslimer och 16% judar

Man kan även gå tillbaka längre tillbaka i tiden till år 1890 där det i Ottomanska palestina bodde 532.000 invånare. Av dessa var 432.000 muslimer och endast 43.000 judar. Det fanns fler kristna (57.000) än judar i Palestina på den tiden!

Källa:


Det är således judarna som flyttat dit och trängt undan ursprungsbefolkningen och görs inget snart kommer de sprida ut sig ännu mer

Du får peka ut var i källan det står. Jag tänker inte gå igenom 34 sidor. Jag hittade ingen karta för 1890, men däremot för 1900. Områdena ser helt annorlunda ut.

https://ibb.co/XSkbTLJ
Citera
2024-05-06, 02:35
  #351
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag pratar om tiden flera decennier innan detta skedde.




Du får peka ut var i källan det står. Jag tänker inte gå igenom 34 sidor. Jag hittade ingen karta för 1890, men däremot för 1900. Områdena ser helt annorlunda ut.

https://ibb.co/XSkbTLJ

Sida 5 har en tabell som visar befolkningsutvecklingen över tid och det var den jag refererade till. Den kartan du länkar till är hela Osmanska riket, men statistiken jag länkade till avser enbart den palestinska delen av det osmanska riket.
__________________
Senast redigerad av OlleLiss 2024-05-06 kl. 02:37.
Citera
2024-05-06, 02:42
  #352
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Att Svenskarna supportrar Hamas är rent genetiskt. På trettiotalet supportrade vi nazisterna, ränderna går aldrig ur..
Citera
2024-05-06, 02:52
  #353
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag tycker det är helt obegripligt. Hamas utför ett fegt massmord och springer och gömmer sig bland civila, under sjukhus osv. Och så blir folk som galna för att Israel ger sig efter dem.

Kan nån förklara? För mig är skuldfrågan glasklar. Och varför älskar vänstern araber?

Vem har tagit parti för Hamas, menar du? Miljontals människor världen över har tagit parti för oskyldiga civila palestinier, men det betyder ju inte att de gillar knäppskallarna i Hamas. Kan du posta en länk där någon namnkunnig västerländsk mänska ger sitt stöd till organisationen Hamas?
Citera
2024-05-06, 03:24
  #354
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Helt och hållet felaktigt! Fakta är att majoriteten av befolkningen i Brittiska mandatet Palestina var araber och att dessa INTE flyttat dit ifrån andra länder. Det är fakta. De enda som flyttat till området i stora mängder är judarna.

Här har du svart på vitt att invandring av muslimer var väldigt liten under det brittiska mandatet.
Källa:


1931 sammanställning.
Källa:


98% av Muslimerna var födda i Palestina. I jämförelse var 80% av de kristna och bara 42% av judarna födda i Palestina.

Totalt bodde där 73% muslimer och 16% judar

Man kan även gå tillbaka längre tillbaka i tiden till år 1890 där det i Ottomanska palestina bodde 532.000 invånare. Av dessa var 432.000 muslimer och endast 43.000 judar. Det fanns fler kristna (57.000) än judar i Palestina på den tiden!

Källa:


Det är således judarna som flyttat dit och trängt undan ursprungsbefolkningen och görs inget snart kommer de sprida ut sig ännu mer

Sionisterna köpte från början mark av araber som frivilligt sålde den. När Israel skapades gjorde man sitt yttersta för att så få araber som möjligt mot sin vilja skulle ingå i den nya staten. På typiskt arabiskt sätt var det araberna själva som förstörde detta genom att genast starta krig mot Israel, som man förlorade.

Det finns bara två skäl att hålla på "Palestina" - att man är okunnig om fakta eller att man helt enkelt vill ha en "legitim" förevändning att hata judar.
Citera
2024-05-06, 04:02
  #355
Medlem
Att man inte stöder Netanyahus och Israels folkmord i Gaza betyder inte nödvändigtvis att man att tar parti för Hamas.
Citera
2024-05-06, 07:05
  #356
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Sionisterna köpte från början mark av araber som frivilligt sålde den. När Israel skapades gjorde man sitt yttersta för att så få araber som möjligt mot sin vilja skulle ingå i den nya staten. På typiskt arabiskt sätt var det araberna själva som förstörde detta genom att genast starta krig mot Israel, som man förlorade.

Det finns bara två skäl att hålla på "Palestina" - att man är okunnig om fakta eller att man helt enkelt vill ha en "legitim" förevändning att hata judar.

Sionisterna köpte en mycket liten del lagligt, bara ca 6% utav palestina. Det fanns dessutom ingenting i Balfourdeklarationen som stipulerade att hela Palestina skulle bilda den nya judiska staten, tvärtom så står de klart och tydligt att det ska tas hänsyn till palestinska arabers intressen(som utgjorde en klar majoritet i området). Ingen gränsdragning fanns med i deklarationen, detta kom först när FN presenterade sitt förslag för en tvåstatslösning.

Hade själv blivit förbannad om en minoritet, säg samer plötsligt hade velat inrätta den "nya samiska staten" där jag bott i generationer, långt ifrån renskötselsmarken. Protesterar jag mot villkoren så fördrivs jag och min familj(Nakhba).

Kriget i Palestina kom ju inte direkt plötsligt utan hade föranletts utav ett antal revolter, dels för självständighet men också i protest mot det massiva inflyttandet utav judar 1920-1936

Hur man än vänder och vrider på det är det judarna som är skitstövlarna i denna konflikt, men Britterna som lät sig övertygas utav sionisterna har också en stor del..
__________________
Senast redigerad av OlleLiss 2024-05-06 kl. 07:28.
Citera
2024-05-06, 09:50
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vem har tagit parti för Hamas, menar du? Miljontals människor världen över har tagit parti för oskyldiga civila palestinier, men det betyder ju inte att de gillar knäppskallarna i Hamas. Kan du posta en länk där någon namnkunnig västerländsk mänska ger sitt stöd till organisationen Hamas?


Fast man gör ju indirekt det när man pekar på Israel som förövarna. Hamas kan få slut på allting redan idag men väljer att inte göra det. Dessutom får de stöd av civilsamhället. Annars hade de inte klarat sig.
Citera
2024-05-06, 09:50
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att man inte stöder Netanyahus och Israels folkmord i Gaza betyder inte nödvändigtvis att man att tar parti för Hamas.


Folkmord? Du vet inte vad folkmord är.
Citera
2024-05-06, 10:03
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att man inte stöder Netanyahus och Israels folkmord i Gaza betyder inte nödvändigtvis att man att tar parti för Hamas.

En halv miljon har dött i inbördeskriget i Syrien.
Araber som slaktar andra Araber.

En kvarts miljon har dött i kriget i Jemen.
Araber som slaktar andra Araber

Har du sett några demonstrationer mot dessa i sverige ? Viftas det med Jemenitiska flaggor ?

Nej inte ett skit..

Nu är det judar som krigar mot araber och vi har dödsiffror på 30.000 döda dvs ett fragment av vad som dödats i andra krig i regionen och reaktionen är helt annorlunda. Enbart för att det är judar,
inget annat. Vänsterns logik har alltid haltat rejält men aldrig så illa som nu
Citera
2024-05-06, 10:57
  #360
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
En halv miljon har dött i inbördeskriget i Syrien.
Araber som slaktar andra Araber.

En kvarts miljon har dött i kriget i Jemen.
Araber som slaktar andra Araber

Har du sett några demonstrationer mot dessa i sverige ? Viftas det med Jemenitiska flaggor ?

Nej inte ett skit..

Nu är det judar som krigar mot araber och vi har dödsiffror på 30.000 döda dvs ett fragment av vad som dödats i andra krig i regionen och reaktionen är helt annorlunda. Enbart för att det är judar,
inget annat. Vänsterns logik har alltid haltat rejält men aldrig så illa som nu

Är väl inte så konstigt. IS/ISIL eller Huthi har väl aldrig gett sken av att vara demokratiska och att kritisera dessa är ju ganska dödfött därmed. Att kritisera Israel som säger sig vara en demokrati och stå upp för västerländska värderingar och att följa saker som vi kommer överens om som konventioner och internationell rätt är väl däremot mer relevant och verkansfullt. Det är ungefär som att en folkvald politiker blir kritiserad och sedan klagar på att denne blir kritiserad. Personen måste ju förstå att det ingår ju i jobbet att tåla kritik och att man blir granskad. Ju mer politisk makt desto hårdare ska man granskas. Halshuggande fundamentalister tror jag skiter i vilket, "cant fix stupid".
__________________
Senast redigerad av OlleLiss 2024-05-06 kl. 11:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback