2024-05-07, 21:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Va? Det saknas uppenbarligen kända bevis så på den punkten har du inte fel. Nu kommer halmgubbarna fram.
Var såg du halmgubbar? Menar du att du ibte skrivit det du gjort sen igår?

Citat:
Självklart tror vi att det vi såg var oidentifierade flygande objekt. Massvis med personer har sett oidentifierade flygande objekt och mörkertalet är stort och det finns inga förnuftiga skäl för en hederlig och redig person att använda pseudoinduktion som metod.

Jag är absolut inte säker på att det förekommer resor från andra planeter till jorden vilket jag skrivit tidigare.

Tycker du att en sån här diskussion påverkar trovärdigheten av precis alla vittnesmål, filmer, radarekon och liknande?
Nej - varför skulle jag tycka en diskussion med dig påverkar trovärdigheten hos andra?
Citera
2024-05-07, 22:09
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja jag utesluter ingenting. Det kan lika gärna vara så. Men som sagt, han presenterar en mängd intressant information men absolut inget kan han säga med hänvisning till nationell säkerhet? Give us something eller så blir det another pile to the list

Jag tror han gjorde en missbedömning. Han räknade nog med att dom han varit i kontakt med ang UFO/Black budget, skulle kliva fram och backa upp Så blev det inte. Med undandag för några piloter och militärer av lägre rang.
Med hot alternativt mutor kan dom trycka på hemligheterna ett bra tag till. Kanske för alltid.
Citera
2024-05-07, 22:53
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Idag spelar man förstås in radarbilderna.

Givetvis.

Frågan är, vad är det sakliga argumentet att misstro en radarobservatör som säger att radarn klockade ett objekt i, säg >50 mach, som i fallet med Nimitz?
Citera
2024-05-07, 23:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Givetvis.

Frågan är, vad är det sakliga argumentet att misstro en radarobservatör som säger att radarn klockade ett objekt i, säg >50 mach, som i fallet med Nimitz?
Finns inget som motsätter det. Frågan är då vad det var han klockade och varför det visade det. Menar du att du vet vad det var och kan bevisa det. Det kan förstås varit ett UFO. Men det säger ingenting om vad det var. Ett oidentifierat flygande objekt är just det, inget man vet vad det är, så det säger ingenting. Kanske en flygande potatis?

Känner du till vad en potatisslunga är. Man tar en lång och smal vidja och fäster en potatis på toppen och sedan kastar man potatisen genom att dra vidjan i en båge över axeln som ett kastspö. Redan som barn kunde man kasta potatisen säker upp emot 100 meter. Om då ingen såg att det var en potatis som flög genom luften, så blev det rent automatiskt utifrån betraktaren ett UFO. Och om någon tog en bild med sin Kodak instamatic, skulle bilden visa, just det, en potatis.

Det är nog förklaringen till alla potatisbilder.
Citera
2024-05-07, 23:12
Medlem
theUFOsummoners avatar
Klicka på länken och du har sett en grey alien vandrandes med en metall-spårare på armen. Du kommer inte TRO det, men du har SETT den. Omedelbart när du ser bilden kommer din hjärna att börja leta felaktigheter till på vilket sätt bilden är falsk.

Länk:
https://i.pinimg.com/originals/7e/e0...8de7b060ab.jpg

Människor är inte redo för utomjordingar. De vet det, CIA vet det, du vet det.
Citera
2024-05-07, 23:17
Medlem
Det är en oskriven lag att foton på ufon alltid ska tas med en kamera från 1912.
Citera
2024-05-07, 23:17
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ett oidentifierat flygande objekt är just det, inget man vet vad det är, så det säger ingenting.

Kanske en flygande potatis?

Tack, jag fick förklaringen där.
Citera
2024-05-08, 07:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givetvis.

I Nimitzfallet handlade det om ett radareko som försvann från en plats för att senare dyka upp långt därifrån. Vad säger att det var samma objekt? Och detta var alltså med helt nyinstallerat radarsystem under intrimning samtidigt som ett meteorregn pågick…

För övrigt är det väl främst piloten David Fravor som ifrågasatt de radaroperatörerna offentligt vad jag vet:
Fravor sharply criticized the accounts of certain other people who were involved and have been speaking about the incident. He seemed to be singling out the account of the radar operator, Kevin Day, as being non-factual. He dismissed claims of Air Force personnel coming on board the Nimitz and confiscating evidence as being untrue. Fravor also referred to Dave Beaty’s “Nimitz UFO Encounters” documentary as a “cartoon.” This prompted Knapp to say to Fravor, “I guess you’re being diplomatic, but some of the stories and claims that have been made by people, who may have been on those ships, are just bullshit.”
Citera
2024-05-08, 07:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Visa var jag skrivit att det finns bevis! Så dina argument handlar inte om andra observationer än mina?

Du är ett trist troll.

Du har inte sagt att det finns bevis men du har skrivit att folk som gjort observatio er låter bli att rapportera (som om det vore ett argument som gör besök sannolikare) samt att myndigheter hemligstämplar och tycks undanhålla (vad menarvdu att de undanhåller de om ibte bevis?)

Citat:
Eftersom vi inte känner till det som är hemligstämplat så vet vi inte vad det är, men det tycks som italienska, sovjetiska/ryska och amerikanska myndigheter (eller vad det kan vara) undanhåller både saker och annan dokumentation. Men om de känner till materialets ursprung eller inte kan man förstås fråga sig?

Du utgår av allt att döma ifrån att alla fenomen som tycks som flygande objekt egentlgen är redan kända naturliga fenomen, vilket då visar sig tautologiskt när tillräckligt med information finns.
Citera
2024-05-08, 08:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har inte sagt att det finns bevis men du har skrivit att folk som gjort observatio er låter bli att rapportera (som om det vore ett argument som gör besök sannolikare) samt att myndigheter hemligstämplar och tycks undanhålla (vad menarvdu att de undanhåller de om ibte bevis?)
De undanhåller information som de inte vill ska bli offentlig. Vad det är eller vad det eventuellt bevisar får vi inte veta. Och några besök har jag inte heller skrivit om. Man ser konstigheter och kan ha gjort så i årtusenden.

Jag har ingen annan uppfattning om fenomenet än att delar av det tycks handla om någon sorts informationsinhämtning, men inte heller det kan jag göra troligt.
Citera
2024-05-08, 08:28
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
1. Det är jag HELT övertygad om. Precis som alla programledare och experter?
2. Mycket reklam, HÅLLER MED! Precis som alla reklamfinansierade programkanaler?

Jag har några "experter" på Twitter och Youtube som sänder helt gratis. Kommer du att tro på dem, bara för att de arbetar Pro Bono och utan reklam?

Jag tror inte att det gör någon skillnad.

Jag kommer att tro på vem som helst som kan ge riktiga bevis.
Många har sagt det här tidigare men idag så har varenda kotte en mobiltelefon som är utrustade med en kamera som är så pass bra att den kan zooma in ett löv på ett träd från 10 meters håll.
De "bevis" vi får se är trots detta grumliga snuttar på virvlande ljuspunkter på himlen som kan vara och förmodligen är precis vad som helst.
Att bilderna backas upp av nån människa med inflytande t ex en borgmästare, polis eller en ex-militär gör faktiskt inte dessa sk bevis får bättre kvalité.

Däremot så finns det otaliga berättelser om människor som träffat Aliens, som blivit bortförda av Aliens, Som blivit förföljda av Aliens. Bla bla bla.
Trots detta finns det inga bevis.. Alltså riktiga bevis.. Förutom muntliga då. Är det inte konstigt?

Det är lika med dom där dårarna som springer omkring i skogen och letar efter bigfoot.
Det finns 100-tals intervjuer med människor som träffat bigfoot. När dom stod och rökte på verandan. När dom fiskade i den lilla bäcken. När dom var ute och körde eller promenerade på en vandringsled.
Alla säger ungefär samma sak. Han var säkert 3 meter hög och hade stora fötter!

Expterterna ger sig ut i skogen med den senaste tekniken. Blåser i specialtrumpeter för att locka dit bigfoot. Värmekameror spelar in vartenda liv som rör sig på flera hektar. I flera avsnitt får vi följa med hur dom förbereder sig, alltid med nån spännande cliffhanger så att man ska vara kvar efter 10 minuters reklam om Juice, mensbindor och fina luncherbjudanden på Mc Donalds.

Alltid efter varje episod så är man tillbaka till ruta 1. Ingen Bigfoot idag heller. Det som värmekamran visade var bara en skrämd grävling - Suck.. Men bigfoot finns minsann!!

Allt blir så jäkla löjligt.

Om det fanns utomjordingar på jorden så borde någon av de miljarder människor som har en mobil lyckats fånga den på bild för att en timme lägga ut den på youtube. Hur lätt som helst.

Det finns inga utomjordingar. Det finns inga jättar och det finns inga spöken.
Citera
2024-05-08, 08:49
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ett återkommande tema kring rykten om kraschade tefat är den mängd frågeställningar som är centrala i skeptikerns försvarsartilleri. Om och om igen kommer samma (mot)-argument varför flygande tefat mestadels är en imaginär hos de mest sinnesförvirrade. Man kan samla dessa i 3 punkter:

1. Varför kraschar de?
2. Varför är det alltid potatisbilder med låg upplösning och suddiga pixlar?
3. Vart är bevisen?

1. VARFÖR KRASCHAR DE?
Det korta svaret är att de flesta inte kraschar utan, de PLANTERAS. Detta sker för att introducera oss i konceptet att vi inte är ensamma i Universum. En "teaser". När en civilisation uppnår atomålder blir den civilisationen kapabel att inte bara förgöra sig själva men också delar av ett Universum. Vi bevakas varje sekund av flera tusen observatörer på alla platser där atomenergin har sprungit ikapp vår förmåga att kontrollera den (Hiroshima, Chernobyl, Bikiniatollen, Fukushima bara för att nämna några av de farligaste påhitten i mänsklighetens historia.)

Är det en ren tillfällighet att Roswell-kraschen inträffade mer eller mindre mitt i världens mest omtalade bombområde: Trinity i New Mexico?

2. VARFÖR ÄR DET ALLTID POTATISBILDER?
Idén om att den intelligenta världen är större än vår plätt ter sig fortfarande främmande för de flesta människor. För att skydda en planets existerande civilisation följer man vissa protokoll:

a) Inget större avslöjande av utomjordingars existens kan ske förrän större delen av befolkningen är "redo"
b) Presentation av flygande tefat görs mestadels för personer som har ett öppet sinne
c) I närvaro av skeptiker måste det finnas en väg ut att bortförklara det.

Potatisbilderna gör detta möjligt. Den som tagit bilden vet annorlunda. "Jag vet vad jag såg." Den som betraktar videon eller fotot, kan alltid bortförklara det med en ballong, artifakt eller en flygande missil från ett hemligt program i Nordkorea.

Här ett vittne från incidenten i Miami som berättar hur hans telefon inte kunde generera en skarp bild:
https://youtu.be/0JXX5mLpA54?si=VoBfPdLdl4cJFEyD&t=200

3. VART ÄR BEVISEN?
Skeptikerns främsta argument för att debunka existensen av flygande tefat är att det helt saknas materiella bevis. Om de existerar, borde inte militär och regering visat upp dem?

Detta är en naiv men förståelig fråga.

Faktum är att UFO-frågan är det mest klassificerade ämnet inom US Secret Intelligence, mer så än kärnvapen!

Varför?

a) Man vill kunna utvinna teknik som inte fienden har
b) Man är rädd att disclosure skulle leda till kaos, främst inom tunga religiösa grupper
c) Man är rädd att tappa kontroll, makt och förtroende och människor skulle börja ifrågasätta existerande organisationer som t.ex NASA, ESA osv.

Här berättar Captain Bill Uhouse hur han arbetade med att utveckla teknik från flygande tefat:
https://youtu.be/VxA-Y4enohQ?si=u2fVpgBlsRcBEX_c&t=204

Att diskutera:
Varför kraschar de?
Varför är alla bilder tvetydiga?
Vart är bevisen?
Om flygande tefat är i förvar, varför visas de inte upp?
osv.
Så skulle det kunna vara. Hörde nåt liknande på Joe Rogan podcast. Är det därifrån du hämtat denna teorin?

Vad tror du om huruvida det faktiskt är utomjordingar eller nån slags interdimentionell varelse eller änglar mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in