• 1
  • 2
2024-05-10, 10:11
Medlem
styvpeniss avatar
Alla borde veta att när män är kåta så finns betalsex och att det absolut inte är något fel bara för att Margareta Winberg, Aschberg, cucken Simon Häggström och Aftonbladet tycker så. Som om vi skulle bry oss... Trots det så simpar särskilt svenska killar och män så in i helsikes mycket för tjejer / kvinnor.

Vad är orsaken till att svenska män skämmer ut sig så mycket som de gör genom att nästan alltid vara vita riddare och simpa för kvinnor? Svenska män gör alltid som kvinnor tycker. Är de medvetna om det själva?
Vad är det killar egentligen vill med sitt simpande och hur mycket är urläckra tjejer värda som ändå inte särar på benen?
Citera
2024-05-10, 10:12
Medlem
bellusorcas avatar
Vissa kanske vill ha mer än sex, vad heter det nu igen…? Just det, kärlek! Bara en vild chansning.
Citera
2024-05-10, 10:16
Medlem
styvpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Vissa kanske vill ha mer än sex, vad heter det nu igen…? Just det, kärlek! Bara en vild chansning.
Vänd på rollerna och fråga dig hur svenska mycket killar hade simpat för tjejer i Pattaya, hur svårt det hade varit för kvinnor att gifta sig och hitta sina prinsar som helheltlösningar för sina liv och hur många femcels det hade funnits i Sverige.

Kärlek? Verkligen eller skämtar du...
Citera
2024-05-10, 10:31
Medlem
CC75s avatar
Finns många skäl men jag skulle säga att en del av förklaringen är att män idag i huvudsak uppfostras av kvinnor (i hemmet, i skolan). Vi män har helt lämnat över uppfostran till kvinnorna - vilket vi borde ta ansvar för och vara självkritiska för - och därmed har vi idag fått män med lägre testosteron, hemmasittare etc. Män idag har fått den "kvinnliga" synen på relationer vilket långt ifrån stämmer med verkligheten. Därav att så många idag mår dåligt. Både män och kvinnor.

Sedan är det så att många män inte klarar av den enorma konkurrens som idag finns för män nu när kvinnor har tillgång till "alla" män. Av osäkerhetsskäl och brist på att riktiga män kan visa dem vägen, lyssnar de på vad kvinnor säger att de vill ha vilket absolut inte alls stämmer med verkligheten sett till vad kvinnor rent konkret faktiskt väljer.

// CC
Citera
2024-05-10, 11:19
Medlem
triptykens avatar
"Vita Riddare", "simpande", "femcels" - jag tror mitt bingokort stavar ut "oknullad incel"

TS hur mår du egentligen? Var det hit du trodde du skulle komma? Sitta på internet och skämma ut dig och få varenda fitta i två mils omkrets runt dig att torka ut?

Jag vet att Andrew Tate aldrig kommer säga det, men kanske problemet inte alls är med alla andra utan med dig? Att hur mycket sånt tungpressande i gommen du än sysslar med så är det din personlighet som ställer till det mer än nåt annat?
Citera
2024-05-10, 12:12
Medlem
styvpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
TS hur mår du egentligen? Var det hit du trodde du skulle komma? Sitta på internet och skämma ut dig och få varenda fitta i två mils omkrets runt dig att torka ut?
Vadå "du". Var nånstans finns personen jag. Som framgår av TS så skäms Sverige för att svenska män inte kan tänka självständigt utan bara lyssnar på MEGAsimpar som Andrew Tate.

Machomän som Andrew Tate har inte bidragit med någonting mer än gå kvinnor till mötes. En fjant som borde hålla truten.
Citera
2024-05-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

"oknullad incel"

Jag vet att Andrew Tate aldrig kommer säga det, men kanske problemet inte alls är med alla andra utan med dig?

Varför pratar du om sådant du inte vet något om? Du har så fel att det blir komiskt.

Om du hade lyssnat på någon längre podcast med Andrew så hade du vetat att detta är precis något han ständigt säger.
Att svaga män är problemet.

Verkar som att du enbart läst om honom i dino-media eller kanske knarkar du TikTok klipp som källa likt en 12åring?

Kom tbx när du lugnat ner dig och åtminstone gjort lite research. Vill man förstå lite om AT så rekommenderar jag varmt PBD och Adam Sosniks 4h+ intervju där Andrew tex förklarar varför han använder sig av retorik som triggar folk. Det är mer eller mindre en debatt-teknik, att göra sin "motståndare" emotionell för då kan de inte längre argumentera rationellt.
Det är komiskt hur du inget vet om Tate men ändå reagerar precis som han vill att du ska reagera, emotionellt som en sojpojke.

Sedan borde jag inte behöva säga detta men för de verkliga incels som hänger här, joina inte hans Hustler's University. Det kommer verkligen inte hjälpa er att ge honom pengar oavsett vilka problem ni har.
Visst har han säkert mycket kunskap som skulle kunna hjälpa, men har ni inte klarat av att själva lista ut dessa saker kommer ni inte heller kunna förstå och än mindre genomföra något av detta. Han är trots allt per definition ett geni (baserat på IQ) och har han några bra tips bakom betalväggen så lär de knappast vara något ni kommer förstå. Och har ni den kognitiva förmågan att förstå de tipsen hade ni inte behövt höra dem från en online-pimp utan listat ut detta själv.
Fö är han långt ifrån så rik som han vill få er att tro. Hur mycket "red pill" eller Tate content ni än konsumerar, hur gärna ni skulle vilja "leva hans liv" så kan ni omöjligt bli som honom (varför nu det skulle vara önskvärt).

Oknullad incel
En rund cirkel... En fet tjockis. En IQ-befriad triptyken. En analfabet som inte kan läsa. En fattig pank man. En woke Disney-film.

Skulle det finnas incels som har sex i din trångsynta bubbla eller varför kände du ett behov att addera "oknullad"? Är det så att du inte ens vet vad incel betyder? Komiskt oavsett.
Citera
2024-05-10, 14:10
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Varför pratar du om sådant du inte vet något om? Du har så fel att det blir komiskt.

Om du hade lyssnat på någon längre podcast med Andrew så hade du vetat att detta är precis något han ständigt säger.

Verkar som att du enbart läst om honom i dino-media eller kanske knarkar du TikTok klipp som källa likt en 12åring?

Kom tbx när du lugnat ner dig och åtminstone gjort lite research. Vill man förstå lite om AT så rekommenderar jag varmt PBD och Adam Sosniks 4h+ intervju där Andrew tex förklarar varför han använder sig av retorik som triggar folk. Det är mer eller mindre en debatt-teknik, att göra sin "motståndare" emotionell för då kan de inte längre argumentera rationellt.
Det är komiskt hur du inget vet om Tate men ändå reagerar precis som han vill att du ska reagera, emotionellt som en sojpojke.

Sedan borde jag inte behöva säga detta men för de verkliga incels som hänger här, joina inte hans Hustler's University. Det kommer verkligen inte hjälpa er att ge honom pengar oavsett vilka problem ni har.
Visst har han säkert mycket kunskap som skulle kunna hjälpa, men har ni inte klarat av att själva lista ut dessa saker kommer ni inte heller kunna förstå och än mindre genomföra något av detta. Han är trots allt per definition ett geni (baserat på IQ) och har han några bra tips bakom betalväggen så lär de knappast vara något ni kommer förstå. Och har ni den kognitiva förmågan att förstå de tipsen hade ni inte behövt höra dem från en online-pimp utan listat ut detta själv.
Fö är han långt ifrån så rik som han vill få er att tro. Hur mycket "red pill" eller Tate content ni än konsumerar, hur gärna ni skulle vilja "leva hans liv" så kan ni omöjligt bli som honom (varför nu det skulle vara önskvärt).

Oknullad incel
En rund cirkel... En fet tjockis. En IQ-befriad triptyken. En analfabet som inte kan läsa. En fattig pank man. En woke Disney-film.

Skulle det finnas incels som har sex i din trångsynta bubbla eller varför kände du ett behov att addera "oknullad"? Är det så att du inte ens vet vad incel betyder? Komiskt oavsett.

Jag tror faktiskt att det stora problemet idag inte är brist på information utan att folk har svårt att gå till praktisk handling. Jämför t ex med träning som alla vet hur man kan göra men ändå många som inte gör det fast de själva vet och "vill" göra det. Därav har du rätt att det spelar ingen roll hur många kurser folk går. Vad folk behöver är en personlig coach som "tvingar" dem till handling men få sådana finns och än färre har råd att betala en sådan wingman.

// CC
Citera
2024-05-10, 14:24
Medlem
Definiera simpandet, så att jag fattar skillnaden på det och vanlig god uppfostran.
Citera
2024-05-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Definiera simpandet, så att jag fattar skillnaden på det och vanlig god uppfostran.

Är lättare för mig med en engelsk definition. Så börjar med den och försöker sedan förklara på svenska.

A simp invests in a non-reciprocal relationship. Often hoping that by showering their target with gifts or attention that their "love" will be reciprocated despite showing such a lack of integrity.

Simps är de som skickar pengar till kvinnor i hopp om att det ska ge dem något. Tänk dig alla losers (simps) som sänder tusentals dollar till någon kvinnlig twitch streamer som inte (med rätta) bryr sig alls som dem.

Lite som en våldtäktsman, förlåt menar manlig feminist (sak samma) som tror att någon kvinnlig feminist ska attraheras av dem för att de säger det de vill höra. Sneaky Fuckers kallas just den

Det handlar förenklat om

Ofta hoppas de att deras (romantiska i regel) känslor ska besvaras om de ger tillräckligt mycket till personen. I regel pratar man om desperata män. Kvinnliga simps är förmodligen ovanligare men de finns givetvis. Enligt min erfarenhet brukar dock kvinnliga "simps" försöka vinna över mannen (ingen av mina lesbiska bekanta har vad jag vet "simpat") genom att försöka vara det mannen söker, kan tex innebära att hon ställer upp på sexuella aktiviteter som hon egentligen inte vill eller känner sig bekväm med, ihop om att mannen ska besvara hennes känslor om hon bara anpassar sig efter hans önskemål.

Att vara en simp innebär INTE att man behandlar folk väl utan att man "investerar/ger" sin tid, energi, pengar eller andra resurser till någon utan att få något tillbaka.

Menar inte att motivationen bakom goda gärningar ska vara "att få något tillbaka", det är enligt mig ett toxiskt synsätt. Man borde om man är väluppfostrad hjälpa medmänniskor utan att förvänta sig gentjänster. Inte hjälper jag mina äldre grannar med teknik eller bär in deras rullator i trappuppgången så deras låsen inte fryser fast på vintern för att jag vill få någonting från dem. Inte höll jag upp dörren för grannen i porten bredvid som händerna fulla med matkassar för att få något heller. Iofs fick jag en konstig blick när jag sedan fortsatte mot min trappuppgång, antar att det inte är ett "normalt" beteende. Men det "kostade" mig 30s att hjälpa tanten, varför inte?

Personligen finner jag att en god gärning är sin egen belöning.
Citera
2024-05-10, 17:27
Avstängd
Så är det nog. Det är dock alltid de största incels i transparanta glashus som gillar att kasta dessa forcerade "beta-cuck-simp" stenar i alla riktningar råkar det stämma i detta fallet också?
Citera
2024-05-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

Verkar som att du enbart läst om honom i dino-media.

Alltså vem fan försvarar ens den här eskort torsken? Finns inget vettigt som någonsin kommit ur denna människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in