2024-05-12, 22:18
Medlem
Onanikrems avatar
Gymma, jogga, cykla, spring, träna tills du gillar vad du ser i spegeln. Att du inte gillar sport spelar ingen roll, jag är inte överförtjust i sport heller men kan kolla på fotboll etc. när jag festar med folk som gillar sånt. Lär dig tycka om dig själv, gilla vad du ser i spegeln. Du är bara 20 år än, du är inte färdigvuxen.

Njut av tillvaron, ragga på en 30årig milf som får lära dig allt hon kan och lite till, det är ju inte som att du behöver gifta dig med henne sedan. En inte så liten andel milfs jagar lammkött, efter de blivit dumpade av sitt livs kärlek söker de också bekräftelse, att de fortfarande har det. I din ålder raggade jag stenhårt på dansställen för "lite äldre" musiken sög älgpung men man fick knulla, och fick självförtroende.

Lycka till.
Citera
2024-05-12, 22:38
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Vad nu ordet "att vara manlig" egentligen innebär, det kanske är upp till var och en att bedöma. Kanske också ska tillägga att mitt inlägg inte kommer handla om att vilja byta kön på något sätt, utan jag vill skriva av mig lite och se om det kanske finns någon själ där ute som tänker lite som mig. Min förhoppning är den i alla fall, och att se att jag inte är helt ensam i mitt tänk.

För att återknyta till ämnet manlig; ord man ofta hör i dessa sammanhang är "hård", "inte rädd för något", "stark", "visar inga känslor" etc. Och det här är så långt ifrån mig man kan komma. Är verkligen inte hård och tuff, snarare mjuk och försiktig i min framtoning. Har aldrig förstått det här med att män ska tävla med varandra hela tiden och jag tycker verkligen inte om sport!!

Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.

Någon mer kille/man där ute som känner samma sak?

Man kan vara "mjuk och försiktig" och ändå vara manlig. Genom att göra manliga saker, som att bygga hus, meka med bilen, snickra möbler eller jaga. Går alldeles utmärkt att vara "mjuk och försiktig" och ändå vara man och manlig.
Citera
2024-05-12, 22:45
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.

Att vara osäker på val i livet beror helt enkelt på att du inte vet vad du vill med livet. Inget konstigt med det. Jag har också varit sådan. Skulle tro att det gäller majoriteten av mänskor. Så småningom blir livet vad det blir och du lever med det.

Jag kände mig också tanig i de unga åren. Att börja gymma hjälpte till på den fronten. Även om man inte blir något muskelpaket så känner man sig mycket mer tillfreds då man märker att man får bättre fysik. Jag är fortfarande slank men ingen skulle kalla mig tanig. Det är märkligt men när du är mer tillfreds med fysiken så lyfter det självkänslan rent allmänt. Du kommer att börja känna dig mer manlig.

Jag vet inte vad som skulle kunna hjälpa dig att bli mer säker på dina val i livet. Finns säkert många sorters flum-coacher som skulle kunna "hjälpa" men jag anser att den osäkerheten du talar om är inte något som gör att du skiljer ur.
Om du vill åtgärda den mentala biten direkt, och inte bara genom fysisk tillfredställelse, så rekommenderar jag kristendom.
Citera
2024-05-12, 22:48
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Man kan vara "mjuk och försiktig" och ändå vara manlig. Genom att göra manliga saker, som att bygga hus, meka med bilen, snickra möbler eller jaga. Går alldeles utmärkt att vara "mjuk och försiktig" och ändå vara man och manlig.

Håller med om bygga, jaga och meka med bilen. Snickra möbler är på gränsen till puttenuttigt.
Citera
2024-05-12, 23:09
Medlem
Först och främst: Tack till alla som har svarat och gett mig bra råd och tips, guld värt! Jag kommer inte att svara specifikt på alla inlägg utan fokusera mer på de inlägg där folk ställer frågor. Men jag läser som sagt allt, och nonchalerar inget av era svar, så ni inte känner er bortglömda. =)
Citera
2024-05-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det finns många olika manligheter. Du är ett exempel.

De män som stenhårt skall passa in i en "tuff mall" är väldigt ofta osäkra och svaga när det kommer till kritan. Ordspråket "Tomma tunnor skramlar mest" stämmer helt och fullt.

Hurdan är din far? Knappast stöddig, hård och kall, eller hur? Någonstans ifrån har du fått med dig att man inte måste vara så jävla stöddig hela tiden.

Sedan skall jag säga att du skall akta dig för att internalisera feminismens negativa bild av män. Skit i deras fördomar om vad män är!

Min pappa är en person som alltid har varit teknisk kunnig, han har kunnat det mesta av allt. Och då känner jag mig lite "omanlig" i närheten av honom. Däremot så är jag mycket bättre på att sätta ord på känslor, det är inte hans starka sida. Så vi kompletterar väl varandra där tänker jag.
Citera
2024-05-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Bra diskussions start!

Manlighet och kvinnlighet är en gråskala. Det finns maskulina kvinnor, och lite mer feminina män. Ingen variant är fel!

Det är vanligt, mycket vanligt, att känna sig annorlunda än alla andra. Jag känner det ofta och har känt det hela mitt liv.

Slutligen ditt sista stycke, som är det viktigaste. Människor är olika, en del är som du och andra är mer trubbiga, tröga och okänsliga som noshörningar. Människor är olika helt enkelt. Och de flesta spelar teater, och visar sig aldrig så som de verkligen är. De flesta som är osäkra döljer det, och låtsas istället vara motsatsen! Men du behöver öva på att gilla dig själv! Det är inget fel på dig! Men inget hindrar dig från att, som man gör i tvspel, förbättra dig och samla in fler poäng och förbättra dig, ifall det är vad du vill göra.

Har du funderat på att prova terapi, för att lära dig tänka annorlunda?

Varför tror du att du är som du är? Varför tror du att du är osäker, är det medfött eller resultatet av din familj eller uppväxt eller erfarenheter?

Har gått i terapi ett par gånger, men det kanske inte skadar att testa igen? Alltid bra att ha någon att bolla med.

Angående andra frågan så tror jag att det beror på att jag alltid sett upp till min pappa och även min farfar som kan i princip allt! Typ koka soppa på en spik. Och då har jag känt ett ansvar, eller vad man ska säga, att axla den rollen. När jag sedan inte har kunnat göra det har jag känt mig oerhört dum. Så mina känslor bottnar nog i att jag alltid tänkt att jag gjort antingen min pappa eller min farfar besvikna genom att inte kunna vara så händig. Sedan fick man ju alltid höra i skolan också att man skulle tuffa till sig, men det kanske inte har format mig lika mycket som det jag nämnde precis innan.
Citera
2024-05-12, 23:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gymma, jogga, cykla, spring, träna tills du gillar vad du ser i spegeln. Att du inte gillar sport spelar ingen roll, jag är inte överförtjust i sport heller men kan kolla på fotboll etc. när jag festar med folk som gillar sånt. Lär dig tycka om dig själv, gilla vad du ser i spegeln. Du är bara 20 år än, du är inte färdigvuxen.

Njut av tillvaron, ragga på en 30årig milf som får lära dig allt hon kan och lite till, det är ju inte som att du behöver gifta dig med henne sedan. En inte så liten andel milfs jagar lammkött, efter de blivit dumpade av sitt livs kärlek söker de också bekräftelse, att de fortfarande har det. I din ålder raggade jag stenhårt på dansställen för "lite äldre" musiken sög älgpung men man fick knulla, och fick självförtroende.

Lycka till.
Det handlar inte om vad man ser i spegeln för fem öre eller ragga på någon milf. Dumheter.
Citera
2024-05-12, 23:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Min pappa är en person som alltid har varit teknisk kunnig, han har kunnat det mesta av allt. Och då känner jag mig lite "omanlig" i närheten av honom. Däremot så är jag mycket bättre på att sätta ord på känslor, det är inte hans starka sida. Så vi kompletterar väl varandra där tänker jag.
Ett tips till dig i livet är att inte jämföra dig med andra. Bry dig inte heller om vad andra tycker om dig eller vad du gör. Många människor förstår inte detta och är därför olyckliga.
Citera
2024-05-12, 23:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det handlar inte om vad man ser i spegeln för fem öre eller ragga på någon milf. Dumheter.
Gör något kul medan du är 20, du blir aldrig 20 igen!
Citera
2024-05-12, 23:52
Medlem
Citat:
Vad nu ordet "att vara manlig" egentligen innebär, det kanske är upp till var och en att bedöma. Kanske också ska tillägga att mitt inlägg inte kommer handla om att vilja byta kön på något sätt, utan jag vill skriva av mig lite och se om det kanske finns någon själ där ute som tänker lite som mig. Min förhoppning är den i alla fall, och att se att jag inte är helt ensam i mitt tänk.

För att återknyta till ämnet manlig; ord man ofta hör i dessa sammanhang är "hård", "inte rädd för något", "stark", "visar inga känslor" etc. Och det här är så långt ifrån mig man kan komma. Är verkligen inte hård och tuff, snarare mjuk och försiktig i min framtoning. Har aldrig förstått det här med att män ska tävla med varandra hela tiden och jag tycker verkligen inte om sport!!

Det är lugnt. Du är ok.
Ditt liv blir kanske lättare om du står på dig bara. Vissa tjejer gillar det och man blir inte så trampad på.
Själv är jag också en juste prick, men ganska manlig. Känner dock att man inte har någon större nytta av det i Sverige idag. Det är trendigt att vara feminin.
Citera
2024-05-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gör något kul medan du är 20, du blir aldrig 20 igen!

Håller med. Åren mellan 20-30 bara svischar förbi och det sker aldrig igen.
Till TS frossa i din ungdom. Backpacka, gå på tillställningar, lev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in