Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.
Någon mer kille/man där ute som känner samma sak?
Att vara osäker på val i livet beror helt enkelt på att du inte vet vad du vill med livet. Inget konstigt med det. Jag har också varit sådan. Skulle tro att det gäller majoriteten av mänskor. Så småningom blir livet vad det blir och du lever med det.
Jag kände mig också tanig i de unga åren. Att börja gymma hjälpte till på den fronten. Även om man inte blir något muskelpaket så känner man sig mycket mer tillfreds då man märker att man får bättre fysik. Jag är fortfarande slank men ingen skulle kalla mig tanig. Det är märkligt men när du är mer tillfreds med fysiken så lyfter det självkänslan rent allmänt. Du kommer att börja känna dig mer manlig.
Jag vet inte vad som skulle kunna hjälpa dig att bli mer säker på dina val i livet. Finns säkert många sorters flum-coacher som skulle kunna "hjälpa" men jag anser att den osäkerheten du talar om är inte något som gör att du skiljer ur.
Om du vill åtgärda den mentala biten direkt, och inte bara genom fysisk tillfredställelse, så rekommenderar jag kristendom.