2024-05-13, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Det är aldrig någonsin till fördel att visa sig sårbar för kollektivet. Tyvärr, så är det bara. Visar du det inför tjejer så säg hej till friendzone stämpeln upphöjt ett extra varv t.om.

Klart man kan visa sig sårbar utan att automatiskt hamna i någon friendzone.
Citera
2024-05-13, 19:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Klart man kan visa sig sårbar utan att automatiskt hamna i någon friendzone.

Nej, du kan till 99% aldrig visa sig sårbar inför tjejer. Du vet inte vad du pratar om. Det är ytterst välkänd tumregel.
Citera
2024-05-13, 19:16
Bannlyst
Citat:
Nej, du kan till 99% aldrig visa sig sårbar inför tjejer. Du vet inte vad du pratar om. Det är ytterst välkänd tumregel.

Kan inte ta dig seriöst när du menar att endast 1% av kvinnorna uppskattar att deras snubbe kan visa sig sårbar för dem.
Senast redigerad av vettjae 2024-05-13 kl. 19:25.
Citera
2024-05-13, 19:26
Avstängd
Citat:
Kan inte ta dig seriöst när du menar att endast 1% av kvinnorna uppskattar att deras snubbe kan visa sig sårbar för dem.

Du utgick ifrån par alltså.
Citera
2024-05-13, 19:41
Bannlyst
Citat:
Du utgick ifrån par alltså.

Du kanske inte kan sitta och gråta över ett ex eller hänga läpp på en date, men även singelkvinnor kan uppskatta sårbarhet - jag vågar lova dig.
Citera
2024-05-13, 19:46
Avstängd
Citat:
Du kanske inte kan sitta och gråta över ett ex eller hänga läpp på en date, men även singelkvinnor kan uppskatta sårbarhet.

Låter jättefint och så, i stil med att de rangordnar hur de vill att en kille ska vara där det första alltid är "snäll" till följd av annat som snarare hamnar hos simpsen. Det är inte vad de säger - det är vad de gör.

Vi lever dessvärre i ett samhälle där sårbarhet är en svaghet. Detta har jag lärt mig den hårda vägen. Det är också genomgående vad som sägs i väldigt många podcasts och annat. Och nej, det är inte Tate, Tate, Tate, även om väldigt mycket utav det han säger är jävligt sant. Säger att det är genomsyrad tumregel och sägs utav många på youtube som män ser upp till som vill lära sig hur man raggar på tjejer och så. Du måste missförstå mig rätt. Det är manligt att kunna erkänna att det inte är på ens bord alltid, men det där är inte sårbarhet i sig, inte i den meningen jag är inne på.
Citera
2024-05-13, 19:50
Bannlyst
Citat:
Låter jättefint och så, i stil med att de rangordnar hur de vill att en kille ska vara där det första alltid är "snäll" till följd av annat som snarare hamnar hos simpsen. Det är inte vad de säger - det är vad de gör.

Vi lever dessvärre i ett samhälle där sårbarhet är en svaghet. Detta har jag lärt mig den hårda vägen. Det är också genomgående vad som sägs i väldigt många podcasts och annat. Och nej, det är inte Tate, Tate, Tate, även om väldigt mycket utav det han säger är jävligt sant. Säger att det är genomsyrad tumregel.

Så nu blev sårbarhet synonymt med snälla pojkar och simps.

Kolla, vi kommer inte komma överens. Jag har levt mitt liv och har mina erfarenheter och du har dina. Kärlek då.
Citera
2024-05-13, 19:59
Avstängd
Citat:

Kolla, vi kommer inte komma överens. Jag har levt mitt liv och har mina erfarenheter och du har dina. Kärlek då.

Edit: Dubbelpost.
Senast redigerad av nextlife 2024-05-13 kl. 20:02.
Citera
2024-05-13, 20:01
Avstängd
Citat:

Den sortens sårbarhet jag menar är något helt annat. Har varit tydlig med att det är modigt att erkänna när man har fel, eller kunna förlora en tävling utan att tappa ansiktet och istället skaka hand och säga, "well played," så jag tror vi menar två hela olika sorter. Vi behöver inte fortsätta diskussionen som du säger. Avslutningsvis, kärlek till dig med och vi kan mötas där.
Citera
2024-05-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag har läst en del om självutnämda "alfa-hannar" baserat på internet-trender kring fenomenet. Att ens att använda det begreppet för att beskriva sig själv måste ju vara dess totala motsats. Tänk att gå runt och på allvar proklamera att man är "alfa" till andra

Sant. Jag har aldrig hört en naturlig ledare kalla sig själv alfa.

Och sen är hela det begreppet

1. Inte tillämpligt på människor ens från början.

2. Helt dementerat och återtaget av forskaren som populariserade det, även i frågan om vargar.
Och den dementin skrev han för 20 år sen.
Citera
2024-05-14, 15:08
Medlem
Du får mig att tänka på Jeff Shaw:
https://www.youtube.com/watch?v=rCC5ZgpJ7NI
Citera
2024-05-14, 16:33
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Ha, det är inte där det stora problemet ligger, utan att de kommer att slänga det i ansiktet på en, när de håller på att förlora ett sakligt men hetlevrat argument.

Män är mer renhåriga i sådant, bara att rensa bort de uppenbara rövhattarna så. Med damerna ifall du håller hårt på den sortens förväntningar så har du rensat bort de flesta. De övriga har redan sin drömprins så då är man dömd till ensamhet. Eller så tänker man att det är något man får förhålla sig pragmatiskt till och då öppnar man sig inte på det sättet mer än man tål att få tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in